2026-07-09, 15:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är det självklart "humant att rädda liv och att hjälpa andra till bättre liv" på andra människors bekostnad?

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag förstår inte kopplingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan du utveckla närmare, vad du inte förstår?

Citat:
Jag förstår inte din märkliga debatteknik. Om man påstår A är bättre än B är "allt annat lika" underförstått. Jag: "Bättre med smart personal än korkad" Du: "Men om dom smarta är jobbiga då!?"

Det blev tyvärr inte tydligare, vad du inte förstår.

Du slår fast, att det är "humant att rädda liv och att hjälpa andra till bättre liv".

Jag undrar, om det självklart är "humant att rädda liv och att hjälpa andra till bättre liv" på andra människors bekostnad?

Du svarar, att du inte förstår det perspektivet. Frågeställningen, om ändamålet helgar medlen, verkar vara ny för dig.
Citera
2026-07-09, 16:40
Medlem
Det långsiktiga målet måste vara att de bygger upp sina egna länder och även återvänder dit när de har högre levnadsstandard och är självförsörjande. Med vår hjälp om de vill ha den.

Vi kan helt enkelt inte ta in dessa människor in till våra länder i all evighet. Det finns inte nog med västerlänningar att försörja dessa människor. Det här "samarbetet" där vi i princip livnär andra folkgrupper har ett slut vare sig vi vill eller inte, för det går matematiskt inte ihop. Sedan sker det även på vårt folks bekostnad som andra säger då vi trycks undan i våra egna länder. Så det är knappast humant mot båda sidorna.
Citera
2026-07-09, 22:59
Medlem
Pungsvings avatar
Det är inte humant för europeerna i varje fall.
Citera
2026-07-10, 00:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Att rädda liv är humant.

Vi vet att många kretiner på Flashback får spontanejakulation av att bruna människor dör. Vi får ignorera dem. Det är humant att rädda liv och att hjälpa andra till bättre liv.
Vi? Snacka för dig själv! De kan väl få bo hemma hos dig och du föder upp dem då?

Helt ärligt skiter jag i både Afrika och mellanöstern. Varför skall "vi" föda upp dem? Det leder bara till mer misär. Varför skall vi ta hit dem? (om de inte bor hemma hos dig i en bur som några jävla papegojor, och du matar dem) Det leder också till misär, men då på hemmaplan.

Krigar de sönder sina länder och inte klarar av att odla mat får de väl dö ut?
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-10 kl. 00:31.
Citera
2026-07-10, 08:45
Medlem
engammalfisks avatar
Det är tragiskt när länder har det dåligt, enda bra lösningen är att öka biståndet & fixa närmiljön för dem, inte "dammsuga upp allt vårt skräp" som en invandrare hade sagt till en person jag pratade med.

Rika länder länder borde vara fadder åt fattigare länder, 1-5 stycken, som tack & som finansiering kan man få hälften av deras naturtillgångar.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-07-10 kl. 08:48.
Citera
2026-07-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Helt ärligt skiter jag i både Afrika och mellanöstern.

Det är ingen hemlighet att empatistörda individer samlas på Flashback.

Citat:
Varför skall "vi" föda upp dem?

Det skrev jag: "Att rädda liv är humant" De flesta håller med mig. Här på Flashback gapar ni empatistörda enormt mycket. I verkligheten är ni en liten minoritet.

Citat:
Krigar de sönder sina länder och inte klarar av att odla mat får de väl dö ut?

Nej, det tycker jag inte.
Citera
2026-07-10, 13:37
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Det är inte humant för europeerna i varje fall.

Nej verkligen inte.
Citera
2026-07-10, 16:28
Medlem
Nej det är det inte. På samma sätt som de inte hjälpte oss under sina egna storhetstider när Sverige var urfattigt med återkommande svälta och iskalla vintrar.
Citera
2026-07-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Det är tragiskt när länder har det dåligt, enda bra lösningen är att öka biståndet & fixa närmiljön för dem, inte "dammsuga upp allt vårt skräp" som en invandrare hade sagt till en person jag pratade med.

Rika länder länder borde vara fadder åt fattigare länder, 1-5 stycken, som tack & som finansiering kan man få hälften av deras naturtillgångar.
Bra idé, fadderland. Rika länder har ett fadderland som kan hjälpa dem i rätt riktning. Syrien var egenförsörjande på mat, sedan kriget har bönder flytt, marken står nu obrukad. El fattas till att driva vattenpumpar. Borde väl kunna ordnas med bistånd och utbildning.
Citera
2026-07-12, 20:23
Medlem
psaks avatar
Det är inte ens logiskt.
Världen ska väl idealiskt göras så trygg och bra som möjligt. Det har de här moderna folkvandringarna inte visat sig vara bra för utan effekten har varit tvärtom. Västländerna, mottagarländerna har blivit farligare och oroligare av strömmarna hit. Det har väl ändå varit rätt uppenbart.

Ingenting blir därav bättre i deras hemländer heller utan det enda resultatet i stort är att även våra länder går ner sig.

Det finns ingen logik i att försöka förbättra något genom evig invandring till väst (med PUT)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in