2026-07-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Källa? Jag har nästan bara sett unga män på den ryska sidan i filmklipp från Ukraina. Ryska militären ger i dagsläget 5 miljoner rubel i en klumpsumma till de som anmäler sig frivilliga till fronten, det är cirka 630 000kr och självklart väldigt lockande för många ryssar.

Det finns en anledning till att de inte behöver kidnappa folk från gatan i skåpbilar.

Det finns många videor där ute om äldre ryssar som värvt sig till armén. Även om skadade soldater som skickas till fronten. Dom ska ju alla dö...

https://www.youtube.com/watch?v=x-rnxMp2kSw

https://www.youtube.com/watch?v=EJrDoACYXmI
2026-07-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Det finns många videor där ute om äldre ryssar som värvt sig till armén. Även om skadade soldater som skickas till fronten. Dom ska ju alla dö...

https://www.youtube.com/watch?v=x-rnxMp2kSw

https://www.youtube.com/watch?v=EJrDoACYXmI

Jag kommer inte gå in på YT för att se några äldre ryssar anmäla sig till armén. Dels behöver inte betyda att de kommer åka till fronten, och dels motsäger inte det vad jag skrev.
2026-07-07, 18:48
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Var det inte en av hans söner, som är någon form av fjollbög i Londons modelvärld?

Sedan är nog den där kaspardockan kraftigt sur på att italienarna beslagtog hans palats vid jet-set Comosjön, strax efter krigsutbrottet . Två fastigheter vid själva sjön (värda 80 miljoner dollar) och TRE andra fastigheter som ägdes av bulvaner till den där nazisten.
Förutom att många andra Ryska Kreml-Nazister fick sina villor både vid Como och Garda-sjön beslagtagna , en del blev t.o.m vandaliserade precis efter kriget började

Snacka om att vara en fullständig hycklare. En totalköpt genomkorrupt nazist med en stor rysk nationalromantisk käft
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-07 kl. 18:51.
2026-07-07, 19:20
Medlem
Roligaste klippen med det där ryska psykfallet är när han förklarar hur bra Ukraina krigar mot ryssen eller när de inte är sams i psykopat studion och hackar på hur dåligt det går för ryssen på slagfältet vem behöver komedi film när man kan se på detta psykfallet mannen som hatar Europa men att ha villa i Italien det går bra det.
2026-07-07, 19:24
Medlem
Håller inte med mycket det han säger. Antar Kreml vill hålla hans fingrar långt från maktens korridorer. Han är lite av en amerikansk "Alex Jones" man får tycka vad man vill.

Men jag tror Kreml vill styra solojovs narrativ väldigt mycket. Han har ett protokoll från Putin som måste följas. Det är skillnaden
Senast redigerad av ironmanfist 2026-07-07 kl. 19:27.
2026-07-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Intressant detta också…

Solovjov nämnde i intervjun där han ifrågasatte Europas demokrati….att "fel" parti aldrig tillåts vinna i Europa. Nu precis i medier står det om att Marine Le Pen dömdes till fotboja, vilket hotar hennes presidentkampanj 2027 trots att hon leder i opinionen. Är detta ett levande bevis på att Solovjov har rätt om hur västvärldens etablissemang fungerar?

När man ser hur snabbt masken faller här i väst, hur oppositionella ledare stängs ute och hur systemet riggas för att skydda sig självt, så inser man hur skrämmande rätt han faktiskt kan ha.

Så.. om man är en populär politiker så ska inte lagen gälla en? Med den inställningen förstår jag att du tycker Ryssland är ett bra alternativ.
2026-07-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Roligaste klippen med det där ryska psykfallet är när han förklarar hur bra Ukraina krigar mot ryssen eller när de inte är sams i psykopat studion och hackar på hur dåligt det går för ryssen på slagfältet vem behöver komedi film när man kan se på detta psykfallet mannen som hatar Europa men att ha villa i Italien det går bra det.

