Citat:
Ursprungligen postat av
Alextheel
Tack för tipset! Det känns inte som en lätt uppgift men det låter som ett bra ställe att börja på. Jag ska fundera och försöka vara så ärlig mot mig själv som möjligt.
En till allmän fråga, jag har funderat lite på om jag borde prata med henne om det här? Å ena sidan tycker jag det känns konstigt att det finns något i vår relation som jag tycker är så svårt och har ångest över utan att hon vet om det, men å andra sidan vill jag inte att hon ska känna att det här är ett problem som hon behöver lösa eftersom jag är övertygad om att det här är ett problem som jag måste jobba på hos mig själv. Har ni några tankar?
Inse att dina känslor, hjärnspöken osv. är just det, dina! Något du måste hantera, ingen annan kan lösa det åt dig. Mycket är rädslor, rädsla att förlora, rädsla att såra osv. Mardrömmar är inte mer sanna än goda visioner, men handlingarna baserade på de tu skiljer sig dramatiskt. Vill men törs inte, är vanligt. En kognitiv dissonans. Somliga rationaliserar rädslan för att skydda oron, ibland till groteska proportioner som nog ofta leder till just det som de var rädd för. Andra kan vifta bort det som irrationellt.