2026-07-18, 02:28
Medlem
Jag har aldrig haft lägre ersättning som långtidsarbetslös. Tidö tar inte hand om de svagaste i samhället. Det är en ynkedom att inte ha råd med de sämst lottade. Ett fattigt land som först gjort en långtidsarbetslös genom att kvotera andra grupper på bekostnad av äldre svenska män. Då har de samtidigt inga problem med att gödsla med pengar på främmande folk både i Sverige och långt från vårt land. Tidö är ruttet rakt igenom och jag hoppas att ni skiter på er!
Citera
2026-07-18, 06:09
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Tidö har kanske inte gjort allt perfekt, men jag anser att det är den bästa regering vi har haft. Och jag har varit med länge. Det kan gå riktigt illa om/när de rödgröna vinner i höst.
Just därför är det viktigt att rösta på Miljöpartiet i höst. Vi som vill göra vardagen lite strävare för Svensson i radhusen lägger givetvis vår röst på Daniel Hellden i hopp om det kaos som kommer att bli verklighet med ett starkt Mp som kräver inflytande i en S-regering. För en sådan kommer det att bli. Det står utom allt tvivel. Tidölaget har redan förlorat. Frågan är snarare hur dominant S/V/Mp kommer att kunna styra? Min gissning är att det kommer att handla om mer än tio procent mellan blocken. Vi är många som av olika skäl vill ha bort Tidö. De enda som tjänat på Åkessons anhang är medelålders etniska svenskar i medelklassens radhusbyar. Ingen annan. Och ni är i minoritet sett till hela folket.
Citera
2026-07-18, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vi som jobbar har med tidö iaf fått lite rättvisa även om vägen fortfarande är lång för att få riktig rättvisa

Det har tidö genomfört enl chatgpt

Under mandatperioden 2022–2026 har Tidöpartierna genomfört eller påbörjat ett stort antal reformer. Några av de mest betydande är:
Skattesänkningar för löntagare och pensionärer genom förstärkt jobbskatteavdrag och sänkt skatt. �
Regeringskansliet +1
Sänkt skatt på bensin och diesel samt sänkt reduktionsplikt, vilket har gett lägre drivmedelspriser. �
Regeringskansliet
Kriminalpolitik: skärpta straff, utökade möjligheter till hemliga tvångsmedel, visitationszoner och fler verktyg mot gängkriminalitet. �
Regeringskansliet +1
Migration: skärpt migrationspolitik med lägre asylinvandring, hårdare krav för permanent uppehållstillstånd och medborgarskap samt ökat fokus på återvandring. �
Regeringskansliet +1
Kärnkraft: lagändringar som gör det möjligt att bygga nya reaktorer på fler platser och statliga kreditgarantier för ny kärnkraft. �
Regeringskansliet
Nato: Sverige blev medlem i Nato i mars 2024. Det var en av mandatperiodens största säkerhetspolitiska förändringar. �
Regeringskansliet
Skolan: mobilförbud under skoldagen, satsningar på läroböcker, skolbibliotek och ökat fokus på kunskap och ordning. �
Regeringskansliet +1
Hälso- och sjukvård: satsningar på kortare vårdköer, förbättrad cancervård och psykisk hälsa. �
Regeringskansliet
Försvaret: kraftigt ökade försvarsanslag som en följd av det försämrade säkerhetsläget och Natomedlemskapet. �
Regeringskansliet
Regeringen och Sverigedemokraterna har själva redovisat att i princip alla punkter i Tidöavtalet har påbörjats eller genomförts under mandatperioden. �
Regeringskansliet +1

