2026-07-16, 08:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Påminner om vårt meningsutbyte igår angående resultatet i denna match:

(FB) VM 2026 - Semifinal: Frankrike - Spanien 14/7 21:00

Jag fick rätt och du fick fel.

Ja du fick rätt, bra där, jag måste säga att jag trodde stenhårt på England, de såg bra ut ganska länge in i matchen, men till slut så fick du rätt, de går nog hela vägen nu?
2026-07-16, 08:43
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tuchel coachade bort Englands möjligheter till seger för England. Att falla ned så lågt för att försvara en ledning med 1-0. Argentina gjorde tre mål mot Marocko på tio minuter. Nu gjorde man två med sju minuters mellanrum.
Ja, lite så, men en sak som det ikke prates så mye om er hvor slutkjørte mange av de engelske spillerne blev. De måtte overprestere og
springe mer enn det de hadde i seg for å stå i mot den ubarmhjertige argentiske lagmaskinen. De blev også tvunget tilbake på defensiven,
og ikke bare av eget val.

Alle byten måtte taes, da flere engelske spillere var helt slut, og selvsagt var de lite for defensive. Men om man tror på det engelsk media
skriver at det bare var tyskerns fel at det blev forlust, så må man tro om igjen. Det hadde ingen praktisk betydelse for vem som vann.
2026-07-16, 08:48
Medlem
Blir spännande nu att se om FIFA vågar bestraffa spelarna som vecklade ut banderollen med politiskt budskap. FIFA brukar vara stränga mot sådana tilltag. Men gissar att de blundar. Det är skillnad på Albanien och Argentina gissar jag.
2026-07-16, 08:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Blir spännande nu att se om FIFA vågar bestraffa spelarna som vecklade ut banderollen med politiskt budskap. FIFA brukar vara stränga mot sådana tilltag. Men gissar att de blundar. Det är skillnad på Albanien och Argentina gissar jag.

Det blir böter. Pengar är inget bekymmer för Argentinas fotbollsförbund.
2026-07-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det missade jag ,vad stod på Argentinas banderoll?
2026-07-16, 09:00
Medlem
Kan Spanien rå på denna guldmaskin?

Har Argentina vänt senaste 3-4? matcherna med bara några minuter kvar. Inget fan av vare sig Argentina eller Messi men nog förtjänar han att kallas världens bästa spelare. Har väl legat bakom samtliga vändningar i slutminuterna. Kane tämligen osynlig i matchen.
2026-07-16, 09:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Enzo Fernandez skulle tveklöst ha haft rött kort tre minuter in i matchen. Det kunde ha ändrat matchbilden totalt.

Fifa = Fix it for Argentina
2026-07-16, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Att Las Malvinas är Argentinas.
2026-07-16, 09:02
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Er Falklandsøyene. Det virker kanskje unaturlig at argentina ikke skal ha suverenitet over en øygruppe rett utenfor deres kust,
men at England på andre siden av jordklodet skal ha det. Men det har sin naturlige forklaring. Øyene var ubebodde når engelskmenne
skapte en sivilisasjon der for mer enn 150 år siden.

Det er fremdeles nesten enbart folk med engelsk avstamning der, og i folkomrøstningen tror jeg det var 99% eller noe som stemte
for engelsk overherredømme.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2026-07-16 kl. 09:13.
2026-07-16, 09:03
Medlem
knors avatar
Jag gillade Argentina ända tills de drog in Falklandsöarna. https://www.dn.se/sport/argentina-trotsade-forbudet-firade-med-politisk-banderoll/

Är Argentina ett land man kan heja på? Beror på vad de gör nu.

Oavsett hur FIFA hanterar detta: Ned med FIFA som är så korrupt och vidrigt så att man kan spy kontinuerligt. UEFA och SvFF måste sätta ned foten och helt enkelt vägra delta. Bilda ny org.
2026-07-16, 09:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Argentina är ovanligt europeiskt för att vara Sydamerika. Messi är t.ex främst italiensk, men har lite rötter Spanien också. Argentina har dock likt andra sydamerikanska länder en salig blandning av olika inflyttade folkgrupper. Från Europa är Italien, Spanien och Frankrike de dominerande länderna, men det finns även grupper från Östeuropa som Kroatien, Ukraina och Ryssland. Sen finns det ursprungsbefolkning, araber och judar och svarta mfl.

Namnet Messi är ”väldigt” italienskt likaså hans hustru Antonela Rocuzzo. Bla förre stjärnan Zanetti kunde skymtas bland publiken och även merparten av hela landslaget är med italienska namn.

50% av Argentinas befolkning Italienare som utanför Italien den absolut största etniska gruppen, följt av Spanien, F o därefter en mix av även en minoritet indianer som vi européer inte lyckats utrota.

Måste vara ett fantastiskt land för medelklassen!! (Garanterat sandneger-fritt!)
2026-07-16, 09:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Nu kommer Messi och Yamal mötas igen efter 19 år....

https://pbs.twimg.com/media/HNTItzYWYAAuxhk?format=jpg&name=small

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in