2026-07-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
De smarta sparar all semester till vintern och drar till värmen
Så e det
Citera
2026-07-03, 19:24
Medlem
trallexs avatar
Åkte innan sommaren till Malta.

Kanske man skulle ta sig en tur efter sommaren till någon annat varm o soligt då också
Citera
2026-07-03, 19:24
Medlem
Vad är semester?
Citera
2026-07-03, 19:47
Medlem
Kaenkelberries avatar
Blir på hemmaplan. Vi har rest utomlands varje sommar med bilen. Så det skall bli gött att slippa dels kostnaderna men även sega mil med frun och barnen.
Jag tycker att det är dyrt utomlands för den delen och tycker att semestern är till för att vila och det gör man bäst hemmavid.
Citera
2026-07-03, 19:51
Medlem
LeifD2s avatar
Kom hem från semstern i förrgår.
Dagens tips: Undvik att resa ut från Genvèves flygplats. Vilket jävla ställe... Msn skulle kunna tro att ett så rikt land har moderna inchecknings faciliteter, särskilt för deras eget flygbolag shitair. Nej, swissair hette dom visst.
Men bortsett från debacklet på flygplatsen var semestern den bästa någonsin. Började i Norra Italien, ett av mina favorit-områden, och rundade sedan av i Frankrike. Kanonväder med några behagligt avkylande eftermiddags-skurar och åskväder (snö på natten vid Capanna Margherita!).
Grymt bra pizza i Cervinia, nästan värt resan bara det!

Blir sedan en tur till Sverige i augusti för att hälsa på morsan. Så är det slut på semesterdagar för i år.
Man jag har mycket inarbetad tid, så det är inte omöjligt att jag kanske får en lucka på hösten och kan kryssa hardangevidda (tar ca 1 vecka lite beroende på var man startar och hur man får till returen med buss/tåg tillbaka igen).
Citera
2026-07-03, 20:01
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Kom hem från semstern i förrgår.
Dagens tips: Undvik att resa ut från Genvèves flygplats. Vilket jävla ställe... Msn skulle kunna tro att ett så rikt land har moderna inchecknings faciliteter, särskilt för deras eget flygbolag shitair. Nej, swissair hette dom visst.
Men bortsett från debacklet på flygplatsen var semestern den bästa någonsin. Började i Norra Italien, ett av mina favorit-områden, och rundade sedan av i Frankrike. Kanonväder med några behagligt avkylande eftermiddags-skurar och åskväder (snö på natten vid Capanna Margherita!).
Grymt bra pizza i Cervinia, nästan värt resan bara det!

Blir sedan en tur till Sverige i augusti för att hälsa på morsan. Så är det slut på semesterdagar för i år.
Man jag har mycket inarbetad tid, så det är inte omöjligt att jag kanske får en lucka på hösten och kan kryssa hardangevidda (tar ca 1 vecka lite beroende på var man startar och hur man får till returen med buss/tåg tillbaka igen).

Är du utvilad efter detta? ADHD?
Citera
2026-07-03, 20:39
Medlem
Jag klättrar på väggarna om jag inte semestrar. Att ligga i hängmattan är inget för mig, jag vill ta in så mycket nya sevärdheter och kultur som möjligt. Byggnader, gruvor, byar, stadskärnor, sjöar, berg, metropoler - det kvittar lite. Men jag reser i princip aldrig till samma ställe två gånger.

Jag semestrar dock sällan eller aldrig i Sverige. Avstånden är långa, allting är dyrt, vädret är nyckfullt och väldigt få platser är anpassade för turism på samma vis som destinationer utomlands skapat perfekta rutter och upplevelser för turister. För att inte tala om tågen som tar en evighet. Just nu tar tåget Stockholm - Göteborg nästan 5 timmar utan byten! Oj då, det är sommar igen, spårarbeten. Samma sträcka i Frankrike eller Spanien hade tagit 1.5-2 timmar med höghastighetståg.
Citera
2026-07-03, 20:45
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
blir nog bara en cykeltur till nån badstrand i närheten i sommar
gick i frivillig pension för ca 3 år sen vid 57 års ålder så inte så fett lever på 12 papp /mån
men funderar på att dra till thailand 3-4 veckor i dec nästan 9 år sen jag var där sist
men vore skönt att slippa den långa flygresan ock spara 25-30 tusen

Hur överlever man på 12k i månaden? Undrar genuint, du måste väl ha utgifter som hyra samt övriga räkningar? Kan inte bli mkt över?
Citera
2026-07-03, 21:14
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Ska njuta av Europas bästa stränder på den polska nordkusten. Måste bara offra ett finger så att man har vädergudarna med sig.
Citera
2026-07-03, 21:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Är du utvilad efter detta? ADHD?

JAg somnade kl 21 samma dag jag kom hem, sov näsan hela dagen igår + natten till dag. Så nu känner jag mig helt OK.
Citera
2026-07-03, 22:09
Medlem
Blir till att fara ned till södra Sverige i vanlig ordning, sol och bad med familjen. Lantligt, enkelt och lugn och ro för en stund.
Citera
2026-07-03, 22:10
Avstängd
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Lite så tänker jag med. Sen är ju Sverige väldigt vackert på sommaren.
Svenska stränder är fulla med alger och tång. När man väl hittar en fin strand som på Öland är vattnet för kallt för att bada i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in