2026-07-09, 21:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serlot69
Det är snarare ett stort fallerande av våra lagar att människor in i det sista väntar med vård. Du är dum i huvudet.

Ja bättre att få överdos och dö än att ringa sjukvården.

Dont party if you cant handle it.
Citera
2026-07-09, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Nej, absolut inte. Jag förstår din poäng - Dock gör inte alla det. Ett polisärt besök är självklart bättre än att dö, dock är det svårt för nybörjare att veta när det är allvarligt eller bara "jag mår dåligt".

En bättre lagstiftning hade eliminerat frågeställningen, var min poäng.
Citera
2026-07-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Handlar inte ens om rädsla för polisen finns andra myndigheter som kan vara värre än dem.
Och såklart hade han haft hög feber och så hade han fått åka in oavsett om han vill eller inte. Har lyckats ordna en hel behandling Flukloxacillin till honom och vi har koll på feber mm.
Återigen tack så jätte mycket för hjälpen.
Citera
2026-07-09, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkatt13
Handlar inte ens om rädsla för polisen finns andra myndigheter som kan vara värre än dem.
Och såklart hade han haft hög feber och så hade han fått åka in oavsett om han vill eller inte. Har lyckats ordna en hel behandling Flukloxacillin till honom och vi har koll på feber mm.
Återigen tack så jätte mycket för hjälpen.

Hoppas ni löser detta utan men. Lycka till.
Citera
2026-07-10, 08:11
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Beklagar.. sepsis?

Bland annat...
Heroin som fastnat under huden och orsakat infektion. Cancer i båda benen. Och såklart andningsuppehåll som till slut tog det sista.

En tänkvärd tanke till din kollega är att min vän finns inte längre på denna jord, och det gör mig såklart ledsen. Det finns mer i livet än detta
Citera
2026-07-13, 10:06
Medlem
Det såg endå bra ut fram tills i natt.. nu börjar de bli en upphöjning i mitten som en knöl och man ser att det börjar bli gulaktigt i mitten. Gör fruktansvärt ont men ingen feber eller frossa.
Citera
2026-07-13, 17:02
Medlem
Kan meddela att han varit på vårdcentralen idag och det var rosfeber som jag sa från första början. -.-
Citera
2026-07-14, 00:10
Medlem
Citat:
Kan meddela att han varit på vårdcentralen idag och det var rosfeber som jag sa från första början. -.-

okej .

tänker ni försöka sluta med sprutorna snart då?
Citera
2026-07-14, 00:28
Medlem
0perators avatar
Citat:

Berättade han för vårdpersonalen att sköt upp då också eller?
Citera
2026-07-15, 06:56
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Hej!!
I tisdags så tog min sambo medikinet intravenöst och en del hamnade utanför i benet.. han har haft ont och rodnad sen dess& jag upplever att det blir värre. Han vägrar uppsöka vård just nu & jag börjar bli riktigt orolig. Han är feberfri och mår inte dåligt eller har frossa.. är dock varmt på området och ömmar. Har misstänkt rosfeber men nu känns det verkligen som det kan vara det eller något mer allvarligt..
Kan tillägga att han har många års erfarenhet utav IV och panga riktiga substanser, detta med medikinet är något han börjat med rätt nyligen..
Har försökt få honom att iallafall söka digital vård och försöka få ett recept.
Någon som har något råd som kan hjälpa ?

Man måste rengöra sprutorna när man injicerar även om det bara är på sig själv, det är viktigt att rengöra sprutorna annars så kan det bli så.
Citera
2026-07-28, 12:21
Medlem
Citat:

kan tillägga att han är noggrann med att Mortla osv men dock inte haft riktiga filter från bytet så han använde cigg filter..

Det är lite struntsamma hur noggrann han har varit om han ändå använde ett odugligt sätt att filtrera skiten.

Om man ska vara så korkad att man väljer att slå i sig piller så är det minsta man kan göra är att vara noggrann med filtreringen.

Gå förbi bytet och hämta riktiga filter som är gjorda för sånt här om ni bestämt ska panga i er piller…
Citera
2026-07-28, 18:08
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Hej!!
I tisdags så tog min sambo medikinet intravenöst och en del hamnade utanför i benet.. han har haft ont och rodnad sen dess& jag upplever att det blir värre. Han vägrar uppsöka vård just nu & jag börjar bli riktigt orolig. Han är feberfri och mår inte dåligt eller har frossa.. är dock varmt på området och ömmar. Har misstänkt rosfeber men nu känns det verkligen som det kan vara det eller något mer allvarligt..
Kan tillägga att han har många års erfarenhet utav IV och panga riktiga substanser, detta med medikinet är något han börjat med rätt nyligen..
Har försökt få honom att iallafall söka digital vård och försöka få ett recept.
Någon som har något råd som kan hjälpa ?

Nu har det ju gått ett tag så vet inte om han fick satta dit ett träben istället eller vad, men tråden e ju fortfarande aktiv så ger mina $0.02:

Även om han inte använde riktiga filter utan ciggfilter så bör det inte vara så stora mängder bindemedel kvar i lösningen, omöjligt att spekulera i , men även om lösningen var grumlig behöver det inte innebära att han fått en infektion. Jag har missat en hel lösning subutex som var mjölkvit (dåligt filtrerad) tidigare och det blev svullet och ömt i några dagar sen la det sig.

Alltsom oftast så är det lugnt och det lägger sig inom några dagar, sen ser man till att filtrera med riktiga filter nästa gång bara om man inte kan pricka rätt när man sätter den o prompt ska slå i sig tabletter.

Har bara haft en infektion en gång på 20 år av IV-bruk och det är ganska uppenbart när man får det - det blev först en rodnad som spred sig fort, sen en varböld inom 48 timmar och jag fick hög feber.

Om man är nojig över om man fått en infektion så tar man en bläckpenna och ritar runt det röda där man missat, sen väntar man tills nästa dag, om det röda har spritt sig över bläcklinjen så kan det innebära att man har en infektion och man får hålla vidare koll på området. Får man dessutom feber kan det vara idé att åka in till sjukan o få antibiotika. Detta med pennan var vad dom gjorde på infektionsavdelningen för att hålla koll på min infektion.
Senast redigerad av Jachin 2026-07-28 kl. 18:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in