Ge katten några tabletter benzo så somnar den in lugnt och stilla. Gjorde så med en av mina som var dödsrädd för alla andra människor och obotligt sjuk, blev en smärtfri död för den i min famn.
Var tvungen o avliva vår hund nyligen. Veterinären gav hunden en spruta lungnande i bilen så hon somnade. Sedan bar jag hunden in till rummet där den fick sista sprutan…
Jag har avlivat en katt själv med hagelgevär och inget jag kan rekommendera om du är fäst vid katten. Be en kamrat med vapenlicens eller en veterinär, klart mycket bättre.
Så sent som på nittiotalet tog man ut en sjuk hund ut i skogen och kom hem ensam med ett gevär och en spade.
Katter hade ännu lägre status jag har drängt kattungar i en bäck och jag har tagit en vuxen katt i svansen och slagit den mot en sten när den var sjuk efter 11 år som min vän.
Allting ändras tills i mitten av 90 talet kunde man få en hund 4-6 är gammal om man skötte den bra?
Jag har en snart 16-årig katt som diagnostiserats med cancer, ej behandlingsbar.
Tiden kommer när det är dags för det oundvikliga att låta den somna in.
Saken är den att katten verkligen avskyr att åka till/vara hos veterinären, den blir otroligt stressad och dreglar otroliga mängder. Det vill jag helt enkel undvika på hans sista resa och om möjligt göra det själv hemma där katten är trygg.
Är det möjligt att göra det, kan jag få tag på de droger som behövs?
Tack på förhand
//
Dollar Bill
jag har haft veterinär hemma när det varit dags. inte mkt dyrare. att göra det själv är ett brott.
Jag har en snart 16-årig katt som diagnostiserats med cancer, ej behandlingsbar.
Tiden kommer när det är dags för det oundvikliga att låta den somna in.
Saken är den att katten verkligen avskyr att åka till/vara hos veterinären, den blir otroligt stressad och dreglar otroliga mängder. Det vill jag helt enkel undvika på hans sista resa och om möjligt göra det själv hemma där katten är trygg.
Är det möjligt att göra det, kan jag få tag på de droger som behövs?
Tack på förhand
//
Dollar Bill
Hoppas du inte är seriös
Det finns veterinärer som gör hembesök och det är fan i mig katten värd.
Fungerar bra att avliva på samma sätt som de flesta andra tamdjur: bultpistol mot huvudet och sedan skära av halspulsådern. Men det kräver att du har en bultpistol, en vass kniv och inte är alltför blödig och kan göra det nödvändiga även om det är en kär katt. Mycket mer skonsamt och snällt än att sätta in stackaren i en bur och köra in till stan.