2026-07-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är ändå något med just öresundsparken inte första gången det händer något där.

Som vad, våldtäkter?
Har inte hört det skulle vara något tillhåll.
Citera
2026-07-16, 22:42
Medlem
BackOnCracks avatar
Jag var där ute vid 23-tiden och det var en del kvinnor som rörde sig där ensamma. För det mesta är det fortfarande en hel del folk där och själva vägen är ganska upplyst.
Citera
2026-07-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Just Öresundsparken är ju dock inte direkt något ställe där det ligger vare sig arbetsplatser eller bostäder.

För övrigt så finns det ju över 1 miljon människor i Sverige nu som faktiskt tycker att kvinnor ska vara inlåsta utan lön. Eller slängas från balkonger. Eller könsstympas. Eller kläs i tygtält även när det är 30 grader varmt.

Jag hoppas att du ägnar lite energi åt det problemet också.

Det kan lika gärna vara en busksmygande svensk. Har ju hänt förr. Och långt innan massinvadringen.
Citera
2026-07-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Kanske lite större föreståelse om du läser nedanstående ??

Utöver grov våldtäkt misstänks mannen för våldsamt motstånd, eftersom han gjorde motstånd under polisens ingripande igår kväll.

– Han sätter sig i motvärn under patrullens ingripande, säger Katarina Rusin.

Mannen ska också ha varit drogpåverkad, och därför är han även misstänkt för ringa narkotikabrott.

Motvärnet måste ha varit att han var rädd för att råka ut för samma hemskheter som kvinnan.
Citera
2026-07-17, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebbee
Spännande grepp ändå: att dra till med både islamofobi/rasism, misogyni och skuldbeläggning av offer i samma tankebana. Svensk våldtäktskultur i sitt esse.
Du fattar att raljerande kring kvinnans klädsel var utifrån ditt, GMs och övriga apologeters perspektiv väl?
Citera
2026-07-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Det kan lika gärna vara en busksmygande svensk. Har ju hänt förr. Och långt innan massinvadringen.

En vit tjackpundare som fått spel låter inte osannolikt med tanke på det våldsamma motståndet vid gripandet.
Citera
2026-07-17, 17:00
Medlem
Området där våldtäkten skedde ligger vid ett av de få ”fina” områden som finns kvar i Malmö stad. Precis mellan Västra hamnen och Slottstaden. Det är ganska tydligt att kriminaliteten sprider sig även hit nu, det var nyss en skjutning vid Masttorget i västra hamnen och nu våldtäkten vid ribban. Dessutom var det en våldtäkt precis vid turning torso för inte så länge sedan.

Som ung, blond tjej så kan jag säga att jag alltid känt mig trygg i västra hamnen samt Slottstaden tidigare, det har dock förändrats till följd av alla händelser under senaste tiden. Upplever att det är bra mycket mer stök i områdena, och parkerna här som tidigare känts trygga är nu ofta befolkade av killgäng som ropar efter en eller går efter en, även skett på dagtid. Sista trygga områdena i Malmö är inte trygga längre helt enkelt och det är helt uppenbart att folkutbytet som sker här där svenskar flyr och invandrare tar över i Malmö är orsaken till detta i sin helhet.
Senast redigerad av miss-felicia 2026-07-17 kl. 17:02.
Citera
2026-07-17, 17:59
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Och Örebromannen och Nytorgsmannen...
BB

Ja. Oavsett etnicitet, så framkommit att MGM var narkotikapåverkad. Och gjorde motstånd vid polisingripandet.

Alltså, en påtänd knarkis? Finns för många av i Malmö. Oavsett. Det här är en stad full av smuts.
Citera
2026-07-17, 20:32
Medlem
Skulle gärna vilja veta vad den där våldtäktsmannen var för en stjärna. Vi behöver FUP.

Men jag betackar mig för all skit som skrivs om Malmö i den här tråden, till exempel inlägget ovanför mig.
Citera
2026-07-17, 21:37
Medlem
Har vi namn på förövaren. En våldtäktsman jag känner till som är runt 35 släpptes nyligen ut från fängelset, han är även narkotikamissbrukare. Hade varit intressant och veta om det är det äcklet.
Citera
2026-07-17, 21:49
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murbruk80
Har vi namn på förövaren. En våldtäktsman jag känner till som är runt 35 släpptes nyligen ut från fängelset, han är även narkotikamissbrukare. Hade varit intressant och veta om det är det äcklet.

Borde väl vara häktning imorgon?
Citera
2026-07-17, 22:45
Medlem
sassafrass avatar
Hmmm….Malmö, sommar, park, överfallsvåldtäkt, drogpåverkad, våldsamt motstånd….jag gör matten och satsar på en afrikan.

Bra jobbat av polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in