Mer

Utöver det jag nämnde tidigare har Tidöregeringen också genomfört eller påbörjat bland annat:
Elstöd till hushåll och företag efter de höga elpriserna.
Sänkt reduktionsplikt till EU:s miniminivå, vilket sänkte priset på bensin och diesel.
Höjd gräns för statlig inkomstskatt, vilket gjort att färre betalar statlig skatt.
Avskaffad flygskatt (beslutad och genomförd under mandatperioden).
Förstärkt ROT-avdrag under en period för att stötta byggbranschen.
Skärpta bidragsregler och ökade kontroller mot bidragsfusk.
Ökade resurser till Polismyndigheten, Säkerhetspolisen och Kriminalvården.
Utbyggnad av fängelser och fler anstaltsplatser.
Anonyma vittnen har införts i vissa brottmål.
Utökade möjligheter till kameraövervakning och hemlig avlyssning.
Fler möjligheter att utvisa utlänningar som begår brott.
Satsningar på totalförsvaret, inklusive återuppbyggnad av civilförsvaret.
Ökade anslag till kommuner och regioner, även om många regioner fortsatt haft ansträngd ekonomi.
Satsningar på yrkesutbildningar och fler platser inom yrkeshögskolan.
Stöd till ny kärnkraft, bland annat genom en modell med statliga lån och långsiktiga villkor för investeringar.
På det stora hela har mandatperioden präglats av fyra huvudområden:
Skattesänkningar och åtgärder för hushållens ekonomi.
Kraftigt skärpt kriminal- och migrationspolitik.
Stora satsningar på försvar och Natomedlemskapet.
Energipolitik med fokus på kärnkraft och lägre drivmedelskostnader.

Så nu kan ni sossar sluta ljuga så mycket

Detta är handlingskraft!!!
Kommer bli 8 år i limbo till hösten med ett eskalerande elände där Sverige fortsätter sin resa mot att bli ett C-land i Europa (B-land för tillfället), eller U-land.

Svenskarna får det samhälle man röstar för.
Citera
2026-07-18, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Kommer bli 8 år i limbo till hösten med ett eskalerande elände där Sverige fortsätter sin resa mot att bli ett C-land i Europa (B-land för tillfället), eller U-land.

Svenskarna får det samhälle man röstar för.
Det finns fyra grupper som röstar på oppositionspartierna och som förväntar sig ett pengaregn eller ideologiskt stöd för sin röst.

1. Muslimer i form av ökad islamisering och pengar.
2. Kvinnor som trots feminisering och krav på "jämställdhet" de facto innehar en majoritet av ledarskapspositioner inom offentlig förvaltning.
3. Jurister som vill ha fler klienter inom rättsväsende och asyl.
4. HQBT-personer som driver på för pedofili och mer bidragspengar.

Så ja, vi kan kallt räkna med fler "Vilmor" som begår seriemord, fler terrorister som begår attacker, ökad invandring, många av de nyligen utvisade kriminella får komma tillbaka. Ironin är att många offer för sagda politik, d.v.s. kvinnor lär ändå rösta för detta därför att likt fårskallar är de lättlurade, godtrogna och inte sällan vet bättre. Svenska kvinnor är lätta att förleda och förmås rösta på något som drabbar dem i slutändan och när de väl vet bättre är det för sent.
Citera
2026-07-18, 07:18
Medlem
Germanofils avatar
Jag tror att många människor är missnöjda med sin vardag pga ökade levnadskostnader och mindre pengar kvar i plånboken för vissa grupper. Grejen är dock att detta till stor del beror på faktorer som inte regeringen kan påverka. Krig i Ukraina och Iran, en åldrande befolkning, en världsekonomi som eldas på av att det printas dollars till förbannelse.

