Citat:
Ursprungligen postat av
saksi
Har en fin lägenhet i Göteborgs centrum men har spenderat lite tid i Mölndal och tycker det är fint här. Funderar på om jag kan tänka mig att byta lägenhet hit.
Har en tvåa på 62kvm med balkong och letar efter något liknande. Gärna inte över 7500. Finns nåt sånt tror ni? Var letar man då i så fall? Hur är kvaliten på husen? Det är ju mycket nybyggen så jag antar att dom är dyrare.
Ni som har kännedom om området - berätta gärna mer. Är det smidigt ta sig till Änggårdsbergen? Är mataffärerna bra? Restaurangerna? Caféerna? Finns det man behöver, osv? Clas Ohlsson o Kjell&Co är ju fina grejer. Och det finns ett Fitness24Seven som är en kedja jag gillar.
Antar att du är med på Boplats, kostar väl 200 kr om året och du kvalar på kötid. Läggs ut en del i Mölndal där. Hyran är lik den i Göteborg i allmänhet. Finns både dyra rätt nyproducerade och även äldre som då har en lägre hyra.
Sen är ju Mölndal rätt stort, Eklanda, Bifrost, Åby, Kvarnbyn, Kållered, Bosgården, Lackarebäck, Krokslätt osv är ju områden. Men om vi utgår från Mölndal C så har de goda kommunikationer åt många håll och massvis med busslinjer som går med god frekvens.
Sen är det ju så att det finns bättre och sämre ställen. Ett tips är att åk runt och kolla i områdena du är intresserad av. Kolla gärna namnen i trappuppgångarna.