2026-08-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horuk
Vad menar du? Eftersom att exakt alla jag har pratat med upplever samma sak så är det ju ganska självklart att det stämmer. Sen kan man ju bara gå in och läsa lion bars recensioner, bara dom talar för sig.

Ok där ser man .......Nu va de ett tag sedan sist!! eller finns de nått nytt i dags läget ?
Citera
2026-08-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHost
Ok där ser man .......Nu va de ett tag sedan sist!! eller finns de nått nytt i dags läget ?

Vad menar du? Vad var ett tag sedan sist? Du har dålig svenska och skriver otydligt.
Du har känt Maria i 36 år har du skrivit tidigare. Vad gör du ens här i tråden? Ska du försöka försvara henne eller?
Citera
2026-08-06, 11:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagsskvaller --> Restauranger, barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2026-08-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Vad menar du? Vad var ett tag sedan sist? Du har dålig svenska och skriver otydligt.
Du har känt Maria i 36 år har du skrivit tidigare. Vad gör du ens här i tråden? Ska du försöka försvara henne eller?

Försvara ingen!
Citera
2026-08-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossankosssan
Är det någon som har koll på hur det går med alko-tillståndet? Hur lång tid tar sånt där?

Förlorar de det? Vad tror ni?

Vad är egentligen källan till att lion bar har haft problem med sitt tillstånd? Du nämner i ditt första inlägg "Nu är alkoholtillståndet under bevakning och utredning" men du har inte hänvisat till något som styrker det. Söker jag på "lion bar umeå alkoholtillstånd" så finns det inget relevant.
Citera
2026-08-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Vad är egentligen källan till att lion bar har haft problem med sitt tillstånd? Du nämner i ditt första inlägg "Nu är alkoholtillståndet under bevakning och utredning" men du har inte hänvisat till något som styrker det. Söker jag på "lion bar umeå alkoholtillstånd" så finns det inget relevant.

Förstår helt hur du menar , sambon var på plats på Lion Bar detta datumet när det kastats stolar. Svårt att tro att det hände på flera ställen, men rätta mig om jag har fel
https://www.vk.se/2026-07-16/valdsamt-brak-pa-krog-kan-kosta-tillstandet-6ed94
Citera
2026-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossankosssan
Förstår helt hur du menar , sambon var på plats på Lion Bar detta datumet när det kastats stolar. Svårt att tro att det hände på flera ställen, men rätta mig om jag har fel
https://www.vk.se/2026-07-16/valdsamt-brak-pa-krog-kan-kosta-tillstandet-6ed94

Juste, den artikeln har jag något svagt minne av att ha läst. Lion bar nämns inte, men genom att läsa rapporten som laddades upp på förra sidan så kan man säga att det är bekräftat att det rör sig om Lion bar.

Lägger in citat från slutet av artikeln.

Citat:
Polisrapporten om bråket har nu gått vidare till kommunens miljö- och hälsoskyddsförvaltning. Kommunen har kontaktat barens företrädare i ärendet och väntar på deras yttrande. Därefter tittar kommunen på serveringsställets historia samt de rättsliga tolkningarna av liknande händelser. Granskningen kan innebära att krogen förlorar sitt serveringstillstånd.

– Det kan den göra. Vi inväntar deras eventuella svar innan vi tar ställning, säger Karin Lindmark, alkohol- och tobakshandläggare hos Umeå kommun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in