2026-07-06, 13:31
Medlem
MrTomtes avatar
Min familj och jag har planerat att byta boende med en annan familj i Spanien i 2 veckor. Vi får alltså bo i deras hus som ligger nära havet samt låna deras bil och de lånar vår bil och bor hos oss. Vi reser till värmen och de flyr värmen. Omväxling förnöjer. Vi planerar att göra några mindre utflykter till intressanta ställen där nere men mest hålla oss till beachen som ligger nära deras hus samt deras pool. Kostnaden för oss är flygbiljetter och... tja... flygbiljetterna är väl det. Boende och bil är ju kostnadsfritt. Ja, soppan tillkommer ju men det kommer vara en mindre kostnad. Mat men det behöver man ju ändå. Med serranoskinka, ibericoskinka, Manchego och Roncal på bordet lär vinkonsumtionen öka men å andra sidan är det ju billigare med vin där nere än här hemma. Tråkigt nog i princip bara spanskt vino tinto men ändå.

2 veckor kommer spenderas på hemmaplan med någon liten utflykt samt påhälsning av päron och svärisar men mestadels lugn. Sen väntar en lång, hård höst och en ännu hårdare vinter!
Citera
2026-07-06, 13:32
Medlem
olasvenssons avatar
Vi ska ta tåget till Köpenhamn.
Citera
2026-07-06, 17:07
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
vad gör du hemma då?

Plikten kallar
Citera
2026-07-06, 18:22
Medlem
Besöker staden Vigo
Citera
2026-07-13, 14:19
Medlem
Det blir flamberad korv-stroganoff , med ris och sallad.
2 dagar i veckan.

Helt underbar slappar mat.

Även helgrillad spädgris med hasselbackspotatis ..
Ptja , en och annan hemmagjord pizza (Napoletansk Margerita) med mycket smak ..
Citronvatten till alla.

Bara njuta lokalt hemmavid är mitt recept.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in