2026-07-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Helikoptern var runt brottsplatsen under hela kvällen för att sedan åka direkt mot Gävle. Såg den med blotta ögat samtidigt som jag följde den på FR24 över Höganäsparken där den stod still en stund, och som sedan tar avfart mot Gävle. Landade på gräsplanen, vände om och åkte direkt till Arlanda. Den åkte aldrig tillbaka direkt till Uppsala.
Polis helikoptern cirkulerade runt Kristina plan Gävle på låg höjd vid 2230 tiden.
Citera
2026-07-06, 08:53
Medlem
En gripen. Snabbt jobbat av polisen.
Citat:
En person är gripen efter dödskjutningen i Uppsala i går, enligt P4 Uppland.
Gripandet ska ha skett under kvällen eller natten.
Vid 21-tiden på söndagen fick polisen larm om en misstänkt skottlossning. En man i 20-årsåldern sköts till döds.
Den misstänkta skytten ska ha tagit tåget till Stockholm och gripits där, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Senast redigerad av Bekannelse 2026-07-06 kl. 09:00.
Citera
2026-07-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigbhm
Polis helikoptern cirkulerade runt Kristina plan Gävle på låg höjd vid 2230 tiden.

Hur skulle det vara att skapa en separat tråd om helikopterns/helikoptrars rörelsemönster?
Citera
2026-07-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigbhm

Kan vi släppa helikoptern nu då den inte har ett jota med skjutningen att göra?
Citera
2026-07-06, 09:01
Medlem
Katchingans avatar
Aftonbladet nu:

En person är gripen efter dödskjutningen i Uppsala i går, enligt P4 Uppland.

Gripandet ska ha skett under kvällen eller natten.

Vid 21-tiden på söndagen fick polisen larm om en misstänkt skottlossning. En man i 20-årsåldern sköts till döds.

Den misstänkta skytten ska ha tagit tåget till Stockholm och gripits där, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Citera
2026-07-06, 09:02
Medlem
Sluta för Satans Djävlar att skriva om den förbannade helikoptern, kan ni inte hålla er till ämnet?
Helt djävla otroligt.
Citera
2026-07-06, 09:07
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
ingen förlust.

Muslim som gillar snabba bilar ?
Motiv? GM?
Citera
2026-07-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kan nån snälla sammanfatta lite kort vem Knogis är? Bor han i Uppsala? Vilken bakgrund? Vad har han på sin CV?

Vart i stan hänger han?

Vet du vem? Vilken nationalitet?

Snälla inte i den här tråden! Det fanns en av allt att döma totalt ogrundad spekulation om honom tidigt, men det är som det ser ut en helt annan BO och en helt annan GM, så snälla, spamma inte den här tråden med info om en helt annan kriminell person!
Citera
2026-07-06, 09:25
Medlem
Jag var på en restaurang i Gustavsberg igår vid 18 tiden,
fick en extremt dålig magkänsla, satt bakom två pers med Gucci keps och Louis vitton mössa som skröt att de ville hamna på samma HVB hem.De väntade på skjuts och kollade sig över axeln efter ”Aina” hela tiden.
Fattar att det är långsökt men när jag såg att de greps på tåget till Stockholm så började jag fundera..
Citera
2026-07-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkenokakan
Folk måste väl kunna få ge info om andra, speciellt om den där Knogis!
”Knogis” har en egen tråd, använd den!
Citera
2026-07-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Jag var på en restaurang i Gustavsberg igår vid 18 tiden,
fick en extremt dålig magkänsla, satt bakom två pers med Gucci keps och Louis vitton mössa som skröt att de ville hamna på samma HVB hem.De väntade på skjuts och kollade sig över axeln efter ”Aina” hela tiden.
Fattar att det är långsökt men när jag såg att de greps på tåget till Stockholm så började jag fundera..

Skottlossningen var vid 21:00-tiden…
Citera
2026-07-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkenokakan
Skottlossningen var vid 21:00-tiden…

Man hinner ju gott och väl till Uppsala på 3 timmar, speciellt om man får skjuts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in