Citat:
Jo men inte lätt att pissa och blåsa rent när det redan känns som jag blivit fysiskt beroende igen. Alkohol är inte min missbruksdrog. Det är benzo och gabapentin/pregabalin. Sen tar jag en massa annat också bl.a alkohol men är inte beroende av det andra. Tar det mest som variation till det andra och för att boosta effekt. Läkaren nämnde även att det kan vara aktuellt med en avgiftning till snart om jag inte skärper mig. Kom hem från förra för typ en månad sen. Om jag nekar till det är jag lite rädd för lvm just pga den här jävla orosanmälan. Men det behöver jag kanske inte vara. Tänker att det kanske bör ha gått mycket längre och mer utför för att få lvm.
Ok, tackar. Fattar att det känns surt.
Men från soc's perspektiv så är det ingen större fara. För återfall hör till, och eftersom du inte har barn så kommer dom att lämna dig ifred rätt snabbt.
Det enda du behöver göra är att vara trevlig och samarbetsvillig, och pissa/blåsa rent tills dom är nöjda.
Allra bäst är väl att hålla sig helt nykter. Men om du kan kontrollera ditt drickande, så går det kanske an att dricka ett par öl på kvällen utan att du behöver blåsa rött för det.
(OBS - om alkohol är din missbruksdrog är det ingen bra ide med nån öl till kvällen, men det fattar du väl förhoppningsvis.)
Sen när dom har släppt dig ur sina klor, så kan knarka i lugn och ro igen, under förutsättning att du sköter det snyggt 👍
Men från soc's perspektiv så är det ingen större fara. För återfall hör till, och eftersom du inte har barn så kommer dom att lämna dig ifred rätt snabbt.
Det enda du behöver göra är att vara trevlig och samarbetsvillig, och pissa/blåsa rent tills dom är nöjda.
Allra bäst är väl att hålla sig helt nykter. Men om du kan kontrollera ditt drickande, så går det kanske an att dricka ett par öl på kvällen utan att du behöver blåsa rött för det.
(OBS - om alkohol är din missbruksdrog är det ingen bra ide med nån öl till kvällen, men det fattar du väl förhoppningsvis.)
Sen när dom har släppt dig ur sina klor, så kan knarka i lugn och ro igen, under förutsättning att du sköter det snyggt 👍