Igår, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Se länk för mer information och bilder där ni får bättre uppfattning om storlek på sjön, vart personen befanns sig osv.

https://www.vn.se/gislaved/just-nu-drunkningstillbud-i-gislaved/
Du tror inte en kartbild hade gett ett bättre resultat?
Citera
Igår, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Måste ju varit någon form av sjukdomstillstånd, annars är det ju bara att hålla i brädan. Man får förmoda att han inte hade flytväst på sig. Än en gång ser vi varför man alltid ska ha flytväst på sig när man ger sig ut på sjön.

Det har hänt på Algutstorpasjön precis nedanför Isabergs stugby, det är en populär badplats för alla som gästar Isaberg.
Tror mer "brädan" gick sönder , luften försvann - mannen sjönk.

Dessa "brädor" är uppblåsbara.
Citera
Igår, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off

uppblåsbara sup'ar är upplåsbara, ja, men inte alla sup'ar är uppblåsbara

det händer att de går sönder, men flyter som regel ändå, det är heller inte bland de vanligaste orsakerna till att sup'are hamnar i nöd.
Citera
Igår, 04:34
Medlem
Citat:
Har av nyfikenhet läst om just dessa SUP brädor
Man blir smått irriterad , dessa är uppblåsbara. Vet inte vad man ska säga , jag lämnade uppblåsbara saker när jag blev 13 år. Rent livsfarligt.

Du har aldrig hört talas om liggunderlag eller packrafts?
Citera
Igår, 06:57
Medlem
Citat:

Det förutsätter att mannen inte var simkunnig, saknade flythjälp samt inte hade vett på att hänga kvar vid den läckande brädan - som ju har flera sektioner.

Känns rimligt?

...å andra sidan finns det ju stjärnskott med ursprung i MENA som förolyckas på vattenskoter när de om ger sig ut på havet utan flytväst - och utan att ens kunna simma...

Nå, jag tror inte på materialfel här. Något annat måste vara anledning till utgången.
Citera
Igår, 06:59
Medlem
Kan han ha följt med ner till botten pga det där bandet runt foten som man sätter fast sig i brädan med? Kanske kämpat mot tyngden ett tag först.
Så fruktansvärt
Citera
Igår, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
uppblåsbara sup'ar är upplåsbara, ja, men inte alla sup'ar är uppblåsbara

det händer att de går sönder, men flyter som regel ändå, det är heller inte bland de vanligaste orsakerna till att sup'are hamnar i nöd.

De jag sett man kan hyra på Isaberg är uppblåsbara. Såg för övrigt en person paddla utan flytväst härom dagen. Höll sig dock mkt nära stranden.
Citera
Igår, 12:38
Medlem
En tanke till - är det strömt vid just den platsen han hamnade under vattenytan?
Lättare att förstå om någon annan sjö ligger i närheten av denna gällande sjön.
Ofta finns det underströmmar pga åar eller bäckar som rinner via dessa sjöar.
Senast redigerad av Snylt-off Igår kl. 12:43.
Citera
Igår, 12:44
Medlem
Citat:
Har av nyfikenhet läst om just dessa SUP brädor
Man blir smått irriterad , dessa är uppblåsbara. Vet inte vad man ska säga , jag lämnade uppblåsbara saker när jag blev 13 år. Rent livsfarligt.
Du har uppenbarligen ingen koll. Min uppblåsbara är väldigt tjock och stabil. Du borde kanske undersöka fakta istället för att skriva skit. Är otroligt praktiskt att ha en uppblåsbar om man bor i lägenhet eller har liten bil eller saknar bil
Citera
Igår, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Kan han ha följt med ner till botten pga det där bandet runt foten som man sätter fast sig i brädan med? Kanske kämpat mot tyngden ett tag först.
Så fruktansvärt
Hur tänkte du nu? Varför skulle han sjunka för att han har ett band runt foten
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Se länk för mer information och bilder där ni får bättre uppfattning om storlek på sjön, vart personen befanns sig osv.
https://www.vn.se/gislaved/just-nu-drunkningstillbud-i-gislaved/
Betalartikel så ser enbart en bild på några små båtar och en helikopter över någon form av sjövik.
Artikeln innehåller nio vykorts-foton och ett "reportage" på åtta menigar...
Lite citat:
Citat:
Vid 17.30 larmas räddningstjänsten till ett drunkningstillbud vid Isabergs badplats i Hestra i Gislaveds kommun.
...
Ett sällskap har varit på platsen och sedan har en vuxen person gett sig ut i vattnet, och försvunnit ur sällskapets åsyn. De larmar då, uppger polisens presstalesperson M.G.
...
Vid 19-tiden uppger räddningstjänsten att personen är funnen. Personen är en man i 30-årsåldern.
Någon bräda eller SUP finns inte alls omnämnd eller avbildad.
Citera
Igår, 12:55
Medlem
.Repressaliers avatar
Citat:
En tanke till - är det strömt vid just den platsen han hamnade under vattenytan?
Lättare att förstå om någon annan sjö ligger i närheten av denna gällande sjön.
Ofta finns det underströmmar pga åar eller bäckar som rinner via dessa sjöar.

Nissan rinner genom sjön, men jag har aldrig badat där själv så jag kan inte svara på om eller var i sjön det är strömt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in