2026-07-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Jag behöver inte ens hälsa på dom i samma port. Vilket jag inte gör. Jag är vuxen och väljer själv mina kontakter numera.
Dåligt uppfostrad.
Citera
2026-07-12, 00:23
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Dåligt uppfostrad.
Ja, jag har självbestämmandet kvar. Det lyckades inte skolan eller föräldrarna knäcka.
Citera
2026-07-12, 00:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Hälsar på folk i min trapp. Känner inte till några andra i byggnaden.
Citera
2026-07-12, 00:44
Medlem
Citat:
Du behöver inte hälsa på hela gatan men de i samma port.

Beror iofs hur många det är i varje port, men här hälsas det nog även på folket i grannportarna.
Citera
2026-07-12, 02:27
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Dåligt uppfostrad.
Exakt.

Citat:
Ja, jag har självbestämmandet kvar. Det lyckades inte skolan eller föräldrarna knäcka.
Att inte nicka med ett leende eller hälsa på människor man ser ger ett väldigt dåligt intryck. Jag uppfattar sådana människor som efterblivna, kanske lätt förståndshandikappade.
Citera
2026-07-12, 02:29
Medlem
Jag hälsar på de jag känner igen från städdagar och årsstämman.
Citera
2026-07-12, 02:39
Avslutad
Jag bor i ett tre våningshus med fyra trappuppgångar A,B,C och D. Jag hälsar på dom som bor i min trappuppgång.
Resten av folket i huset skiter jag i och de skiter i mig, precis så som jag vill ha det.
Nåja. Hälsar dom så hälsar jag, såklart men jag vet knappt hur de ser ut.

Frugan däremot vet allt om varenda kotte i huset. Vad dom heter och jobbar med o.s.v
Senast redigerad av HerrFittarsle 2026-07-12 kl. 02:41.
Citera
2026-07-12, 02:41
Medlem
yobitch123s avatar
Ja, jag och mina grannar hejar på varandra. Vissa brukar man surra lite extra med. Det stämmer bra det.
Citera
2026-07-12, 02:42
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Att inte nicka med ett leende eller hälsa på människor man ser ger ett väldigt dåligt intryck. Jag uppfattar sådana människor som efterblivna, kanske lätt förståndshandikappade.
Bra. Förhoppningsvis är du då tyst och håller undan blicken ifall vi möts i hissen så att jag slipper aktivt ignorera dig. Det blir så mycket trevligare då, om vi båda låtsas som att det regnar.

Jag har inget gemensamt med er Svenssontyper. Jag är inte intesserad av er existens. Jag är inte intresserad av vad ni tycker, om mig eller... om något, faktiskt. Jag måste tyvärr stå ut med er uppenbarelse men ni kan åtminstone vara tysta och låta mig vara ifred. Är det för mycket begärt?
Citera
2026-07-12, 02:46
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Bra. Förhoppningsvis är du då tyst och håller undan blicken ifall vi möts i hissen så att jag slipper aktivt ignorera dig. Det blir så mycket trevligare då, om vi båda låtsas som att det regnar.

Jag har inget gemensamt med er Svenssontyper. Jag är inte intesserad av er existens. Jag är inte intresserad av vad ni tycker, om mig eller... om något, faktiskt. Jag måste tyvärr stå ut med er uppenbarelse men ni kan åtminstone vara tysta och låta mig vara ifred. Är det för mycket begärt?

Ja, det är för mycket begärt. Ska man leva i ett civiliserat samhälle får man uppföra sig som folk.

Du behöver inte prata med alla, eller bli kompis, men ett kort "hej" och ett leende, kanske hålla upp porten för en granne osv, är absolut nödvändigt. Det är ett socialt smörjmedel som inte kostar något och skapar bra stämning.

Om du inte gör det kommer folk att betrakta dig som efterbliven.
Citera
2026-07-12, 02:55
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Ja, det är för mycket begärt. Ska man leva i ett civiliserat samhälle får man uppföra sig som folk.

Du behöver inte prata med alla, eller bli kompis, men ett kort "hej" och ett leende, kanske hålla upp porten för en granne osv, är absolut nödvändigt. Det är ett socialt smörjmedel som inte kostar något och skapar bra stämning.

Om du inte gör det kommer folk att betrakta dig som efterbliven.
Som sagt, jag ser inga problem med det. Då kanske folk håller avstånd. Passar mig utmärkt. För kom ihåg att ni sätter inte reglerna hur det "går till" i samhället. Ni är en del av samhället, på samma sätt som vi alla är, och det finns olika sätt att leva. Ni är inte ens majoriteten längre. Ert samhälle är döende. Hälsandet i väntrum och hissar är på väg bort. Ert förbannade "folkhem" finns inte längre. Ni är bara en eftersläpande minoritet som inte har förstått att det är så, för ni håller skenet uppe i era etniskt svenska trappuppgångar. Er så kallade uppfostran är en överflödig relik som inte längre har en plats i samhället utom i vissa svenneenklaver. Den stora majoriteten skiter i vad ni tycker.
Citera
2026-07-12, 03:02
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Som sagt, jag ser inga problem med det. Då kanske folk håller avstånd. Passar mig utmärkt. För kom ihåg att ni sätter inte reglerna hur det "går till" i samhället. Ni är en del av samhället, på samma sätt som vi alla är, och det finns olika sätt att leva. Ni är inte ens majoriteten längre. Ert samhälle är döende. Hälsandet i väntrum och hissar är på väg bort. Ert förbannade "folkhem" finns inte längre. Ni är bara en eftersläpande minoritet som inte har förstått att det är så, för ni håller skenet uppe i era etniskt svenska trappuppgångar. Er så kallade uppfostran är en överflödig relik som inte längre har en plats i samhället utom i vissa svenneenklaver. Den stora majoriteten skiter i vad ni tycker.
Det är universellt i de flesta samhällen, att man bör skapa god stämning omkring sig. Det är inte alls kopplat till folkhemmet eller etnisk svenskhet. Du gör som du vill såklart, men folk kommer tycka att du är efterbliven och du kommer inte att få hjälp av andra när du behöver det. Du blir ensam helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in