2026-07-12, 15:44
Medlem
Dom senaste månaderna jag hämtat static/dry/frozen så händer det ofta att jag får en produkt som är helt elastisk, luktar konstigt (inte alls som en kvalitets hasch ska lukta) och effekten är något annorlunda. Jag blir flummig men det känns som att det är något som saknas.

När man sedan värmepressar den så kommer det ut som en elastisk sörja (typ ett mjukt tugummi) som går att hantera med händerna vilket vanligtvis INTE ska gå. Vanligtvis, om produkten är äkta så blir det en kladdig honungsliknande massa som fastnar på fingrarna.

Är detta THC-A? eller vad är det för skit jag får? Känns som att det håller på ta över marknaden av kvalitets hasch.

Detta gäller ej standard hasch. Lamousse och liknande.
Citera
2026-07-12, 17:52
Medlem
Babbe hasch
Citera
2026-07-12, 19:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Babbe hasch

Brukar du ofta få tag på svenskt hasch?
Citera
2026-07-12, 19:25
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Visste du inte att vikingarna odlade hash långt innan alla babbar kom hit och tog över? /s
Citera
2026-07-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag röker inte
Men har vänner som gör det och det är vad de påstår iallafall
Jag har en överdådig fru som hade gått besärk om jag hade rökt
Citera
2026-07-12, 20:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Visste du inte att vikingarna odlade hash långt innan alla babbar kom hit och tog över? /s

Absolut
Citera
2026-07-13, 20:38
Avstängd
Det är THCA hash, riktigt skit är det och STOR skillnad mellan vanligt röka och THCA oavsett vad de här shopparna som skriver och annonserar på Flashback vill få dig att tro.
Väldigt tråkigt att det läckt ut till gatan nu..
Senast redigerad av Loopmelon 2026-07-13 kl. 21:37.
Citera
2026-07-21, 10:55
Medlem
Jag bojkottar fan la mousse hasch helt och hållet!

Tror knappt det är cannabis…
Bara för hasch är mjukt betyder inte att det är bra.
Det blir torrt puder av skiten och så beter sig inte cannabis vad jag vet
Citera
2026-07-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag bojkottar fan la mousse hasch helt och hållet!

Tror knappt det är cannabis…
Bara för hasch är mjukt betyder inte att det är bra.
Det blir torrt puder av skiten och så beter sig inte cannabis vad jag vet
Har aldrig varit äkta hash, skräp produkter innan 2020, standarden va pollen då, andra siften helt enkelt, inte värsta dry men smakade inte hö och gav nice benga, alla mooos sorter jag har sett är inget man vill intära
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Det är galet hur mycket skit vi lär ha fått i oss under vår tid som stoners. Jag slutade röka pga jag märkte att jag fick bara sämre och sämre produkter, detta var för mer än 3 år sen. Åkte till Amsterdam i våras och det jag kan säga är att det är nästan fullkomligt garanterat skitprodukter som cirkulerar i Sverige. Min svåger som bor i Spanien har en granne som får sitt weed från en cannabisklubb och jag satt och chillade med honom i Marbella för några veckor sen. De lever livet där med helt andra förutsättningar från Sverige. Sjukvården, vädret, allt är bättre om man bara vågar lämna sitt jävla lagom trygga mellanmjölkliv här i Sverige. Det är längesen vi var bäst på något i Svearike, vi borde alla vakna upp och inse att det är en jävla mardröm att leva här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in