2026-07-13, 17:27
Medlem
USA har nyligen ställt skarpa krav på att internationella inspektörer från OPCW (Organisationen för förbud mot kemiska vapen) omedelbart ska få obegränsad tillgång till Sudan för att utreda användningen av kemiska vapen.

Under ett möte med OPCW:s verkställande råd i Haag krävde USA:s delegation omedelbara och obegränsade inspektioner. USA ifrågasatte också Sudans fortsatta roll i OPCW:s styrelse.

USA uppger att de har genomfört en "rigorös, oberoende teknisk analys" som de menar visar att den sudanesiska armén (SAF) använde kemiska vapen (bland annat har klorgas nämnts) under 2024 i inbördeskriget mot den paramilitära gruppen RSF.

Till följd av att Sudan, enligt USA, inte har uppfyllt kraven för att återgå till att följa konventionen om kemiska vapen, meddelade USA nyligen att de inför en andra runda av sanktioner mot landet.

Återigen är det USA som tar ansvar här i världen medan Europas odugliga loserfolk ägnar sig åt propaganda annorstädes.

https://www.thenationalnews.com/news/mena/2026/07/11/us-demands-immediate-inspections-of-sudans-chemical-weapons-and-warns-of-consequences/
Citera
2026-07-13, 17:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I dag är detta världens i särklass största humanitära katastrof med över fjorton miljoner människor på flykt.[/b]

TIA
This is Afrika.
Always has been.

Om de ville leva annorlunda hade de gjort det, de är (nästan) lika smarta som vi.
Men de vill inte.

Och vilka är vi att ändra dem? Vi försökte, det kallades kolonialism, och funkade bra, tills vänstern inte gillade det.

Nu får vänstern sitt ofiltrerade Afrika.
Jobbigt för dem, kul för mig.

Ni kanske inte såg det komma, men jag gjorde.
Citera
2026-07-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
TIA
This is Afrika.
Always has been.

Om de ville leva annorlunda hade de gjort det, de är (nästan) lika smarta som vi.
Men de vill inte.

Och vilka är vi att ändra dem? Vi försökte, det kallades kolonialism, och funkade bra, tills vänstern inte gillade det.

Nu får vänstern sitt ofiltrerade Afrika.
Jobbigt för dem, kul för mig.

Ni kanske inte såg det komma, men jag gjorde.

Du drar linjen i Afrika? Att araberna har krigat och slaktat oskyldiga nonstop i 1500 år sedan pedoprofeten föddes är inte tillräckligt länge för att vi skall slippa ifrån propagandan därifrån? Jag kan tycka att om man inte uppmärksammar Sudan behöver man inte uppmärksamma Gaza heller.
Citera
2026-07-13, 18:12
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du drar linjen i Afrika? Att araberna har krigat och slaktat oskyldiga nonstop i 1500 år sedan pedoprofeten föddes är inte tillräckligt länge för att vi skall slippa ifrån propagandan därifrån? Jag kan tycka att om man inte uppmärksammar Sudan behöver man inte uppmärksamma Gaza heller.
Araberna är en del av Afrika.
Och jag skiter i Gaza också, också bara dumma blattar.
När Israel får öknen att blomma får Gaza den att brinna.
Okultiverade vildar utan civilisation, låt dem brinna, utan våra bidrag.
Citera
2026-07-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Araberna är en del av Afrika.
Och jag skiter i Gaza också, också bara dumma blattar.
När Israel får öknen att blomma får Gaza den att brinna.
Okultiverade vildar utan civilisation, låt dem brinna, utan våra bidrag.

När Israel får öknen att blomma får Gaza den att brinna. Så vackert.
Citera
2026-07-19, 09:43
Medlem
EU förbjuder handel med sudanesiskt guld. Snacka om svagt förslag. Guld är en extremt likvid tillgång och sudanesiskt guld kommer leta sig ut på världsmarknaden oerhört lätt även utan den europeiska marknaden. Det EU borde göra är att införa ett embargo mot arabstaterna som håller kriget igång.

Citat:
Ursprungligen postat av BBC
The European Union (EU) has banned the purchase, import and transfer of gold from Sudan, saying the trade has become a key source of financing for the country's civil war that erupted in April 2023.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in