2026-07-13, 19:19
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är samma i t.ex Italien, och inom hela EU. För varmt klimat kanske minskar intresset att sköta sig och tjäna pengar.
Italien är ett klassiskt (skolboks-)exempel.
Vill inte byta ämne, men det fanns italienare som hejade på Maradona och därmed Argentina i en VMfotbollfinal på 70 eller 80tal Italien/Argentina för att de kände mer solidaritet med klubben(Maradona spelade i nån syditaliensk klubb) en med överstittar-Lega-Nord-staten.

apropå södern:
"For I'm a good old rebel" med Hoyd Paxton gör sig påmind. . .
Jävla bra låt oavsett vad men tycker politiskt

Lite som Skåne. Som det borde vara dags att lämna tillbaka till danskarna nu när vi kan göra jordbruk överallt i landet efter NPK-gödsel-uppfinningen.

Rikast i USA är som bekant Californien, och förstår östkusten. Även Texas tror jag.
Men Ohio ska ju tillverka Palantirgojs nu så räkna inte ut fly-over-states eller för den del södern...
Citera
2026-07-13, 19:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Italien är ett klassiskt (skolboks-)exempel.
Vill inte byta ämne, men det fanns italienare som hejade på Maradona och därmed Argentina i en VMfotbollfinal på 70 eller 80tal Italien/Argentina för att de kände mer solidaritet med klubben(Maradona spelade i nån syditaliensk klubb) en med överstittar-Lega-Nord-staten.

apropå södern:
"For I'm a good old rebel" med Hoyd Paxton gör sig påmind. . .
Jävla bra låt oavsett vad men tycker politiskt

Lite som Skåne. Som det borde vara dags att lämna tillbaka till danskarna nu när vi kan göra jordbruk överallt i landet efter NPK-gödsel-uppfinningen.

Rikast i USA är som bekant Californien, och förstår östkusten. Även Texas tror jag.
Men Ohio ska ju tillverka Palantirgojs nu så räkna inte ut fly-over-states eller för den del södern...
Just i Sverige är det dock tvärtom och Skåne (söder) är rikast i Sverige utöver huvudstaden och Norrland fattigast. Dvs det är inte Norr i sig som gör folk arbetsvilligast, det är att klimatet är "lagom". Ett perfekt svenskt ord.

Samma i Australien, norr = för varmt är fattigast och Söder = lagom varmt är rikast.

Kanske att rika eller smarta människor flyttar till det bästa klimatet.
Citera
2026-07-13, 19:30
Medlem
Alla röda delstater är fattiga.

Ta en titt på statestik så ser du skillnaden mellan röda och blåa delstater. Skola, infrastruktur, sjukvård, levnadsstandard, löner, teen pregnancy, självmord och amnnat.
Citera
2026-07-13, 19:51
Medlem
Enkel förklaring.

Mycket negrer i sydstaterna.

De gillar inte att arbeta.

Samma i Afrika där de kommer ifrån....
Citera
2026-07-13, 20:13
Medlem
Dom rika är fortfarande rika

De fattiga svarta som blev befriande bor fortkfarandem kvar i hyddor. Svårt att förstå? räcker inte alltid med 100 år. 200 år`300 år?

Nu ska sköna Helena från troja inkvoteras till en neger, inte lite halvblandad utan full kongo gorilla neger.

Jag kommer förmodligen gå på bio ändå då jag gillar christofer nolan.

Eftersom jag kan stå emot vissa saker utan att det dunklar mitt sinne.

Fråga dig själ va fan du du gör och svag du är
Senast redigerad av Bib-bo 2026-07-13 kl. 20:35.
Citera
2026-07-14, 09:52
Medlem
Många stora företag och miljardärer i stater som Kalifornien och New York. Nu kommer dock sydstater som Texas och Florida i kapp mer och mer när många rika personer och företag lämnar Kalifornien och New York och flyttar till städer som bland annat Austin och Miami.
Citera
2026-07-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Varför är södra Usa fattigare än norra Usa? Vad beror det på?
Södra USA är ungefär samma område som bibelbältet landets mest efterblivna region.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in