2026-07-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Det krävs en anmärkningsvärt låg analytisk tröskel för att imponeras av Allards retorik.

Att betrakta honom som en intellektuell auktoritet är knappast ett kvitto på hans briljans, utan snarare en indikation på åhörarens begränsade intelligens.

Ingen, inte ens Allard själv, tycker att han är en intellektuell auktoritet. Men eftersom de flesta andra lokalpolitiker är så sanslöst värdelösa sticker han ut som någon som i alla fall verkar vilja åstadkomma något. Han är rakryggad och säger rakt ut vad han tycker. För fyrtio år sedan var många politiker som Allard. Nu är de allra flesta helt uppslukade av samförstånd. Samförstånd och fika. Demokrati är och ska vara konflikt, och inte någon mysig fikastund.
Citera
2026-07-19, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Ingen, inte ens Allard själv, tycker att han är en intellektuell auktoritet. Men eftersom de flesta andra lokalpolitiker är så sanslöst värdelösa sticker han ut som någon som i alla fall verkar vilja åstadkomma något. Han är rakryggad och säger rakt ut vad han tycker. För fyrtio år sedan var många politiker som Allard. Nu är de allra flesta helt uppslukade av samförstånd. Samförstånd och fika. Demokrati är och ska vara konflikt, och inte någon mysig fikastund.
Just så. Bra sagt.
Citera
2026-07-20, 23:43
Medlem
pn222jws avatar
Om 5 veckor börjar förtidsröstandet. Dags för Ö P att intensifiera valkampanjandet. Dom måste höras i SR P1 och P4 lite.
Citera
2026-07-28, 00:43
Medlem
Room531s avatar
Kasselstrand* undrar varför jag skrev Karlstrand i TS. Om det var jag eller autokorrekt vet jag inte, min AK lever sitt eget liv ibland, men... rättning.

Har iaf som sagt lite mer för AfS & nu verkar det som att de har börjat få en del medvind också, med 1%+ i någon undersökning. Potentiellt kan det vara mycket mer än så då de flesta ju verkar vara mer för deras politik än Tidö med SD, med gränsstopp och återvandringsverk, återvandring, men spridningen av partiet och podcasts har inte nått ens nära vad det kan, så... (Och verkar fortfarande vara lite stigmatiserat när man talar med folk om det haha)

men trots att jag lutar mer åt att rösta afs i första hand över ÖP så håller jag på att ÖP får långt över 12% i Örebro(!) - för de är bra utifrån det som jag sett i alla fall jämfört med de flesta andra etablerade partier i Örebro, åtminstone välbehövda! Bör finnas villiga i Örebro län som ordnar med valsedlar och skickar ut i lådor & tejpar upp överallt. Hoppas att det gästas på fler podcasts..

vore himla underhållande med politik helt plötsligt om Allard stod i rikstagen, ska nog dra igång något från Örebro och höra mer. Kolla ifall han gästat på fler kanaler. Vore i mitt tycke på sin plats med lite hårdare ton som han har mot det han kallar "klägget."

Men kan man påstå att ÖP inte verkar jätteintresserade av att komma in i rikstagen till det här närmaste valet ändå, utan satsar på nästa eller? I och med bristen på valprogram.. Det har hänt något på deras sida men inte mycket för att vara så nära val..

Vore intressant att se ett par diskussioner mellan Åkesson, Kasselstrand och Allard. En och en eller alla 3 på samma gång...

Tror i alla fall det är ett vinnande koncept att gästa på en hel rad massa podcasts stora som små och framföra vad man vill säga och göra, snacka och svara på frågor m.m. för att nå ut till folket utanför globaliSvT-media.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in