Inte nog med det, han har också två barn med sin älskarinna, båda födda på en privat klinik i USA för att dölja sin otrohet. Vilken hycklare!
2026-07-07, 21:42
Medlem
Citat:
Oavsett vad du tycker om hans personliga liv eller hans ryska tv-shower, så visar väl den här intervjun med Die Weltwoche just varför han är intressant? Om han nu bara är en ”clown”, varför gör västmedia då allt för att tysta honom och stämpla han ,censurera bort honom? …. Sanningen är att han i den här intervjun lägger fram argument om världsläget som är jävligt obekväma för västledarna att höra. Det var ju Köppel som fick sitta och skämmas och stå till svars i flera av frågorna, inte Solovjov.

Det är precis det här som du (och många andra i väst) inte verkar fatta: personer som talar helt utan filter uppfattas nästan alltid som ett hot av etablissemanget det ska stämplas till de ena å de andra för de inte passar narrativet. Vi är så vana vid ryggradslösa politiker och journalister som tassar på tå och lindar in allt i bomull, att när någon väl är brutal och rak så slår väst ifrån sig direkt och stämplar det som ”hjärntvätt”..

Det han gör i intervjun är att ge en rå och kompromisslös analys av läget. Det är obekvämt att höra, och det är därför man gör allt för att tysta honom istället för att faktiskt bemöta argumenten.

Kolla på intervjun först innan du uttalar dig!

Du blir otroligt lätt manipulerad och hjärntvättad.

Akta dig i framtiden.
2026-07-07, 21:50
Medlem
supermoons avatar
Citat:
Jag vill höra vad ni andra som har sett den tycker.
Jag tycker det är bra att Solovjov finns, och att han har en framskjutande plats på den ryska mediaarenan, så att folk ser precis hur sjukt det ryska narrativet är och hur sjuka åsikter man kan framföra, och ändå räknas som normal ryss.
2026-07-07, 23:47
Medlem
Citat:
Jag måste bara starta en tråd om intervjun som schweiziska Die Weltwoche (Roger Köppel) gjorde med Vladimir Solovjov (Rysk med judisk härkomst). Det här är utan tvekan den absolut bästa brutalaste intervjun jag har sett på otroligt länge, och Die Weltwoche förtjänar enormt mycket cred för att de gör det här möjligt.

Jag ska vara helt ärlig: efter att ha sett det här har jag börjat gilla den här mannen Vladimir mer och mer. Det jag verkligen fastnade för är hur otroligt rak, kompromisslös och brutal han är i sina svar och han grillar västvärldens hyckleri. Han lindar inte in någonting i bomull eller politiskt korrekt floskler.
Nu förstår man bättre varför västvärlden gör allt för att tysta honom och stämpla honom som propagandist. Det han lyfter fram i intervjun är sanningar som är alldeles för obekväma för västledarna att höra.

Det slog mig när jag tittade att den här typen av rakryggade och brutala ledare/opinionsbildare är precis vad som fattas oss här i väst just nu. Vi är så vana vid ryggradslösa politiker och journalister som tassar på tå, medan Solovjov bara kör på med full kraft och står för sin sak. Det är extremt befriande, oavsett vad man tycker om politiken i stort.
Även Köppel såg ut att få de obekvämt i vissa frågor när han ställdes till svars.

Jag vill höra vad ni andra som har sett den tycker. Låt oss diskutera (se intervjun först):

Håller ni med om att vi saknar den här typen av brutal öppenhet och rakhet i väst? Skulle våra egna debatter må bra av mindre filter och mer "rak på sak"-attityd?

Vad var er absoluta höjdpunkt i intervjun? Vilken sekvens tyckte ni visade hans karaktär bäst?

Cred till Die Weltwoche: Visar inte det här att oberoende media som vågar släppa fram den här typen av samtal spöar skiten ur den vanliga, tillrättalagda mainstream-median i väst?

Intervjun sker på engelska...

