Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Själv tyckte jag det var rätt skönt när jag bodde i hyreshus att slippa umgås med grannar. En del grannar ville ”låna” verktyg och utrustning som batteriladdare. Tyvärr fick man tjata på dem får att få igen grejorna. Efter ett tag kom jag på att jag egentligen inte gillade de flesta av dem. Det var enklare att slippa kontakten med många än att behöva umgås.
Min erfarenhet var att det var mer kontakter med grannar i insatslägenheter än i hyreshus. Min erfarenhet är att invandrare är mer kontaktsökande än svenskar. Finnar var ännu mer avvisande än svenskar. Men att bo i ett hus utan grannar slår det mesta. Då behöver du inte hälsa på några alls dagligen!
Förstår inte varför TS tar illa vid sig att grannarna vill sköta sig själva utan kontakter och tjafs med grannar. Det tycker jag är perfekta grannar, som sköter sig själva och skiter i andra!

Jag var med om en skummis till granne en gång som hade väldigt svårt att acceptera att jag tyckte att han var obehaglig. Han försökte göra mitt liv till ett helvete kan jag ju avslöja, efter att han känt sig avvisad. Vilket han också blev eftersom att jag inte var intresserad. Problemet var att han var med i styrelsen och typ 20 år äldre än mig. En riktig jävla psykopat!
Man håller grannar på ett visst avstånd för att man inte vill bli störd. Hälsa i trappen gör jag alltid. Med vissa pratar man lite mer om dom vill det men alltid med en viss distans så att dom inte tror att man blivit vänner och börjar ringa på ens dörr för det hade varit en mardröm.