2026-07-20, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Japp.

Mamman är överbeskyddande för att hon har snappat upp att TS inte är normal.

Har läst dina inlägg. Du mår inte bra.
Citera
2026-07-20, 21:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Japp.

Mamman är överbeskyddande för att hon har snappat upp att TS inte är normal.

Troligen.

TS låter exakt som min granne som blev überkränkt för att jag inte ville dricka kaffe med honom. Sådana tar allt personligt som kritik och sedan hetsar de upp sig.
Citera
2026-07-20, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Själv tyckte jag det var rätt skönt när jag bodde i hyreshus att slippa umgås med grannar. En del grannar ville ”låna” verktyg och utrustning som batteriladdare. Tyvärr fick man tjata på dem får att få igen grejorna. Efter ett tag kom jag på att jag egentligen inte gillade de flesta av dem. Det var enklare att slippa kontakten med många än att behöva umgås.

Min erfarenhet var att det var mer kontakter med grannar i insatslägenheter än i hyreshus. Min erfarenhet är att invandrare är mer kontaktsökande än svenskar. Finnar var ännu mer avvisande än svenskar. Men att bo i ett hus utan grannar slår det mesta. Då behöver du inte hälsa på några alls dagligen!

Förstår inte varför TS tar illa vid sig att grannarna vill sköta sig själva utan kontakter och tjafs med grannar. Det tycker jag är perfekta grannar, som sköter sig själva och skiter i andra!

Det jag blev irriterad över att deras barn fråga mig hela tiden och kom till mig när jag höll på med mina växter i min ensamhet. För att sen höra deras mamma säga prata inte med honom.

Ursäkta? Sen beter dem sig som om jag vill ha med dem att göra.
Citera
2026-07-20, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Troligen.

TS låter exakt som min granne som blev überkränkt för att jag inte ville dricka kaffe med honom. Sådana tar allt personligt som kritik och sedan hetsar de upp sig.

Jag pratar inte med någon och vill inte ha kontakt med någon. Men hyfs att hälsa när dem bor framför mig. Sen att dem beter sig som jag ska kidnappa deras barn är väldigt äckligt. Om dem nu bryr sig så mycket om sina barn så kan man väl vara med dem istället för att låta dem springa utan föräldrar från morgon till kväll för att sedan anklaga folk för att dem pratar med deras barn.
Citera
2026-07-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
I många fall hela dagen. Från morgonen till kanske natten. Ibland till nästa dag.

Haha men va! Bor ni i något ghetto typ eller?
Citera
2026-07-20, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jahwolh, hälsa glatt och skita I resten, du förbövelen sprider goda vibbar ända till Kina....hört om dendär fjärilen?
Ska flytta!
Citera
2026-07-20, 21:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Själv tyckte jag det var rätt skönt när jag bodde i hyreshus att slippa umgås med grannar. En del grannar ville ”låna” verktyg och utrustning som batteriladdare. Tyvärr fick man tjata på dem får att få igen grejorna. Efter ett tag kom jag på att jag egentligen inte gillade de flesta av dem. Det var enklare att slippa kontakten med många än att behöva umgås.

Min erfarenhet var att det var mer kontakter med grannar i insatslägenheter än i hyreshus. Min erfarenhet är att invandrare är mer kontaktsökande än svenskar. Finnar var ännu mer avvisande än svenskar. Men att bo i ett hus utan grannar slår det mesta. Då behöver du inte hälsa på några alls dagligen!

Förstår inte varför TS tar illa vid sig att grannarna vill sköta sig själva utan kontakter och tjafs med grannar. Det tycker jag är perfekta grannar, som sköter sig själva och skiter i andra!
Jag var med om en skummis till granne en gång som hade väldigt svårt att acceptera att jag tyckte att han var obehaglig. Han försökte göra mitt liv till ett helvete kan jag ju avslöja, efter att han känt sig avvisad. Vilket han också blev eftersom att jag inte var intresserad. Problemet var att han var med i styrelsen och typ 20 år äldre än mig. En riktig jävla psykopat!

Man håller grannar på ett visst avstånd för att man inte vill bli störd. Hälsa i trappen gör jag alltid. Med vissa pratar man lite mer om dom vill det men alltid med en viss distans så att dom inte tror att man blivit vänner och börjar ringa på ens dörr för det hade varit en mardröm.
Citera
2026-07-20, 21:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Troligen.

Vissa människor är konstiga och förstår inte att man inte vill ha en relation trots att man är grannar. Har också haft grannar som velat hänga och sedan blivit griniga för att jag sa visst men inte menade det. Jag vill ju inte, förlåt. Sedan frågar dom om man kan passa deras husdjur när dom åker på semester, alltså nej.
Citera
2026-07-20, 21:28
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Har läst dina inlägg. Du mår inte bra.
Jag tycker att du ska läsa dina egna, speciellt dom inläggen som jag har citerat och sedan ska du tänka att det är en annan person som skrivit dom och reflektera över om inte den personen är en fara för allmänheten?

Du låter som en terrorist. Sorry
Citera
2026-07-20, 21:29
Medlem
Vill du verkligen flytta?
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Mycket märklig TS...

Hälsa på grannar för att man "råkar" bo nära varandra!!!???

Chezzuz, där går gränsen.

Skiter väl i deras liv.

Så länge dom inte borrar för mkt, och deras bajsungar inte gapar för mkt så köper jag paketet!
Senast redigerad av ziracorn 2026-07-20 kl. 21:42.
Citera
Medlem
Harry.Flinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du ska inte göra något annat än att respektera och acceptera.

Alla grannar hälsar inte och så får det vara.

Skulle inte heller vilja att mina barn blir erbjudna att få komma och äta tomater i framtiden av någon granne. Hur ska man veta om det är en pedofil eller inte?

Fråga vetja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in