2026-07-08, 09:05
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Den enda genren vi riktigt behärskade under en tid. Svensson Svensson, Segemyhr, Full frys, Heja Björn, Hem till Midgård, Män emellan. Man kan lägga till Sunes Jul och Bert där också som komediserier.

På Imdb så har Full frys, Heja björn och Hem till midgård högre betyg än Svensson Svensson.
Det beror på att de är senare och att det är en viss typ av folk som använder internet.

Du kan se samma sak på filmen "interstellar" som var den bästa filmen någonsin ett tag???????

Jag som "fattar" Proust, Veermer, Rostand kan försäkra dig om att Svenssons Svenssons är den bästa sit-com som gjorts i sverige.

Sedan verkar folk har svårt att skilja på den egna smaken och vad som är bra. Jag tycker tex att Yrrol-filmen är mycket roligare. Mer min typ av humor. Jag missar ändå inte kvaliteen i Svensson, Svensson.

Det finns folk som tycker tex. att Seinfeld är kass pga basmusiken. En del missar helt enkelt poängen.

Full frys har infantil humor. Vilket kräver noll arbete att skriva. Detsamma gäller Hem till midgård (sedan gillade jag "byhåla" (samma författare) men var den bra?)
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in