2026-07-14, 17:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximalist
Hamburgaren innehåller ju mer kolhydrater än protein. Så mer korrekt vore att säga att du äter en kolhydratbaserad kost.

Fettet i burgaren är dessutom från fröoljor snarare än från animaliskt fett. Plus massa skräp som förtjockningsmedel och konserveringsmedel. Som att slicka i sig en kemifabrik.

Big Archen och DubbelTasty har helt ok proteioninnehåll 53gram , äter man bara burgarna så har man en bra måltid för en kräsen kropp

Man kan äta lite kolhydrater speciellt dagtid under rörelse
Citera
2026-07-14, 18:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
den har nu varit ute ett tag och jag testade faktiskt den för några veckor sedan - JÄVLAR vad dyr den var, 120 kr för enbart burgaren och 145 för typ menyn?

nåväl, köpte endast burgaren och blev extremt besviken... Big mac är 10 gånger bättre på alla möjliga sätt, enda är att Arch är liiiite större i storleken, men det är ju smaken som räknas eller hur?

även Mcd ceo verkar inte gilla den alls efter hans video...

https://www.youtube.com/watch?v=LZobJar3zQ8

vad tycker ni? har ni provat den? gillade ni den verkligen och framförallt är denna skiten VÄRD sitt pris?
Big Mac är mycket bättre. Man borde göra en större version av den istället.
Citera
2026-07-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Så bra den kan bli , lowlifena som äter pomfritt till får däremot isig skitmat

Seså gosse - lalla iväg och ät en Big Arch nu

Vill man ha så bra kost som möjligt ska man skippa ultraprocessad mat, fröoljor och kolhydrater. Det enda som är kvar då på din burgare är nog själva köttet.

Sett till kött per krona är förstås Arch betydligt bättre än Big Tasty (om vi utgår från priserna i denna tråden på 120 respektive 110 kr).

Dubbla mängden nötkött för en tia extra. Väldigt prisvärt.
Citera
2026-07-14, 18:24
Medlem
448s avatar
Citat:
Vill man ha så bra kost som möjligt ska man skippa ultraprocessad mat, fröoljor och kolhydrater. Det enda som är kvar då på din burgare är nog själva köttet.

Sett till kött per krona är förstås Arch betydligt bättre än Big Tasty (om vi utgår från priserna i denna tråden på 120 respektive 110 kr).

Dubbla mängden nötkött för en tia extra. Väldigt prisvärt.

Dubbel Tasty/Tasty Bacon och Big Arch är smaskiga kusiner med +200gram nötkött , menar inte Tasty som är en enkelburgare

Fan nu är man sugen men det är lååååågt till en donk
Citera
2026-07-14, 18:29
Medlem
norther1s avatar
Var som förväntat mycket medioker. Inte en chans att en meny med den är värd 145:-. Förstår inte hur de ens kan rättfärdiga något av menyer till hundralappen eller mer. Gillade McD för ett par månader sedan när man kunde köpa en liten meny (chicken jr/cheese + liten pommes+liten dryck) för typ 57:-. Ta två sådana så har man en stor och prisvärd lunch som mättar rätt bra.
Citera
2026-07-14, 18:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Skippa processat kött som skinka och bacon. Bättre med rent nötkött. Och skippa kolhydraterna och fröoljor. Då har du bra måltid.

Ost är också fin mat, men då ska det vara riktig ost. Inte skräpet McDonald's kallar "ost".

Ha ja men ibland måste man synda och då är dessa två bra nog eller möjligtvis trippelcheesen

Jag äter väldigt mycket rått välsaltat nötkött annars , även på språng - sked o saltkar i fickan
Citera
2026-07-14, 18:38
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Detta här låter som att kasta slantarna du har i sjön.

japp det gjorde jag. händer inte igen
Citera
2026-07-14, 20:00
Medlem
På tok för dyr
Citera
2026-07-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbmobil9518
På tok för dyr

Helt klart men de vet att tillräckligt många är nyfikna nog för att betala det priset.
Och det är just den här nyfikenheten alla tidsbegränsade/limited edition-produkter spelar på.
Citera
2026-07-14, 20:53
Medlem
Airwave92s avatar
Mest överprisade burgaren jag sett.
Citera
2026-07-14, 20:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Sådant skräp är det underklassen som köper och trycker i sig. Höginkomsttagare äter bättre än låginkomsttagare.

Dags att byta ämne ser jag.

Som sagt, 120kr är ingenting för oss andra. Vill jag köpa öl eller en hamburgare för den summan gör jag det. Det bränner nämligen inte i min plånbok.
Citera
2026-07-14, 21:26
Avstängd
Handlar den här tråden om Big Arch eller är den bara en samling otroligt tråkiga inlägg från den helt ointressante gymmaren Maximalist?

Jag har inte provat Big Arch. Big Tasty kom (20 år sedan??) och var helt smaklös. Om det finns McDonalds-besökare som uppskattar en så smaklös burgare, liksom många senare varianter, så förutsätter jag att även Big Arch är smaklös.

Nu väntar jag på en genomgång av Maximalist över hur mycket protein en Big Tasty innehåller och precis hur många gram man bör äta per dag, baserat på hur många kg man väger. Kan man bli tråkigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in