2026-07-20, 13:22
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Du borde nog göra ett syntest. Jag tror att vi börjar närma oss svaret på din ursprungliga fråga. Du har nåt fel på synen och därför ser du inte vad andra ser. Börja med att gå till en optiker och ta det därifrån.
Vadå det är nog du som ser fel om du inte ser att han ser ut som en gris.
Citera
2026-07-20, 13:33
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Som sagt, det ena utesluter inte det andra. Nej, jag blir inte intresserad, eller attraherad för den delen, av enbart utseende. Men jag kan fortfarande se fysiska attribut hos en man som jag finner tilltalande. Jag kan se en man på bild och konstatera att han ser bra ut i mina ögon. Det innebär inte att jag vill ligga med honom oavsett hur svinig personlighet han visar sig ha. Och nej, supermodeller är inte min personliga preferens. Om jag ska ge dig ett exempel på en snygg man så skulle jag säga Jonas Sjöstedt, före detta politiker, då snackar vi! Men återigen, det räcker förstås inte att bara ha utseendet på sin sida. En person som inte kan diskutera utan att dra till med personangrepp och som använder förkortningen "cp" som ett skällsord, skulle jag aldrig kunna tända på. För att ta ett exempel.

Vad jag förstår handlar den här tråden om vad som kan upplevas som snyggt på en manskropp. Inte om huruvida utseende eller personlighet är viktigast när man väljer livspartner. Det är en annan diskussion, som jag ser det.
Jonas Sjöstedt och solsidan-Fredde😂
Citera
2026-07-20, 17:33
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Vadå det är nog du som ser fel om du inte ser att han ser ut som en gris.
För det finns inga andra kvinnor som tycker att Johan Rheborg är het?
Citera
2026-07-21, 08:12
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Definitivt! Jag tror att vi kvinnor helt enkelt är lite snuskigare och mer sexfixerade än män. Säkert nåt biologiskt.

Så tror jag faktiskt inte att det är, alltså jämfört med män, tror knappt det går att jämföra. Men däremot finns det ju kvinnor som har en mycket högre sexualitet än andra kvinnor.
Citera
2026-07-21, 15:06
Medlem
Det finns faktiskt en form av kvitto på vad TS frågar efter, som ger ledtrådar.

Fram till tidigt 90-tal var det fortfarande vanligt med pinup kalendrar på typiskt manliga arbetsplatser som verkstäder och fika-kurar på byggarbetsplatser. De innehöll bilder på oftast rätt unga tjejer i bikini som bara poserade. Men där nån gång så kom motsvarande kalendrar riktade till kvinnor som blev populära. De innehöll brandmän, byggjobbare i hjälm, mekaniker i jeans o tight t-shirt med en skitig trasa i bakfickan. Fullt påklätt, om än inte vinterkläder. Bilderna hintade om män som åstadkommer något.

Är väl mest folk i generation X som kan relatera till följande. Astrid Lindgren skapade troligen karaktären Alfred som en rätt generell idealman.

Surrade en gång med en ovanligt öppen och genomtänkt kvinna drygt 50, hon erkände att hon ibland suttit vid en uteservering varma sommardagar och spanat in byggjobbarna vid ett bygge tvärs över gatan. Somliga kunde hon känna en attraktion till, utan en tanke på nåt mer. Män i arbete attraherades hon av, tror inte hon på något sätt är unik.

Å som en jämförelse. Jag var fyllechaffis en sommardag på 90-talet, körde kompisens bil. Vi möter ett gäng lättklädda tjejer på cykel. Kompisen på passagerarsidan utbrister helt spontant: Åhh, tänk att vara sadeln på en damcykel, ack så nära men ändå så långt ifrån. Spontangarv i bilen.. oförglömligt.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-07-21 kl. 15:07. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2026-07-21, 15:19
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
De innehöll brandmän, byggjobbare i hjälm, mekaniker i jeans o tight t-shirt med en skitig trasa i bakfickan. Fullt påklätt, om än inte vinterkläder. Bilderna hintade om män som åstadkommer något.

Jag håller helt med dig om detta. Skall man generalisera uppskattar män vad en kvinna är medan hon är attraherad av vad mannen gör.

Nu gäller ändock just denna tråd vad kvinnor ser hos, specifikt, nakna män.
Citera
2026-07-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag håller helt med dig om detta. Skall man generalisera uppskattar män vad en kvinna är medan hon är attraherad av vad mannen gör.

Nu gäller ändock just denna tråd vad kvinnor ser hos, specifikt, nakna män.
Tror tyvärr att den frågan säger mer om dig än kvinnor generellt.

Jag var en gång, vid ett svagt ögonblick, medlem på en sexdejting-sajt. Där blev det tydligt vad kvinnor bara tror att män attraheras av och vad män tror att kvinnor attraheras av. Blir bara fel. Kvinnor som kör upp kameran mellan rambalkarna å fotar motorn, män med sunkiga bilder på sin kuk. Bara fel.
Citera
2026-07-21, 16:49
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Tror tyvärr att den frågan säger mer om dig än kvinnor generellt.

Vilken fråga? Vad pratar du om?
Citera
2026-07-21, 17:54
Medlem
NiccoJs avatar
Är väl en väldig skillnad på vad en 20 åring tjej o en 40 åring kvinna söker.
I det äldre fallet kommer man långt på att ha ett hyfsat hem ett vettigt jobb o lugn o snäll.
Om man sedan inte låter sig förfalla helt med fett o kläder från UFF kan man ragga hyfsade damer.
Citera
2026-07-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Vilken fråga? Vad pratar du om?
Hmm, misstag. Förväxlade dig med TS.

Men vad kvinnor ser hos just nakna män är lite irrelevant attraktionsmässigt, vilket jag argumenterat kring.
Citera
2026-07-21, 18:07
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Men vad kvinnor ser hos just nakna män är lite irrelevant attraktionsmässigt, vilket jag argumenterat kring.

Nja, det är förstås så att män typiskt är otroligt mycket mer attraherade av en naken kvinnokropp än vad kvinnor är för nakna män - men det gör dock inte att det är "irrelevant" attraktionsmässigt. Det är ju viktigt, men inte i närheten av lika viktigt som det motsatta.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in