2026-07-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Herregud. Jag trodde faktiskt dom var smartare än så.

Låt vara att det skulle missgynna Tidö-gänget just detta val om L skulle åka ur men på sikt är det ju jackpot för SD att bli av med dom.

Om L åker ut så är det bra för Sverige och på sikt även bra för SD.

Men det är begripligt hur de tänker. Skall de ha chans att hamna i regeringen efter valet så behövs L.

Och tanken på MP-psykopater i regeringen skrämmer onekligen. Vi riskerar att få en riktigt hemsk regim efter det här valet.

Men det sagt så tycker jag inte att L är värda några stödröster från någon.
Citera
2026-07-07, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Men det är begripligt hur de tänker. Skall de ha chans att hamna i regeringen efter valet så behövs L.

Och tanken på MP-psykopater i regeringen skrämmer onekligen. Vi riskerar att få en riktigt hemsk regim efter det här valet.

Obegripligt SD-babbel.

Antingen är du för att Tidö får fortsätta och då måste L passera spärren eller så är du för en rödgrön regering med MP i förarsätet. Du kan inte få båda. SD tycks ha förstått detta på TOPP-nivå.
Citera
2026-07-07, 16:11
Medlem
pn222jws avatar
Gemensamma (enbart gula) valsedlar L + KD '26 kan ju rädda det hela. Men en valkonfederation är långt borta.
Citera
2026-07-07, 17:25
Medlem
ReijoHervonens avatar
Sionistdemokraternas förnekar sig inte. Massinvandringen måste fortsätta med alla medel. Deras härskare i Tel Aviv har instruerat dom här.
Citera
2026-07-07, 17:26
Medlem
Driftstopps avatar
Inslaget är från 8 februari
Sen kom väljarundersökningen i Juni och så var detta kört praktiskt.
KD har redan packat flyttkartongerna, det vet att Tidö är kört och det beror inte på SD, utan det beror på Moderaterna.
Citera
2026-07-07, 17:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
I Indikators junimätning landade Liberalerna på 1,7%.

Att ge stödröster till ett parti med så lågt stöd är ett ganska stort risktagande, risken är att de ändå åker ur samtidigt som övriga Tidöpartier tappar inflytande.

Det hade varit bättre om Liberalerna hamnar utanför riksdagen med tanke på all skada de har gjort under årens lopp.
Risken är stor då SDs kvarvarande väljare är universums största idioter. Om Jimmie säger rösta på Liberalerna så går dom man ur huse och röstar på Liberalerna. För Jimmie sa ju det och då gör vi så. Så hamnar L på 15% och SD under spärren.
Citera
2026-07-07, 17:35
Medlem
shitholecitizens avatar
Nej du, det blir en röst på SD.
Citera
2026-07-07, 17:47
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Risken är stor då SDs kvarvarande väljare är universums största idioter. Om Jimmie säger rösta på Liberalerna så går dom man ur huse och röstar på Liberalerna. För Jimmie sa ju det och då gör vi så. Så hamnar L på 15% och SD under spärren.
Vi brukar inte ha samma åsikt men just i detta fallet hade jag skrattat gott om din förutspåelse slagit in.
Citera
2026-07-07, 17:53
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Hahaha. Bara en idiot tror att dom klarar spärren.
Att ens skapa en tråd om det är ju hårresande.
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-07-07 kl. 17:56.
Citera
2026-07-07, 18:26
Medlem
Merwinnas avatar
Så dumt, och kortsiktigt tänkt, och så mycket gamble eftersom L troligen åker ut ändå. Det är mycket bättre för svensk politik att L bara försvinner. Det partiet fyller ingen funktion, vad man än ser i det (om något...) så finns samma sak i något annat riksdagsparti som man kan rösta på.

Det blir bäst för Sverige om så många som möjligt röstar på Sd. De är som vanligt vår enda chans. Att man röstar på dem betyder inte att man måste tycka lika som dom i allting, jag tycker t.ex. att de har landat helt fel i judefrågorna på sistone.
Citera
2026-07-07, 18:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Samtidigt är det ju oerhört förnedrande för L och SD kanske hoppas få dom än mer i koppel vid en ev. valvinst.
Citera
2026-07-07, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så dumt, och kortsiktigt tänkt, och så mycket gamble eftersom L troligen åker ut ändå. Det är mycket bättre för svensk politik att L bara försvinner. Det partiet fyller ingen funktion, vad man än ser i det (om något...) så finns samma sak i något annat riksdagsparti som man kan rösta på.

Det blir bäst för Sverige om så många som möjligt röstar på Sd. De är som vanligt vår enda chans. Att man röstar på dem betyder inte att man måste tycka lika som dom i allting, jag tycker t.ex. att de har landat helt fel i judefrågorna på sistone.

Klarar inte L spärren så tappar SD allt, hur dum i huvudet måste man inte vara för att inte fatta det?

Som tur är så har SD-topparna förstått detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in