Citat:
Ursprungligen postat av
MichelleGreen
I månader har ungdomar åkt alla tider på dygnet med oregistrerade fyrhjulingar, crossar, mopeder med borttagna regplåtar. Inga hjälmar och kör som galningar.
Dom kör överallt i vår by även dagtid och får dom punktering kommer mamma och hämtar.
Av någon underlig anledning så dör alltid deras fordon utanför mig mitt i natten och dom står och gapar och försöker få igång igen.
430 i morse vaknar jag av att mina hundar är helt galna och står och skäller mot dörren. Dom har redan kört halva natten och 00 blev jag väckt senaste gången.
Jag kollar ut och vilka står där ja självklart har crossen dött utanför min dörr.
Jag säger till ungarna att alltså nu får det vara nog.
Ja men den startar inte säger dom.
Det skiter jag i säger jag.
Jag är trött på att ni håller mig vaken.
Dom släpar iväg crossen till nästa granne och står utanför där tills den kommer ut. Lika förbannad.
Jag går ut efter ett tag då har dom gått hem.
När dom ser mig försöker dom komma undan.
Vägrar prata och går fort till sitt hem.
Jag frågar hur vi ska lösa detta för ni vet själva att era fordon inte ska vara ute på vägarna.
Jag sa vi väcker era föräldrar så får dom också vara vakna kl 5 en lördag.
Dom går in och stänger dörren.
Så vad ska jag göra polisanmälan eller inte?
Gör dig redo en natt och filma dem med tydliga, fina bilder.
Sen, anmäler du till polisen och sen postar du filmen officiellt. Samla gela tiden mer och mer bevis.
Förhoppningsvis tar några aningslösa föräldrar sina ungar i örat om de själva blir utskämda..och förhoppningsvis delas lite saftiga böter ut och vissa blir av med sina fordon kanske…