2026-07-08, 21:45
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du borde ha insett att sittkissa är det vettigaste att göra för länge sedan. Stå och pissa kan man göra på lokal och restaurang. Hemma sitter man, avkopplad och med heltömd blåsa utan minsta ansträngning. Du har i stället blivit starkare under din vila.

Du har dessutom tid att läsa några bokmärkta visdomsord från t ex "Das Kapital" och "Det sovande folket" medan du sitter där.
Citera
2026-07-08, 22:27
Medlem
Hrass avatar
Du får väl undersöka var dubbelstrålen uppstår, testa utan förhud (hoppas jag att du gjort), testa sära lite på mynningen

Jag fick så senaste gången jag gick på penicillin, det var väl något som torkade och klibbade ihop tänker jag
Citera
2026-07-08, 23:07
Medlem
Jag provade nu att kissa med tillbakadragen förhud, det blev samma sak. Jag försökte sedan kolla in i mynningen men såg inget ovanligt. Det gör inte alls ont, det känns som vanligt.
Imorgonbitti när jag är kissnödig igen ska jag prova klämma åt och kissa så hårt jag kan.
Citera
2026-07-08, 23:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Du har dessutom tid att läsa några bokmärkta visdomsord från t ex "Das Kapital" och "Det sovande folket" medan du sitter där.

Bästa rådet i tråden.
Citera
2026-07-09, 00:56
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatfinn
Det kallas för bögkiss. När man börjar ned bögsex så utvecklas ollonet fel o det blir två strålar. Me det finns hjälp att få. Kontakta en urulog om detta….

Jag, som urolog, kan bekräfta ovanstående. Ett första steg är att borsta urinröret morgon och kväll, minst en cm in men gärna två. Välj gärna en tandborste med mjuk borst då en lätt obehagskänsla annars kan uppstå.

Lycka till!

Mvh Urologen

🪥🍆
Citera
2026-07-09, 02:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundenkattenglasse
För ett tag sedan började jag få två strålar när jag kissar. Till en början hände det bara i början och i slutet av kissningen när strålen inte var så hård. Numera är det hela tiden. Detta har gjort så att jag inte kan stå upp och kissa på en toalett för att jag då missar med ena strålen. Strålarna går liksom i kors i en stor vinkel.
Har detta hänt någon annan? Behöver jag nu sitta ner och kissa i resten av mitt liv?
Jag är en man kan tilläggas.

Vad tror du om nedanstående svar?

Citat:
När jag kissar kommer urinen ibland ut i två strålar. Vad beror det på?

Det här är relativt vanligt hos äldre män. Det kan finnas flera orsaker till detta. En är att urinröret är till en del blockerat. Längs röret finns körtlar som avsöndrar en vätska som ”smörjer” röret för att minska friktionen. Om den här vätskan ansamlas kan det bli till ett tillfälligt hinder. De kan också var rester av en utlösning som kvarstannat. Båda orsakerna är vanligare om man har en prostataförstoring som ger ett sämre urinflöde.

Om tillståndet inte går över bör man söka läkare. Orsaken då kan vara en ärrbildning i röret eller trång förhud, tillstånd som urologen kan bota.
https://prostata-pt.se/fraaga-doktorn
Citera
2026-07-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad tror du om nedanstående svar?

https://prostata-pt.se/fraaga-doktorn
Jag klämmde åt och kissade så hårt jag kunde, men inget förrändades. Finns det något annat man kan göra för att få loss eventuell massa som sitter fast i urinröret? Vill helst inte gå till läkare nämligen. Vad skulle hända om jag struntar i att fixa det här och fortsätter sitta ner och kissa framöver?
Citera
2026-07-10, 08:26
Medlem
Jag kissar också lite olika strålar ibland när jag slår en sjua, min dase är böjd ibland också, kuken lever sitt eget liv men gå till VC.
Citera
2026-07-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Jag kissar också lite olika strålar ibland när jag slår en sjua, min dase är böjd ibland också, kuken lever sitt eget liv men gå till VC.
Vad ska vårdcentralen göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in