2026-07-21, 23:25
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Jag hade gjort min mamma ännu mer illa om jag inte hade ringt och hon hade hittat mig död här hemma dagen efter.

Vilka får lov att åka ambulans och ta upp läkartid enligt dig? Det är jättemånga som blir sjuka och får söka vård pga ohälsosam livsstil. Det är ju också självförvållat precis som det jag gjorde.

Håller med dig om att det är dags att sluta vara en pundare. Men inte så lätt när man fastnat i det.

Tycker du gjorde helt rätt. Dom som behöver hjälp från sjukvården ska få det oavsett anledning. Skönt att allt gick bra min vän. Hoppas du lärt dig en läxa nu. Vill inte se fler liknande trådar här från dig
Citera
2026-07-22, 10:53
Medlem
Det var rätt att ringa i det läget där du redan hade gjort en hel serie av idiotiska beslut som försatt dig i den situationen. Tänk över ditt liv vem du vill vara. Det är otroligt själviskt att hålla på och ta en massa droger som förstör inte bara ditt liv utan även för alla dina anhöriga som bryr sig och oroar sig för dig hela tiden.

Om du inte kan behärska dig själv så se åtminstone till att du har kontroll på doser och interaktioner så du inte behöver ringa till ambulans eller mamma för att rädda dig och därmed förvärra alltihop ännu mer.

Hoppas du får ordning på ditt liv. Det handlar om att byta livsstil och bryta kontakt helt med alla som ger dig någon som helst relation till knarkarlivet.
Citera
2026-07-22, 19:05
Medlem
Citat:
Tog benzo och tramadol innab. Andas långsam nu. Svprt hålka ögonen öppna och fokuserar blicken blir lite suddigt. Ok stt bara somna? Sp trött ellr dör jag in sömnen? Asså orkar inye va vaken mer få se lm jaf lever lmorgon

Trollar du eller? Du var ju nyss på avgiftning.
Citera
2026-07-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Tycker du gjorde helt rätt. Dom som behöver hjälp från sjukvården ska få det oavsett anledning. Skönt att allt gick bra min vän. Hoppas du lärt dig en läxa nu. Vill inte se fler liknande trådar här från dig
Nej du ska inte behöva se fler liknande trådar från mig. Har lärt mig en läxa. Ska vara försiktigare med hur mycket jag tar och blandningar.

Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreBagwell
Det var rätt att ringa i det läget där du redan hade gjort en hel serie av idiotiska beslut som försatt dig i den situationen. Tänk över ditt liv vem du vill vara. Det är otroligt själviskt att hålla på och ta en massa droger som förstör inte bara ditt liv utan även för alla dina anhöriga som bryr sig och oroar sig för dig hela tiden.

Om du inte kan behärska dig själv så se åtminstone till att du har kontroll på doser och interaktioner så du inte behöver ringa till ambulans eller mamma för att rädda dig och därmed förvärra alltihop ännu mer.

Hoppas du får ordning på ditt liv. Det handlar om att byta livsstil och bryta kontakt helt med alla som ger dig någon som helst relation till knarkarlivet.
Jag ska bli bättre på att hålla koll på doser och blandningar så jag inte behöver söka vård eller oroa anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Trollar du eller? Du var ju nyss på avgiftning.
Nej jag trollar tyvärr inte. Jag var ren en vecka efter avgiftningen. Sen började jag igen och har tagit varje dag i 24 dagar nu. Ökat doserna snabbt så är snart uppe i samma som innan. Det blir nog en avgiftning till. Dom har pratat om det. Jag hoppas det blir via öppenvård så jag slipper bli inlagd igen.
Citera
2026-07-23, 08:40
Medlem
Citat:
Nej du ska inte behöva se fler liknande trådar från mig. Har lärt mig en läxa. Ska vara försiktigare med hur mycket jag tar och blandningar.

Jag ska bli bättre på att hålla koll på doser och blandningar så jag inte behöver söka vård eller oroa anhöriga.

Nej jag trollar tyvärr inte. Jag var ren en vecka efter avgiftningen. Sen började jag igen och har tagit varje dag i 24 dagar nu. Ökat doserna snabbt så är snart uppe i samma som innan. Det blir nog en avgiftning till. Dom har pratat om det. Jag hoppas det blir via öppenvård så jag slipper bli inlagd igen.

Vad är det som gör att du trillar dit igen?

För det verkar ju som om du inte vill leva så här?
Citera
2026-07-23, 09:07
Medlem
Citat:

Du behöver ju jobba på din nykterhet. Kolla om du kan få öppenvård med grupp varje dag. Larvigt nog rekommenderar jag 12 steg. Skit i det du inte gillar med det men det är bra att gå dit och lyssna på andra och få prata av sig.
Citera
2026-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Vad är det som gör att du trillar dit igen?

