2026-07-07, 02:18
Medlem
Hej, jag har haft en logitech super light i typ 5 år som alltid levererat trots att jag spillt både öl, whiskey, vatten, spya, sperma mm på den. Nu har den börjat fakka ur fullständigt, är det slitage? Kan även nämna att min brf bytte bredband nyligen vilket gjorde att jag behövde sätta in ett wifi-kort i datorn eftersom jag inte orkar fixa någon lösning med sladd, uttaget sitter vid ytterdörren typ, och förra ISP levererade via kabeltv uttaget i vardagsrummet. Jag har rådfrågat lite med grok AI och han sa att det är möjligt att ett nätverkskort med wifi och bluetooth kan störa ut signalen från musen

Jag testade att koppla ur bluetooth-sladden från moderkortet, men samma problem uppstår. Ligger nätverkskortet och sänder ut massa bluetooth även fast sladden inte är ansluten? Måste jag köpa en mus med sladd nu eller finns det alternativ på trådlös mus för oss som har ett wifi-kort i datorn? Kan tillägga att jag aldrig upplevt detta med kombinationen trådlös mus + laptop som är uppkopplad via både bluetooth och wifi.

Jag har tittat på denna musen. https://www.amazon.se/ASUS-Mouse-TUF-Gaming-Gen/dp/B0CH3RJWH2

Är detta en vettig mus för oss som vill göra HS då och då och framför allt inte ha en mus som gör att pekaren gör en piruett var och varannan rörelse?
Citera
2026-07-07, 03:16
Medlem
StoreSvartes avatar
Ja det är nog dags att köpa en ny mus. Den är antagligen full av klet.

Musen du länkade funkar nog bra. Jag rekommenderar helt klart att köpa en mus med sladd. Orka hålla på att ladda och krångla.
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-07-07 kl. 03:34.
Citera
2026-07-07, 03:48
Medlem
Fantens avatar
Jämfört med din Logitech så kommer ju inte Asusen vara nån höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in