2026-07-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Ännu har jag inte sett några argument för hur en folkräkning skulle minska antalet personer med falska identiteter, som jag skrivit innan lär knappast kriminella öppna när myndigheterna ringer på dörren. Hur ska man ens upptäcka att någon har flera identiteter?

Det är inte kriminella i vanlig bemärkelse. Ingen av de två jag har mött skulle jag kalla kriminella.
Om kontroller gjordes som man gör i andra länder skulle det definitivt påverka migranters beteende.
Att inte göra kontroller är de väldigt medvetna om vilka risker de tar. Det finns till och med särskilda appar för det, på deras eget språk!

Till ex. såg jag nyligen att en utlänning som söker bostad i Kina måste ha särskilt tillstånd av polisen, där både hyresvärd och hyresgäst måste infinna sig samtidigt. I Frankrike måste du kunna visa upp din elräkning när du gör ärenden på banken eller andra instanser. (säkerhet mot bedrägerier). Danmark har blivit mycket mer restriktiva. Vet inte hur kontrollsystemet ser ut. Folkräkning är bara en liten del av en större kontrollapparat. Men viktig signal till migranter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in