2026-07-08, 07:08
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Jag läste om det för nån vecka sedan. Det bör ju betyda att USA utesluts från FIFA efter att Trump blandade sig i och påverkade. Undrar om FIFA väntar med USAs avstängning till efter att VM spelats klart?

nej, det kommer inte att ske, regler gäller bara svaga medlemmar
Citera
2026-07-08, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
trump derangement system
Citera
2026-07-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Trump Vindication Syndrome (TVS): Används för att beskriva personer som reflexivt försvarar eller rättfärdigar allt Trump gör.
Citera
2026-07-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump Vindication Syndrome (TVS): Används för att beskriva personer som reflexivt försvarar eller rättfärdigar allt Trump gör.

Jag hatar Trump!
Citera
2026-07-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
trump derangement system

Ok. Jag avskyr Trump!
Citera
2026-07-08, 13:31
Medlem
Donald Trumps direkta påtryckningar på FIFA räddade USA:s stjärna till åttondelsfinalen men laget slutade ändå i ett svidande VM-fiasko mot Belgien. Han har ju redan förstört mycket av VM-stämningen.
Citera
2026-07-08, 22:21
Medlem
Masingas avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BxwGy9/efter-vm-harvan-infantino-anmals

Utredningen lär väl också vara korrupt.
Citera
2026-07-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltKrabban
Du förstår inte att alla dessa små fattiga nationer Worldwide röstar på honom? Plus alla arabländer som torkar sig med pengar efter varje toabesök. Och det finns väldigt många. Vad ska UEFA och SvFF göra åt det? Bli lika korrupta som FIFA, tjäna pengar, muta alla och sen ta sig an dom?
Jag är fullt medveten om det
Dock är dom europeiska länderna starka och dom länder som drar mest publik och tv publik
Så om europeiska länder bojkottar så kommer vm och Infantino bli fattigare på pengar och PR
Citera
2026-07-09, 13:44
Medlem
SaltKrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Jag är fullt medveten om det
Dock är dom europeiska länderna starka och dom länder som drar mest publik och tv publik
Så om europeiska länder bojkottar så kommer vm och Infantino bli fattigare på pengar och PR

Vad ska dom bojkotta? Ska europeiska länder hota med att bojkotta VM 2030? Kommer ALDRIG att hända eftersom ALLA vill ha pengar från (f*tt)Fifa.
Vi kommer att få stå ut med korrupta fifa presidenter och riggade världsmästerskap så länge vi lever. För det kommer bara eskalera för varje år som passerar. Jag tyckte Sepp Blatter var en James Bond skurk deluxe förut, den nuvarande presidenten är 100x värre.
Och hans efterträdare kommer nog vara 200x värre.
Senast redigerad av SaltKrabban 2026-07-09 kl. 14:10.
Citera
2026-07-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltKrabban
Vad ska dom bojkotta? Ska europeiska länder hota med att bojkotta VM 2030? Kommer ALDRIG att hända eftersom ALLA vill ha pengar från (f*tt)Fifa.
Vi kommer att få stå ut med korrupta fifa presidenter och riggade världsmästerskap så länge vi lever. För det kommer bara eskalera för varje år som passerar. Jag tyckte Sepp Blatter var en James Bond skurk deluxe förut, den nuvarande presidenten är 100x värre.
Och hans efterträdare kommer nog vara 200x värre.
Då får man helt enkelt finna sig i det du skriver
Tyvärr
Citera
2026-07-10, 12:23
Medlem
Trovärdigheten för Trump-VM har helt enkelt skadats i en utsträckning som vi inte har sett tidigare. Ironin var total när den förre FIFA-ordföranden Sepp Blatter, som tappade sin makt i en omfattande korruptionshärva för tio år sedan, framstod som den sansade i rummet i sina kanaler. I kölvattnet av Trumps pressträff pekade Blatter på det uppenbara problemet för FIFA när USA:s president kliver över rågången och påverkar ett domslut som är taget på planen.
https://yle.fi/a/7-10101944#:~:text=Trov%C3%A4rdigheten%20f%C3%B6r%20 Trump,taget%20p%C3%A5%20planen.
Citera
2026-07-10, 13:45
Medlem
Att kritisera FIFA är en sak men här på FB är det främst Trump som kritiseras. FIFA har dock varit korrupt en lång tid före Trump-eran, t ex Sepp Blatter - Platini härvan.

Ronaldo skulle också egentligen ha missat premiärmatchen på VM p g a ett tre raka matchers spelförbud men FIFA löste det genom att efter en matchs avstängning villkora de två följande. Därför kunde också Ronaldo spela i Portugals öppningsmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in