2026-07-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Send1t
Det borde ju inte spela någon roll eftersom hampa är undantagen från narkotika definitionen just för att hampa innehåller thc. Om hampa med thca inte är lagligt är ju inte hampa lagligt. Ser inte vad som har förändrats. Eu lag gjorde hampa lagligt. Vad som räknas som hampa ändras inte. Hampa är undantagen från narkotika defintionen oavsett om hampa innehåller 1 eller 100 olika typer av narkotika. Tillsätts thca är det en blandning och olagligt. Men all hampa innehåller naturligt thca. Är det klassat som hampa är det lagligt om inte alla hampa nu blir olagligt. Men enda anledningen vi har hampa är ju för att eu lag tvingat regeringen att tillåta hampan.

Jag gissar på att dom kommer klassa thca’t oavsett om det är i cannabis plantan och alla andra former.

Känns lite sjukt att många som torskat för odling kanske bara haft cannabis med thca och dom får sitta i cell även fast skiten är och har alltid varit laglig…. :/
Citera
2026-07-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag gissar på att dom kommer klassa thca’t oavsett om det är i cannabis plantan och alla andra former.

Känns lite sjukt att många som torskat för odling kanske bara haft cannabis med thca och dom får sitta i cell även fast skiten är och har alltid varit laglig…. :/

Alla ovan jordiska delar av cannabis är narkotika. Dom blev inte dömda för thc eller thca. Dom blev dömda för att cannabis är narkotika klassad.

I sverige måste du odla flera hektar för att kvalificera för en hampa odling. Använda endast godkännda sorter av frön och ansöka om gårdsstöd. Mycket av den hampan som säljs i Sverige kommer från andra länder inom EU som fortfarande är laglig pågrundav gemensama EU lagar.
Citera
2026-07-14, 15:45
Medlem
100% THC-V från upgrade fungerar utmärkt. Dom som testat den och inte känt något har roligtvis rökt för lite bara, alternativt väldigt inrökta kanske. Dock sativa och energi inte body high och sederande. Fördelen med THC-V är att det inte blivit klassat som psykoaktivt trots att det varit med länge nu.

Annars är väl Delta-8-THC-A en kandidat? Verkar som att bara Delta-9 blev klassat.
Citera
2026-07-15, 10:44
Medlem
KillingSpres avatar
thcv funkar ok. Inget man blir bränd på, men rätt skön uppiggande effekt likt en sativa. Smått huvudvärk efter ett par bloss ifrån Un
Citera
2026-07-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillingSpre
thcv funkar ok. Inget man blir bränd på, men rätt skön uppiggande effekt likt en sativa. Smått huvudvärk efter ett par bloss ifrån Un

Så du köpte en huvudvärk på vape? Vad kostar den? Ifall jag blir sugen på huvudvärk så kanske jag testar en beställning.

Eller ska man se huvudvärk som ett illavarslande symtom och en signal från hjärnan att ge fan i det där?
Jag är okunnig inom alla dessa förkortningar så blir gärna upplyst. tack
Citera
2026-07-16, 23:13
Medlem
Varför kunde de inte behållit thc-x i pre-rollsen, det som finns nu ger knappt effekt. Står inte vad det är heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in