2026-07-11, 11:00
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag vet vilka det är och ska gå dit idag och prata med föräldrarna.
Tur du gjorde en tråd på Flashback först. Har du skrivit på facebook också?
Citera
2026-07-11, 11:01
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
I månader har ungdomar åkt alla tider på dygnet med oregistrerade fyrhjulingar, crossar, mopeder med borttagna regplåtar. Inga hjälmar och kör som galningar.
Dom kör överallt i vår by även dagtid och får dom punktering kommer mamma och hämtar.
Av någon underlig anledning så dör alltid deras fordon utanför mig mitt i natten och dom står och gapar och försöker få igång igen.
430 i morse vaknar jag av att mina hundar är helt galna och står och skäller mot dörren. Dom har redan kört halva natten och 00 blev jag väckt senaste gången.
Jag kollar ut och vilka står där ja självklart har crossen dött utanför min dörr.
Jag säger till ungarna att alltså nu får det vara nog.
Ja men den startar inte säger dom.
Det skiter jag i säger jag.
Jag är trött på att ni håller mig vaken.
Dom släpar iväg crossen till nästa granne och står utanför där tills den kommer ut. Lika förbannad.
Jag går ut efter ett tag då har dom gått hem.
När dom ser mig försöker dom komma undan.
Vägrar prata och går fort till sitt hem.
Jag frågar hur vi ska lösa detta för ni vet själva att era fordon inte ska vara ute på vägarna.
Jag sa vi väcker era föräldrar så får dom också vara vakna kl 5 en lördag.
Dom går in och stänger dörren.
Så vad ska jag göra polisanmälan eller inte?

Börja med att prata med föräldrarna, dock så misstänker jag inte det ger så mycket eftersom det förmodligen är white trash, vem fan tillåter sina ungar att ha oreggade fordon och köra dem nattetid? Jo, smuts.
Får du ingen respons eller ungarna fortsätter åka sina halvtrasiga crossar utanför på nattetid så samlar du grannskapet och gör ett par anmälningar och hoppas på det bästa och att ingen olycka hinner ske.

Visst härjade man runt i sina glansdagar men nog visade man respekt med.
Citera
2026-07-11, 11:14
Medlem
Låt barn vara barn
Citera
2026-07-11, 11:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
"Era fordon inte ska vara ute på kvällarna"

Va? dom får vara ute om nätterna precis som du och alla andra här i Sverige..

Förövrigt låter det som att du redan har gjort tillräckligt..
Inte köra oregat (förutsätter det inte är några Klass 2 mopeder vi pratar om)

Prata med föräldrarna och berätta att nästa gång ringer du polisen.
Citera
2026-07-11, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte köra oregat (förutsätter det inte är några Klass 2 mopeder vi pratar om)

Menar du att man måste betala för att vara ute sent på natten och det är orättvist annars?... lol
Citera
2026-07-11, 12:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Menar du att man måste betala för att vara ute sent på natten och det är orättvist annars?... lol
Nejdå, men kör man oregade fordon utan hjälm, lever fan och stör övriga boende om nätterna är det ett fall för polisen.
Citera
2026-07-11, 12:10
Avstängd
Citat:
Nejdå, men kör man oregade fordon utan hjälm, lever fan och stör övriga boende om nätterna är det ett fall för polisen.

Är det bättre att köra oreggade fordon under natten när det finns mindre bilar ute än vad det gör när man kör runt på dagen?

Jag tänker eftersom du tänker att det är viktigt det där med säkerheten. Och det där med hjälm. lol
Citera
2026-07-11, 12:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Är det bättre att köra oreggade fordon under natten när det finns mindre bilar ute än vad det gör när man kör runt på dagen?

Jag tänker eftersom du tänker att det är viktigt det där med säkerheten. Och det där med hjälm. lol
Är det underåriga så riskerar föräldrarna att själva tappa körkortet. Sånt kan ta ganska hårt ute i en liten skitby.

Helt ärligt skiter jag i om de har hjälm eller inte för det finns inget att skydda, men det är ett bra sätt att sätta dit dem , ja
Citera
2026-07-11, 12:17
Avstängd
Citat:
Är det underåriga så riskerar föräldrarna att själva tappa körkortet. Sånt kan ta ganska hårt ute i en liten skitby.

Helt ärligt skiter jag i om de har hjälm eller inte för det finns inget att skydda, men det är ett bra sätt att sätta dit dem , ja

Jaha, och vad har det att göra med någonting jag skrev förut?
Citera
2026-07-11, 12:18
Medlem
Dom borde ju kunna köra och vara där de inte stör, inte minst för deras egen skull. Inte alltid ungdomar förstår detta då de är helt inne i sin egen värld. Men försök att berätta detta utan att det sker i affekt. Olagliga fordon ska naturligtvis inte förekomma, men man får ha lite överseende. Men det finns gränser. Det är spännande att vara ungdom och prova sig fram i livet med nya erfarenheter. Försök att snacka med dem när du inte är tvärförbannad.
Citera
2026-07-11, 12:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Citat:
Jaha, och vad har det att göra med någonting jag skrev förut?
Du skrev lite märkligt?
Bäst är att de överhuvudtaget inte kör oregade fordon varför inte köra regade fordon och ha ett körkort?. Och bäst är om de inte är ute och lever fan på nätterna och stör grannarna.
Citera
2026-07-11, 12:26
Medlem
RiMaXs avatar
Lite sent med en anmälan nu, ring så fort de är i farten nästa gång så de blir tagna på bar gärning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in