2026-07-11, 06:55
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Om du jämför med t ex Xanor gör den det, eftersom den har en så pass lång halveringstid.

Då är jag väl unik då, eftersom jag gått på höga doser (30mg/dag - ibland mer) uppdelat på flera gånger dagligen i flera år och sen slutat utan minsta avtändning. Möjligtvis lite extra ångest och sömnproblem några nätter, men inget mer.

Jag har sedan vid flertalet tillfällen valt att ta igen i några veckor eller mer och sen slutat tvärt utan avtändning. På så sätt har jag använt det medvetet i perioder... Problemet är att det är lätt att fortsätta ta det, så den psykiska beroendedelen är en annan sak. Men avtändning? Ingen.

Men jag förstår inte riktigt hur du tänker.
Eftersom diazepam har en längre halveringstid brukar abstinensen dröja längre innan den börjar och även pågå under en längre tid.
”Den trappar ur sig själv” är helt enkelt inte korrekt.
Diazepam är svagare än Xanor och har en betydligt längre halveringstid. Båda kan dock ge abstinens, men förloppet kan se olika ut.
Citera
2026-07-11, 06:58
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfoolery
TACK. Har fortfarande en förjävlig avtändning och ingenting jag får av vc hjälper. Därför jag tänkt ta en lyrica idag för o stå ut.

Ja det är förjävligt...

Om du lyckas sluta rakt av så är det lika bra att köra på!
Men om du inte skulle klara av det så rekommenderar jag att trappa ur med just diazepam.
Jag har personligen erfarenhet av det, det krävs dock en hög disciplin.
Det är bara att skicka PM om du har några funderingar.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in