Del 1 https://www.youtube.com/watch?v=BTAlnOiDNo8&t=4426s

Del 2 https://www.youtube.com/watch?v=3WvG3Fkhn1M&t=39s

Bra att du plockar fram honom ur skuggorna. Jag tittade lite på del 2, och det blev en hel del grabbigt flams, som faktiskt fungerade som en 'dimridå' över en större fråga - som därmed inte blev besvarad..

Jag ska titta mer sen när jag har tid.
2026-07-08, 00:20
Medlem
Jag såg del 1.

Han säger att han är jude som bott i USA och Europa.

Han säger att europeiska värderingar idag är homosexualitet och anti-kristna värderingar.

Han säger att Europa styrs av satanister och pedofiler.

Han säger att det inte finns några ledare i Europa, därför går det inte för Ryssland att prata med Europa. Hade det varit på 90-talet hade det varit annorlunda.

Han säger att Ryssland vet hur Europa tänker och fungerar. Europa förstår inte hur Ryssland tänker och fungerar.

Han menar att Europa anser att Ryssland är ett land av untermensch och att Europa har ingen som helst rätt att diktera hur Ryssland ska leva sina liv och styra sitt samhälle. Detta är ett europeiskt problem som visat sig återkommande genom all kolonialism, imperialism och moderna krig i Mellanöstern.

Han säger att Europa har svikit sitt ord så Ryssland litar inte på Europa längre.

Han säger att Ryssland är mer europeiskt än Europa, eftersom Ryssland fortfarande är byggt på kristna värderingar.

Han säger att Ryssland är extremt försiktiga och ansvarsfulla när det kommer till att förhindra civila döda. Han menar att kriget är helt unikt i det att så få civila har dödats av Ryssland.

Han säger att Butja-massakern inte var Ryssland, utan det orsakades av Ukraina/Väst. Ryssland hade lämnat området 3 dagar innan och man har turkiska satellitbilder som bevis.

Han säger att han levt på fronten i 300 dagar.

Han säger att Palantirs Alex Karp är en satanist och att han och Elon Musks teknik ligger bakom att civila ryska kvinnor dödats av Ukraina.

Han säger att Europa inte har något som Ryssland vill ha. Ryska kvinnor är lika vackra eller vackrare än sina europeiska diton.

Han säger att Ryssland inte har några som helst problem med civila ukrainare. Det är ”nazisterna” som man har problem med. Det ska ha flytt 12.5 miljoner ukrainare till Ryssland efter krigets utbrott.

Han säger att europeiska länder som ger Ukraina vapen är med i kriget och anses som fiende.

Han säger att det kommer bli kärnvapenkrig till slut.

—-

Mina tankar: jag vet inte detaljerna i allt han säger så jag kan inte avgöra om det han säger är sant eller falskt.

Det jag kan säga är att han är retoriskt duktig och en extremt duktig berättare. Han har lätt för att inte svara på direkta frågor, utan svävar gärna iväg och byter topic och svarar därmed inte på frågan alls han fick.

Ibland får man känslan att man tittar på en Hollywoodfilm med en sadistisk rysk maffiaboss som är i full färd med att avrätta någon fiende och så ska maffiabossen berätta någon slags moralhistoria för att knyta an till mordet han precis håller på att begå. Det är väldigt teatraliskt och medryckande. Ofta är det överdrivet och tillspetsat. Han är oxå väldigt duktig på att härma fransoser, tyskar, italienare och engelsmän när dom pratar engelska.

Min tanke är att det är intressant att lyssna på honom men att man får ta det för vad det är: fiendens propaganda.

Han är iallafall en ganska lustig och intressant karaktär.
Senast redigerad av Devalvera 2026-07-08 kl. 00:29.
2026-07-08, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vad säger han då? Eller menar du att man måste titta på 3,5 timmars Youtubeklipp med vatnikpropaganda för att överhuvudtaget veta vad som skall diskuteras?

Intressant att TS skriver en ganska lång text men ändo misslyckas med att få fram en enda konkret sak om vad denne individ vill. Skrivet som Chat GPT-hjärnröta också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in