Att tro att dessa problem kommer att lösas om man röstar rödgrönt är ett misstag. De kommer snarare att bli värre på medellång sikt då ekonomin och därmed intäkterna till välfärdsstaten kommer att krympa.
Citera
2026-07-18, 07:39
Medlem
Jag tycker överlag de skött sig bra. Men skulle helst sett de fått fortsätta 2 år till för bättre utvärdering. Framförallt tycker jag det varit stabilitet. Inga stora konflikter och turbulens mellan Tidö, vilket inger förtroende. Tycker också de upprättar ”i Sverige är man svensk” kulturen. Det jag kände när man var barn på 1970-talet, vi drar alla åt samma håll. Lite bättre framtidstro har de gett mig. Gillar också att i Sverige gör man rätt för sig, så mycket man kan prestera. Det är inte rätt man ska få bidrag utan motprestation. Personligen så får jag det garanterat sämre med S regering ekonomiskt. Men jag klarar mig bra ändå. Men jag har mina mardrömmar om vad en S,V och MP regering kommer att leverera för Sverige. Länderna i södra Europa kommer få ett stort inflöde av fattiga människor som blir medborgare t ex Spanien och mindre känt Frankrike ska enligt ett besök av ambassadör i Algeriet tillåta 250000 Visa till Algeriska medborgare.Det innebär de kan röra sig fritt inom Schengen i 90 dagar under en 180 dagars period. Algerier har haft ett trackrecord att stanna. Givetvis blir Sverige ett förnyat mål om vi har frikostiga villkor. Vilket jag är rädd en S regering tillåter. Som juristerna lär tänka: en S regering är money in the bank.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-07-18 kl. 07:50.
Citera
2026-07-18, 07:49
Medlem
Måste säga att maten här har blivit otroligt billig och är säker på att det är en effekt från Tidö regeringen politik för att få ner den.
Innan så hittade man inte ett enda paket påläggskorv för under 30-40 kr och då hade affären ofta ett extrapris på dem, men nu efter 2-3 år, så hittar man ett flertal olika för 16-18 kr.
Det som dock har blivit dyrare för mig är att jag helt enkelt har mer lust att handla i affären när man ser något som har långt vettigare priser än tidigare.
Citera
2026-07-18, 08:22
Medlem
Twitterturkens avatar
Alla 8 partier i riksdagen vill i princip samma saker, sedan klagar svenne på att ingenting händer när "deras" lag vinner.
När sossarna vinner i höst kommer saker och ting fortsätta tuffa på ner mot avgrunden som det alltid gjort och deras väljare kommer oja sig om hur mycket bättre allting plötsligt blivit över en natt, samtidigt som politikerna höjer sina löner ännu en gång långt över inflationen.
Citera
2026-07-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Som flera i tråden sagt:

Allt är inte perfekt men detta är den bästa regering vi haft.

Många röda är fanat1ker och skulle helst vilja se n00shi (v) som statsminister. Dessa demagoger går inte att upplysa.

Men att vuxna, hyggliga men ack så osäkra svenskar, i avsaknad av egen politisk hemvist och trygghet av vänstern tubbas att rösta rött och vid en röd seger sänka Sverige, det är inget mindre än en politisk och nationell tragedi.

Svenska flock, rösta inte bort Tidö. De är de kloka och trygga. De röda, är galenskap och ka0s.
Om det är den gamla sosseskolan som lärt dig svenska, kan jag förstå om du är bitter.
Citera
2026-07-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Alla 8 partier i riksdagen vill i princip samma saker, sedan klagar svenne på att ingenting händer när "deras" lag vinner.
När sossarna vinner i höst kommer saker och ting fortsätta tuffa på ner mot avgrunden som det alltid gjort och deras väljare kommer oja sig om hur mycket bättre allting plötsligt blivit över en natt, samtidigt som politikerna höjer sina löner ännu en gång långt över inflationen.

Det som händer om sossarna kommer till makten och de kommer att ändra till sin politik, så det kommer tuffa på mot avgrunden är att när de får den främsta tv-tiden, så kommer de peka med hela handen på Tidö om att det är deras fel att det har blivit sämre.
Det kommer inte bli bättre och deras väljare kommer inte oja sig om att det har blivit bättre utan sämre, och det är högerns fel, som alltid!
Öppnar man gränserna och släpper in kreti och pleti som man ger bidrag till från skattepengar.
Skickar inte hem tillräckligt många av de mest dysfunktionella man har släppt in, samt lättar upp vad det gäller straffen, så kan det bara gå åt ett håll och det är utför!
Kolla El Salvador idag, där har man minsann inte infört mer fritidsgårdar för man tror att folk ska bli snällare av det, utan där är man rejält tuff mot de tuffa och plötsligt har de fått ett av världens säkraste land.
Citera
2026-07-18, 09:46
Medlem
De är långt ifrån felfria och framförallt moderaterna har en förmåga att klanta sig igen och igen. Men alternativet är nästan objektivt sämre. Mp kommer återigen att få stort inflytande och kan tillsammans med C genomdriva att återgå till den gamla invandringspolitiken. Samt kommer vi att få vi se fler ogenomtänkta investeringar såsom Northvolt och Stegra. Plus högre skatter på i princip allting. Det är inte vad Sverige behöver nu. Vi behöver massiva investeringar i försvar och försvarsindustrin, satsningar på kärnkraft. Vi behöver hålla farten uppe men med vänsterblocket blir det definitivt en inbromsning.
Citera
2026-07-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vi som jobbar har med tidö iaf fått lite rättvisa även om vägen fortfarande är lång för att få riktig rättvisa

