2026-07-20, 09:17
Medlem
rex144s avatar
Han dras till prostituerade, men eftersom det kostar pengar så kan du se uttag på hans konto och fråga vad det är för köp.
Prostituerade kommer inte knulla gratis med honom.
Citera
2026-07-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Var i processen ska du kunna använda otrohet? Sexköp är olagligt men inte otrohet.
Det är nog din subjektiva åsikt mest.
Citera
2026-07-20, 09:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara6508
... jag hade en väldigt traumatisk upplevelse förra sommaren där han försökte sätta dit mig för en sjuk sak...

Det här förklarar en hel del. Så, har du dina känslor för honom klara för dig själv eller är det hemligheterna som avgör vilken hämnd det blir? Främst ska du va klok och se om dig själv och ta dig ifrån och söka annat jobb. Men varför inte anlita en P.I, privatdetektiv?
Citera
2026-07-20, 09:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag och min man jobbar inom samma företag och vi behöver gå in på varandras jobbmail.

Jag såg av en händelse att han hade loggat in på en annan telefon med en mail som han tidigare har använt för sexköp. Jag visste vilken telefon det var då han har den i bilen för gps. Gick och hämtade den och bad honom logga in på den. Helt plötsligt så kunde han inte lösenordet för att komma in på telefonen.

Jag fattade såklart direkt. Gav tillbaka telefonen till honom. Några timmar senare frågade jag om jag kunde låna den igen och då sa han att han hade doppat den i vatten och sen slängt den för att ”han ändå inte kunde komma in på den”.

Har kommit på honom med liknande saker där han nekar in i det sista och gaslightar mig till att framstå som galen.

Jag vill veta vad han döljer men behöver tips på hur fan jag ska gå tillväga för att lyckas. Sen ska skilsmässoansökan in.
Varför ska du bevisa något innan du skickar in? Spela roll ifall han känner att han får sista ordet för att du inte bevisar att han köpt sex igen, det är väl nog att du känner att du inte är trygg i relationen för att han köpt sex och varit otrogen tidigare. Det är fullt legitimt att skilja sig från någon för att man känner att man inte kan lita på den efter sådant, även om du inte har bevis som skulle accepteras i rätten just denna gång. Du vill inte leva såhär, det är ju nog.
Citera
2026-07-20, 09:59
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror den menade att sexköp är olagligt, men otrohet är inte olagligt. Därför får inte TS några fördelar i en eventuell skilsmässa för att maken varit otrogen, men skulle eventuellt få fördelar vid skilsmässa om maken köpt sex.
Citera
2026-07-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag tror den menade att sexköp är olagligt, men otrohet är inte olagligt. Därför får inte TS några fördelar i en eventuell skilsmässa för att maken varit otrogen, men skulle eventuellt få fördelar vid skilsmässa om maken köpt sex.
Vilka fördelar skulle det röra sig om, konkret?
Citera
2026-07-20, 10:06
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Vilka fördelar skulle det röra sig om, konkret?
Jag tror inte att TS skulle kunna få några fördelar alls, jag tror att hon blandar ihop svensk och amerikansk lagstiftning. Jag vet att i amerikansk lagstiftning så är det i alla fall poppis på tv och bland kändisar att advokater och jurister drar fram en massa skit för att den och den parten ska bli skyldig mer eller mindre pengar i bodelningen.

Jag såg något snabbt skymta förbi om att maken anklagat TS för något dåligt för ett tag sen, kanske letar hon bara skit att kasta tillbaka om det börjar bli bajsfest.
Citera
2026-07-20, 10:37
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:

I Sverige är det inte olagligt att vara otrogen, däremot så är sexköp olagligt. Bara glöm skadestånd och livslångt underhåll på 25.000SKR i månaden, det finns liksom inte här! 😅
Citera
2026-07-20, 13:58
Medlem
RedRights avatar
Får han inte knulle hemma? De är frågan.
Citera
2026-07-20, 17:31
Medlem
Den lägsta rang av män är de som köper sex. Hur kan du ens fundera på att vilja fortsätta vara med honom när du vet det?
Citera
2026-07-20, 17:56
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Behöver man maila hororna nu också?
Citera
2026-07-20, 22:32
Medlem
Citat:
För att kunna använda det mot honom i processen. Vet inte juridiken exakt men otrohet ger mig väl fördelar? Eller om jag kan bevisa sexköpen och sätta dit honom på det. Leverage

Nej, otrohet är inte olagligt och ger dig inga ekonomiska fördelar i Sverige.

Bevisa sexköpen kanske du kan om ni har gemensamt bankkonto. Men jag tvivlar pä att han skulle använda något du har tillgång till för sådant.
Och att börja mixtra med ett bankkonto som inte är ditt kan eller bör du inte göra. Se till att du håller dig inom vad som lagen förespråkar om du söker bevis. Annars löper du risken att HAN kan åtala dig.

Har du bevis på att han har/haft sex med någon underårig ska du förstås anmäla det.

Förstår om du känner dig hämndlysten. Kanske skillsmässa (eller separation) och allt runtom blir kännbart för honom. Men det drabbar ju dessvärre er båda två.

Dock är det väl han som inte har rent mjöl i påsen och vad han kommer att svara släkt och vänner angående orsaken till ert uppbrott måste han väl fundera på. Orsaken och situationen han har skapat är inte direkt smickrande för honom.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-20 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in