2026-07-24, 12:09
Medlem
vojnes avatar
DR:s rapportering https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-naturbrande-i-europa#liveblog-embed
Citera
2026-07-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
DR:s rapportering https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-naturbrande-i-europa#liveblog-embed

Ja, det är liverapport om en skogsbrand.

SVT har liverapport om att tempen är över 40grader i Spanien. Inget annat innehåll utöver det.

I liverapporten säger SVTs korre att det är varmt ute. De intervjuar folk på gatan som säger att de sitter i skuggan. SVT säger också att man inte ska dricka alkohol i solen och att det nu tom är förbjudet att dricka alkohol på allmän plats i Frankrike.
Senast redigerad av kastenhof 2026-07-24 kl. 14:21.
Citera
2026-07-24, 14:32
Medlem
SVT är totalt infiltrerat av miljöpartister.
Citera
2026-07-24, 15:53
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torst3n
Nä det gör SVT inte, det är Folkhälsomyndigheten som gör det. Läs om läs rätt.

Var fick du det ifrån? I Rapport 22 juli meddelar reportern i inledningen att det är klimatförändringarna som ligger bakom ökning av fästingarna. Vid intervju med person från FHM pratas om vaccin och sjukdomsfall inte någon klimataktivistisk slutsats.
Citera
2026-07-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
SVT har liverapportering om sommarvädret i Spanien och 16minuter långt reportage:
https://www.svt.se/vader/ny-varmebolja-over-europa-chatta-med-svts-meteorolog

När man går och kollar på övriga norden public service-bolag finner, iallafall inte jag, ens en artikel om vädret i Spanien.

Det samma gällde tidigare i juni när tempen överskred 35gradet i Frankrike. Då hade SVT en korre som intervjuade turister på gatorna i Paris, som talade om för dem att det var varmt ute. Även så fann jag inte en enda artikel om sommarvädret i Frankrike, i nordens public service bolag

Varför är svenska public service så extremt besatta av det lokala vädret, i detta fall, Spanien?
Men det stämmer inte att andra Public Service inte har skrivit om detta här har du en länk till NRK
med rubriken "Kraftig hetebølge på vei mot Sør-Europa"
https://www.nrk.no/artikkel/kraftig-hetebolge-pa-vei-mot-sor-europa-1082
Citera
2026-07-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
45 grader i spanien är väl ganska avikande väder?
1000 personer bara i juni som dog av värmerelaterade orsaker.

tycker det har ett ganska stort nyhetsvärde.
Var det onormalt många som dog, annars har det inget nyhetsvärde.
Citera
2026-07-24, 16:26
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
SVT har liverapportering om sommarvädret i Spanien och 16minuter långt reportage:
https://www.svt.se/vader/ny-varmebolja-over-europa-chatta-med-svts-meteorolog

När man går och kollar på övriga norden public service-bolag finner, iallafall inte jag, ens en artikel om vädret i Spanien.

Det samma gällde tidigare i juni när tempen överskred 35gradet i Frankrike. Då hade SVT en korre som intervjuade turister på gatorna i Paris, som talade om för dem att det var varmt ute. Även så fann jag inte en enda artikel om sommarvädret i Frankrike, i nordens public service bolag

Varför är svenska public service så extremt besatta av det lokala vädret, i detta fall, Spanien?

Det tog mig 20 sekunder att se att du har fel eller ljuger.

https://www.nrk.no/artikkel/paris-mest-utsatt-for-hetebolger-forbereder-seg-pa-50-graders-varme-1431469

Tråden kan slängas.
Citera
2026-07-24, 17:09
Medlem
Det är konstigt att Tour de France kan genomföras, dessa dagar dessutom bergsetapper...
Citera
2026-07-24, 17:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, det är liverapport om en skogsbrand.

SVT har liverapport om att tempen är över 40grader i Spanien. Inget annat innehåll utöver det.

I liverapporten säger SVTs korre att det är varmt ute. De intervjuar folk på gatan som säger att de sitter i skuggan. SVT säger också att man inte ska dricka alkohol i solen och att det nu tom är förbjudet att dricka alkohol på allmän plats i Frankrike.

Det är SVT det! Deras klimatkorre brukade ju åka till ställen som Bahamas och där rapportera att det var väldigt varmt där! Bäst att kanske ta ett bad i havet...

När det dör ca 10 ggr fler i Europa av köldrelaterade orsaker är det ju märkligt med inget LIVE då. Med råd som klä på dig ordentligt! Är mycket osv. Sådana där glasklara råd som gäller det motsvarande om det är väldigt varmt...
Citera
2026-07-24, 17:22
Medlem
doncroces avatar
Samma när jag var i Spanien, Aftonbladet och SVT körde stora extremväder/varnings artiklar och löp om just Spanien, medans det i Spansk press inte nämdes överhuvudtaget, det var bara vanliga vädernotiser.

Vilken otrolig "slump" förresten att MP fick 50% i den senaste undersökningen om de anställdas partisympatier på SVT och SR, men det har såklart ingenting att göra med deras "opartiska" väder artiklar inför valet i September.
Senast redigerad av doncroce 2026-07-24 kl. 17:35.
Citera
2026-07-24, 17:35
Medlem
LukeRhineharts avatar
Det är otroligt roligt att flashbackare, så fort det handlar om klimatet, börjar argumentera som en batikhäxa från 2015.

”Det har alltid begåtts våldtäkter i Sverige, det är inget nytt. Det är män som är problemet. Jag har inte sett några problem alls och känner mig trygg på kvällarna”

”Det har alltid varit varmt på sommaren. Kylan dödar fler än värmen. Min termometer visade 8 grader på altanen i morse”
Citera
2026-07-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Det är otroligt roligt att flashbackare, så fort det handlar om klimatet, börjar argumentera som en batikhäxa från 2015.

”Det har alltid begåtts våldtäkter i Sverige, det är inget nytt. Det är män som är problemet. Jag har inte sett några problem alls och känner mig trygg på kvällarna”

”Det har alltid varit varmt på sommaren. Kylan dödar fler än värmen. Min termometer visade 8 grader på altanen i morse”
Den klassiska pendeln har svängt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in