2026-07-19, 00:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonborg
Ja, jag tror också det är bruschorna som är ute i farten, får se till att skaffa kamera för bilen nu direkt, har tyvärr inget garage eller nåt...
Jo, jag vet precis hur pissigt det är, jag har också fått detaljer snodda från min bil - så vet precis hur jävla tröttsamt att komma ut på morronen och se att skit fattas... Och sedan betala självrisken för att få nya detaljer.

Och det uppenbarligen utan att larmet har gått.
Citera
2026-07-19, 01:16
Medlem
Är det inte en vanlig parkeringsskada?

Någon har tryckt in i stötfångaren så den har "bucklat" till sig och spräckt lacken, sedan har den "bucklat" ut sig igen.

Här väl hänt på någon parkering att någon har backat in i din bil när du varit inne och typ handlat.

Eller din sambo som knuffat till något med stötfångaren och sedan inte vågar/vill erkänna?
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-07-19 kl. 02:02.
Citera
2026-07-19, 06:52
Medlem
negrofobens avatar
Verkar skumt att någon vill sno dessa dåliga strålkastare, de ser så matta ut att de knappast klarar en besiktning
Citera
2026-07-19, 09:33
Moderator
Nej, det ser helt klart ut som en krockskada, som att du kört in i nåt eller att bilen blivit påkörd. Tycker det är rätt tydligt med tanke på lackskador och spalter.
Citera
2026-07-19, 10:38
Medlem
Wikitomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Är det inte en vanlig parkeringsskada?

Någon har tryckt in i stötfångaren så den har "bucklat" till sig och spräckt lacken, sedan har den "bucklat" ut sig igen.

Här väl hänt på någon parkering att någon har backat in i din bil när du varit inne och typ handlat.

Eller din sambo som knuffat till något med stötfångaren och sedan inte vågar/vill erkänna?

Efter 25+ år i bilskadebranschen bedömer jag utifrån bilderna att det är det mest troliga.

Läs mer om parkeringsskador här
https://www.tff.se/sv/skador/parkeringsskada/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här