För det verkar ju som om du inte vill leva så här?
Stark ångest och nedstämdhet. Starkt sug efter substanserna och välbehaget dom ger mig. Första veckan hemma från avgiftningen var jag drogfri och mådde skit. Ledsen, arg och deppig om vartannat. Störde mig på allt och alla. Klarade inte av att ägna mig åt mina intressen för nästan allt gav mig ångest vilket skapade tristess. Alla dom problem som jag har i vanliga fall (har aspergers och social ångest) förstärktes x10 ungefär. Ljudkänslig, ljuskänslig, blev extremt skygg och klarade knappt av att gå ut ur lägenheten. Så tog jag då första återfallet och alla dessa problemen försvann. Sen ville jag självklart fortsätta istället för att må så dåligt. Men nu vill jag försöka bli fri igen. Försöka stå ut med att må dåligt första tiden. Jag går med på en avgiftning till även om det blir inläggning.

Citat:
Du behöver ju jobba på din nykterhet. Kolla om du kan få öppenvård med grupp varje dag. Larvigt nog rekommenderar jag 12 steg. Skit i det du inte gillar med det men det är bra att gå dit och lyssna på andra och få prata av sig.
Har blivit erbjuden det men tackat nej. Ska få individuell behandling istället via soc. Grupper är inget för mig tyvärr med dom problemen jag har. Men det är säkert bra och givande för dom som gillar grupper.
Citera
2026-07-31, 15:39
Medlem
Citat:
Stark ångest och nedstämdhet. Starkt sug efter substanserna och välbehaget dom ger mig. Första veckan hemma från avgiftningen var jag drogfri och mådde skit. Ledsen, arg och deppig om vartannat. Störde mig på allt och alla. Klarade inte av att ägna mig åt mina intressen för nästan allt gav mig ångest vilket skapade tristess. Alla dom problem som jag har i vanliga fall (har aspergers och social ångest) förstärktes x10 ungefär. Ljudkänslig, ljuskänslig, blev extremt skygg och klarade knappt av att gå ut ur lägenheten. Så tog jag då första återfallet och alla dessa problemen försvann. Sen ville jag självklart fortsätta istället för att må så dåligt. Men nu vill jag försöka bli fri igen. Försöka stå ut med att må dåligt första tiden. Jag går med på en avgiftning till även om det blir inläggning.

Har blivit erbjuden det men tackat nej. Ska få individuell behandling istället via soc. Grupper är inget för mig tyvärr med dom problemen jag har. Men det är säkert bra och givande för dom som gillar grupper.

Vilket skitsnack. Du har inte provat ordentligt.
Citera
2026-07-31, 19:18
Medlem
Citat:
Vilket skitsnack. Du har inte provat ordentligt.
Du har rätt. Säger inte emot. Jag gav upp för fort. Det blir ny avgiftning. Vet inte exakt när men rätt snart tror jag. Eventuellt behandlingshem efteråt också. Jag ska göra om och göra rätt. Men känns som man fram till inläggningen vill knarka så mycket som möjligt för sen vet man att det inte blir mer. Gjorde likadant förra gången.
Citera
2026-07-31, 19:33
Medlem
Citat:

Sluta nu tro att du är en diva som behöver puttinuttande!

Jag HATAR folk och folksamlingar är en ren mardröm. MEN att bli skickad till ett hårt 12 stegs hem gjorde susen för min del. 10 år clean nu.

Du behöver få höra andras vånda och smärtor också, inte bara fokusera på dig själv och din självömkan.

Då gör dig själv en stor tjänst och gå med på gruppbehandling.
Citera
2026-07-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Sluta nu tro att du är en diva som behöver puttinuttande!

Jag HATAR folk och folksamlingar är en ren mardröm. MEN att bli skickad till ett hårt 12 stegs hem gjorde susen för min del. 10 år clean nu.

Du behöver få höra andras vånda och smärtor också, inte bara fokusera på dig själv och din självömkan.

Då gör dig själv en stor tjänst och gå med på gruppbehandling.
Ska på behandlingshem efteråt. Kanske provar nåt sånt då.
Citera
2026-07-31, 19:53
Medlem
Det glädjer mig faktiskt att höra at du faktiskt kan tänka dig att överväga det.
Tips: gör det som du blir tillsagd att göra utan att ifrågasätta. Lyssna på de dom gått före. Gör detta iaf i ett års tid, sen bör du vara stabil nog att kunna ta genomtänkta beslut.

Lycka till.

Citat:
Ska på behandlingshem efteråt. Kanske provar nåt sånt då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in