Igår, 11:43
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tittar man på Anders Breivik och Richard Andersson var det väldigt less på massinvandringen och dess effekt. Det var rätt många sossar som gick åt i Utöya.

Vad mer skall sägas? Rent förjävligt att detta händer men finns en förklaring.

Det finns INGA bevis för att RA var terrorist enl polisen. Han fick nej på sin ansökan om att få fortsatt försörjningsbidrag från soc och polisen menar att det var skälet till att han gick bärsärk. Han sköt heller inte ner specificerade människor (tex muslimer) utan slumpvis, så han sköt de människor som kom i hans väg inne på skolan helt random.
Att skolan hade flera invandrare, hör inte till motivet - enl polisen.
Citera
Igår, 11:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Nej allt är bara påhitt.

Man måste uppfinna hot för att motivera sin existens.

Vem har breivik inspirerat? Vem har tagit efter honom? Nä just det...

Däremot har Ted Kaczynksi, una-bombaren, allt fler positiva omdömen. Inte hans handlingar men analys av samhället får alltmer medhåll.
Senast redigerad av kyrkstocken Igår kl. 11:59.
Citera
Igår, 11:50
Medlem
StormuftinMagdas avatar
När en extrem civilisationsdödande politik drivs så är det inte så konstigt att det blir en motreaktion.
Om jag förstår det rätt så ansåg Breivik att ungdomarna som närvarade på det politiska lägret på Utöya var nästa generation som skulle fortsätta driva på den typen av politik.
Attentatet fick en bakåtvänd effekt där dessa politiska anhängare utmålar sig som offer, när det var deras egna extrema politik som inspirerade attentatsmannen Breivik.
Senast redigerad av StormuftinMagda Igår kl. 11:55.
Citera
Igår, 11:53
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det finns INGA bevis för att RA var terrorist enl polisen. Han fick nej på sin ansökan om att få fortsatt försörjningsbidrag från soc och polisen menar att det var skälet till att han gick bärsärk. Han sköt heller inte ner specificerade människor (tex muslimer) utan slumpvis, så han sköt de människor som kom i hans väg inne på skolan helt random.
Polisen får påstå vad de vill, men folk tror knappast det är en slump att RA besökte högerextremt sajt ett par dagar innan skjutningen, att han sköt personer med invandrarbakgrund och att han tycktes skrika ”ni ska ut ur Sverige”.

Samtliga skolattacker i Sverige har samma motiv.
https://www.arbetaren.se/2022/01/12/rasism-och-antisemitism-bakom-svenska-skolattacker/
Citera
Igår, 11:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag skummade igenom ABBs "manifest" “2083 – A European Declaration of Independence” på den tiden det begav sig.

https://dokumen.pub/qdownload/2083-a-european-declaration-of-independence-1nbsped.html

Jag tror det var första gången jag såg ordet "Kulturmarxism".
Det som imponerade var mängden arbete som ABB hade lagt ner på sitt projekt.
Och hur liten utväxling det gav i förhållande till den mängden arbete.
Han gav intryck av att vara en fanatisk knäppskalle med megalomani.
Dom där utlovade hjälteförklaringarna tycker jag lyser med sin frånvaro på dom sociala medier jag frekventerar.
Och jag kan inte ens se att hans namn har nämnts på https://nordfront.se/ under det senast året.

Jag vet inte om jag tror på allt sånt där tjat om att "Vi får aldrig glömma <något dumt>".
https://dikko.nu/vi-far-aldrig-glomma-utoya/
Jag undrar om det inte tvärt om är rätt bra att försöka glömma sådana saker, istället för att inspirera nya copy cats.
Senast redigerad av Korv-Bajs Igår kl. 12:13.
Citera
Igår, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ja de kom fram till det ca en kvart efter han slutat skjuta. Gissar att utredningen tagit betydligt längre tid och sannolikt också fått en annan utgång om flytten varit av utländsk börd och offren samtliga sett svenska ut.
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Nu har en tolvåring inspirerats att mörda en femåring. Hurra för högern!
Citera
Igår, 12:07
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Eller hurra för vänstern!
Citera
Igår, 12:12
Medlem
sixgorillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Man får i alla fall hoppas att det var en brun femåring
Citera
Igår, 12:16
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Polisen får påstå vad de vill, men folk tror knappast det är en slump att RA besökte högerextremt sajt ett par dagar innan skjutningen, att han sköt personer med invandrarbakgrund och att han tycktes skrika ”ni ska ut ur Sverige”.

Samtliga skolattacker i Sverige har samma motiv.
https://www.arbetaren.se/2022/01/12/rasism-och-antisemitism-bakom-svenska-skolattacker/

”Tro och tycktes skrika” har inte så högt bevisvärde väl?
Lika lite som att jag själv tror att RA var ett woke-stört misslyckande i samhället som aldrig blev uppfostrad till att förstå, att han själv är ansvarig över sitt liv.
Han var säkert lika mordisk i sinnet mot handläggarna på soc. som inte beviljade hans ansökan om försörjningsbidrag men det var lättare att gå in i en bekant skola och skjuta ner folk som lyckas lite bättre, på hans verklighetsfrånvända bekostnad.
Citera
Igår, 12:20
Medlem
[quote=Plukke|95490504]
Tittar man på Anders Breivik och Richard Andersson var det väldigt less på massinvandringen och dess effekt. Det var rätt många sossar som gick åt i Utöya.

Vad mer skall sägas? Rent förjävligt att detta händer men finns en förklaring.
[/QUOTE
Felpost
Senast redigerad av Postino Igår kl. 12:40.
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Ja om invandringen från tredje världen inte upphör och vi inte börjar se en massiv återvandring snart så är ju enda lösningen att börja döda folk. Hur ska människor annars få tillbaka sina länder eller inte bli minoritet i sitt eget land?

Detta är helt naturlig och logiskt. Människor har tänkt likadant sedan stenålder.

Det är politikernas fel och människor som röstar på dem om/när katastrofen inträffar. Det hade inte behövt gå så långt. Men nu är det nog lite försent att förhindra en framtida eskalering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in