2026-07-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Och där bekräftade du mina farhågor.
Måste varit Samhall som sökt dig.
Som du kanske misstänker så har jag aldrig arbetat på Samhall.

Trivs du med din tjänst på Samhall?
Citera
2026-07-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
En alldeles vanlig handläggning, förklarar en präst i Svenska kyrkan.

https://www.facebook.com/reel/1559620442358314
Tror man får skilja på om kyrkan gjort något fel (sannolikt inte) och om det var omdömeslöst av en hustru till en partiledare att ta en icke utannonserad tjänst. Hon hade kunnat ha som krav att tjänsten skulle utlysas för att hon skulle söka. Då hade hon och Kristersson sluppit hantera denna grej. De har ju nog med volontärarbete och existentiell hälsa.
Citera
2026-07-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Som du kanske misstänker så har jag aldrig arbetat på Samhall.

Trivs du med din tjänst på Samhall?
Du fortsätter att undvika andemeningen med min retoriska fråga genom antingen att spela dum, eller så är du på riktigt dum. Eller kanske hypoteser är främmande för dig?
Hade jag varit arbetsgivare skulle jag gärna undvika att anställa dig, om arbetsuppgifterna hade inneburit någon form av tankekraft, eller tänka utanför boxen-egenskaper.
Citera
2026-07-11, 11:15
Medlem
Citat:
Du fortsätter att undvika andemeningen med min retoriska fråga genom antingen att spela dum, eller så är du på riktigt dum. Eller kanske hypoteser är främmande för dig?
Hade jag varit arbetsgivare skulle jag gärna undvika att anställa dig, om arbetsuppgifterna hade inneburit någon form av tankekraft, eller tänka utanför boxen-egenskaper.
Du är för korkad för att vara arbetsgivare.
Att du sedan inte förstår att man kan få arbete utan att söka det gör att jag misstänker ett mindre förståndshandikapp
Citera
2026-07-11, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror man får skilja på om kyrkan gjort något fel (sannolikt inte) och om det var omdömeslöst av en hustru till en partiledare att ta en icke utannonserad tjänst. Hon hade kunnat ha som krav att tjänsten skulle utlysas för att hon skulle söka. Då hade hon och Kristersson sluppit hantera denna grej. De har ju nog med volontärarbete och existentiell hälsa.
Om du ser på klippet så ser du att hon inte gjort något ovanligt utan det är så man gör. Att sossarna är så här desperata så är det verkligen illa
Citera
2026-07-11, 11:20
Medlem
Citat:
Om du ser på klippet så ser du att hon inte gjort något ovanligt utan det är så man gör. Att sossarna är så här desperata så är det verkligen illa
Kyrkan har inte gjort något ovanligt. Hon hade kunnat tänka ett extra varv och bett kyrkan utlysa tjänsten.
Citera
2026-07-11, 11:23
Medlem
Citat:
Du är för korkad för att vara arbetsgivare.
Att du sedan inte förstår att man kan få arbete utan att söka det gör att jag misstänker ett mindre förståndshandikapp
Tro det eller ej, jag har faktiskt också blivit erbjuden jobb utan att söka. Det hör inte hit.

Nu ska vi försöka göra detta lättfattligt för dig också. Svenska kyrkan har förmodligen ett gemensamt fastslaget rekryteringsförfarande som i det här fallet har rundats. Det har fått till följd att en del personer har identifierat ett problem.
Jag kan svårligen se att det alls har att göra med varken din eller min arbetssituation.
Citera
2026-07-11, 12:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
En alldeles vanlig handläggning, förklarar en präst i Svenska kyrkan.

https://www.facebook.com/reel/1559620442358314

Citat:

Du anser alltså, att statsministerns fru ska ställa krav på en annan handläggning än den vanliga.
Citera
2026-07-11, 12:16
Medlem
Citat:
Du anser alltså, att statsministerns fru ska ställa krav på en annan handläggning än den vanliga.
Som jag förstått det är det både vanligt att utlysa prästtjänster (har själv sett några på Platsbanken) och att inte göra det.
Citera
2026-07-11, 13:27
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:

Rekryteringen handlar om mer än så, mycket mer och SJÄLVKLART har kyrkan brustit i både moral och gällande regelverk.

Prästinnan Ed blev prästvigd 2023. Några få månader tillsattes en helt ny tjänst på 80% som aldrig utlystes till allmänheten eftersom man, tre månader innan prästinnan vigdes och blev just, prästinna, tycke att hon var som klippt och skuren för tjänsten.
På så sätt vann hon enkelt 100-meters-loppet eftersom hon var den ende som FICK springa.
Hon headhuntades innan examen från domprosten som ingår i övriga buisness TILLSAMMANS med Birgitta Ed och detta skapar FRÅGOR om ffa TRANSPARENS och kyrkans mål är att arbeta med bland annat moral.

Vem anställde Birgitta Ed?
Det gjorde domprosten Christofer Lundgren.
SAMMA man som RÅKAR sitta i styrelsen Europaskolans förvaltning AB och i samma styrelse RÅKAR även Göran Thorstensson sitta i. Samme man som äger huset och stiftelsen FÅLLÖKNA tillsammans med…..
BIRGITTA ED…
Och det är nu den där illa doften kommer svepande…,doften av jäv och korruption. Den doften är VIDRIG.

Bitgitta Ed är: statsministens fru. Hon är präst. Hon är delägare i Fållökna stiftelse samt har djupa kopplingar till Europaskolan där hennes syster samt prästkollegor sitter i. Samma Europaskola som RÅKADE få 12-13 miljoner av staten, signade av STATSMINISTERN.
Domprosten och kollegan Göran skapade ett jobb i Strängnäs, som inte fanns innan Birgitta Ed snart skulle prästvigas och bara HON fick promenadavstånd till jobbet, hon slapp konkurrera med övriga sökande.

I denna moraliska SOPTIPP finns fler skandaler som kan ses som att korrupta makthavare kliar varandras ryggar och ger varandra privilegier där moral, egen vinning och makt blandas ihop i en mycket skadlig soppa.
Det är just nu som själva PRÄSTKRAGEN runt Birgitta Ed (och hennes kollegor) kan börja ifrågasättas på allvar.
Präster SKA arbeta med moral, tillit och godhet!!!
Är Birgitta Ed en moralisk person? Kan hon se sig i spegeln och tycka att ”jag är en hederlig människa och jag arbetar för och i GUDS HELIGA NAMN.”

Det första man borde göra är att gräva fram HUR MYCKET VAR OCH EN AV DESSA HYCKLARE HAR TJÄNAT PÅ DERAS OMORALISKA OCH FALSKA AFFÄRER❓

I Guds strålande namn.
Citera
2026-07-11, 18:04
Medlem
Citat:
Kyrkan har inte gjort något ovanligt. Hon hade kunnat tänka ett extra varv och bett kyrkan utlysa tjänsten.
Om du inte ens orkar se klippet så behöver du inte heller skriva i tråden
Citera
2026-07-11, 18:05
Medlem
Citat:
Tro det eller ej, jag har faktiskt också blivit erbjuden jobb utan att söka. Det hör inte hit.

Nu ska vi försöka göra detta lättfattligt för dig också. Svenska kyrkan har förmodligen ett gemensamt fastslaget rekryteringsförfarande som i det här fallet har rundats. Det har fått till följd att en del personer har identifierat ett problem.
Jag kan svårligen se att det alls har att göra med varken din eller min arbetssituation.
Nej fallet har inte rundats, de har gjort precis så som de alltid gör, finns flera präster som redan lagt upp klipp där de förklarar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in