Citat:
Ursprungligen postat av
Svartkatt13
Hej!!
I tisdags så tog min sambo medikinet intravenöst och en del hamnade utanför i benet.. han har haft ont och rodnad sen dess& jag upplever att det blir värre. Han vägrar uppsöka vård just nu & jag börjar bli riktigt orolig. Han är feberfri och mår inte dåligt eller har frossa.. är dock varmt på området och ömmar. Har misstänkt rosfeber men nu känns det verkligen som det kan vara det eller något mer allvarligt..
Kan tillägga att han har många års erfarenhet utav IV och panga riktiga substanser, detta med medikinet är något han börjat med rätt nyligen..
Har försökt få honom att iallafall söka digital vård och försöka få ett recept.
Någon som har något råd som kan hjälpa ?
Nu har det ju gått ett tag så vet inte om han fick satta dit ett träben istället eller vad, men tråden e ju fortfarande aktiv så ger mina $0.02:
Även om han inte använde riktiga filter utan ciggfilter så bör det inte vara så stora mängder bindemedel kvar i lösningen, omöjligt att spekulera i , men även om lösningen var grumlig behöver det inte innebära att han fått en infektion. Jag har missat en hel lösning subutex som var mjölkvit (dåligt filtrerad) tidigare och det blev svullet och ömt i några dagar sen la det sig.
Alltsom oftast så är det lugnt och det lägger sig inom några dagar, sen ser man till att filtrera med riktiga filter nästa gång bara om man inte kan pricka rätt när man sätter den o prompt ska slå i sig tabletter.
Har bara haft en infektion en gång på 20 år av IV-bruk och det är ganska uppenbart när man får det - det blev först en rodnad som spred sig fort, sen en varböld inom 48 timmar och jag fick hög feber.
Om man är nojig över om man fått en infektion så tar man en bläckpenna och ritar runt det röda där man missat, sen väntar man tills nästa dag, om det röda har spritt sig över bläcklinjen så kan det innebära att man har en infektion och man får hålla vidare koll på området. Får man dessutom feber kan det vara idé att åka in till sjukan o få antibiotika. Detta med pennan var vad dom gjorde på infektionsavdelningen för att hålla koll på min infektion.