2026-07-08, 09:26
Medlem
Balisers avatar
I det här videoinslaget från australiska Sky News ser man att journalisterna är öppet och hätskt fördömande mot asylsökande i Storbritannien och i förlängningen därmed också mot den politik som omfamnar dem.

https://youtu.be/gH9c9tpLgvY

Hur kommer det sig att Australien med sin socialdemokratiska regim inte blockerar ut/cancellerar den här typen av journalistik?

Jag håller helt och hållet med dem, men det skulle inte vara möjligt i Sverige. Det skulle stämplas som rasistiskt.
Citera
2026-07-08, 09:41
Medlem
Jag tror att avståndet till Bryssel är för långt, dess tentakler når inte hela vägen helt enkelt. Australien är isolerat från det direkta inflytande som de Europeiska länderna känner av.
Citera
2026-07-08, 10:57
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
I det här videoinslaget från australiska Sky News ser man att journalisterna är öppet och hätskt fördömande mot asylsökande i Storbritannien och i förlängningen därmed också mot den politik som omfamnar dem.

https://youtu.be/gH9c9tpLgvY

Hur kommer det sig att Australien med sin socialdemokratiska regim inte blockerar ut/cancellerar den här typen av journalistik?

Jag håller helt och hållet med dem, men det skulle inte vara möjligt i Sverige. Det skulle stämplas som rasistiskt.
Sky News Aus är australiens Fox News, härligt frispråkiga men kan bli lite tjötiga ibland.
Citera
2026-07-08, 12:38
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag tror att avståndet till Bryssel är för långt, dess tentakler når inte hela vägen helt enkelt. Australien är isolerat från det direkta inflytande som de Europeiska länderna känner av.
Är det verkligen så? Jag känner inte kynnet i Australien. Uppenbarligen är de visserligen mer engagerade i Storbritannien.
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Sky News Aus är australiens Fox News, härligt frispråkiga men kan bli lite tjötiga ibland.
Det är ju inte någon speciellt hjälpsam diskussion de för. Närmast underhållning för en publik som vill förfasa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in