Det har tidö genomfört enl chatgpt

Under mandatperioden 2022–2026 har Tidöpartierna genomfört eller påbörjat ett stort antal reformer. Några av de mest betydande är:
Skattesänkningar för löntagare och pensionärer genom förstärkt jobbskatteavdrag och sänkt skatt. �
Regeringskansliet +1
Sänkt skatt på bensin och diesel samt sänkt reduktionsplikt, vilket har gett lägre drivmedelspriser. �
Regeringskansliet
Kriminalpolitik: skärpta straff, utökade möjligheter till hemliga tvångsmedel, visitationszoner och fler verktyg mot gängkriminalitet. �
Regeringskansliet +1
Migration: skärpt migrationspolitik med lägre asylinvandring, hårdare krav för permanent uppehållstillstånd och medborgarskap samt ökat fokus på återvandring. �
Regeringskansliet +1
Kärnkraft: lagändringar som gör det möjligt att bygga nya reaktorer på fler platser och statliga kreditgarantier för ny kärnkraft. �
Regeringskansliet
Nato: Sverige blev medlem i Nato i mars 2024. Det var en av mandatperiodens största säkerhetspolitiska förändringar. �
Regeringskansliet
Skolan: mobilförbud under skoldagen, satsningar på läroböcker, skolbibliotek och ökat fokus på kunskap och ordning. �
Regeringskansliet +1
Hälso- och sjukvård: satsningar på kortare vårdköer, förbättrad cancervård och psykisk hälsa. �
Regeringskansliet
Försvaret: kraftigt ökade försvarsanslag som en följd av det försämrade säkerhetsläget och Natomedlemskapet. �
Regeringskansliet
Regeringen och Sverigedemokraterna har själva redovisat att i princip alla punkter i Tidöavtalet har påbörjats eller genomförts under mandatperioden. �
Regeringskansliet +1

Mer

Utöver det jag nämnde tidigare har Tidöregeringen också genomfört eller påbörjat bland annat:
Elstöd till hushåll och företag efter de höga elpriserna.
Sänkt reduktionsplikt till EU:s miniminivå, vilket sänkte priset på bensin och diesel.
Höjd gräns för statlig inkomstskatt, vilket gjort att färre betalar statlig skatt.
Avskaffad flygskatt (beslutad och genomförd under mandatperioden).
Förstärkt ROT-avdrag under en period för att stötta byggbranschen.
Skärpta bidragsregler och ökade kontroller mot bidragsfusk.
Ökade resurser till Polismyndigheten, Säkerhetspolisen och Kriminalvården.
Utbyggnad av fängelser och fler anstaltsplatser.
Anonyma vittnen har införts i vissa brottmål.
Utökade möjligheter till kameraövervakning och hemlig avlyssning.
Fler möjligheter att utvisa utlänningar som begår brott.
Satsningar på totalförsvaret, inklusive återuppbyggnad av civilförsvaret.
Ökade anslag till kommuner och regioner, även om många regioner fortsatt haft ansträngd ekonomi.
Satsningar på yrkesutbildningar och fler platser inom yrkeshögskolan.
Stöd till ny kärnkraft, bland annat genom en modell med statliga lån och långsiktiga villkor för investeringar.
På det stora hela har mandatperioden präglats av fyra huvudområden:
Skattesänkningar och åtgärder för hushållens ekonomi.
Kraftigt skärpt kriminal- och migrationspolitik.
Stora satsningar på försvar och Natomedlemskapet.
Energipolitik med fokus på kärnkraft och lägre drivmedelskostnader.

Så nu kan ni sossar sluta ljuga så mycket

Detta är handlingskraft!!!

Ska bli så gött när ni ryker i höst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in