2026-07-03, 14:52
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
jag har faktiskt varit där och jag kunde inte bry mig mindre om nazister är du rädd för dom eller hahaha pajas
Jag har stor respekt för er judar som har lite skin på näsan / förhud. Alla är så lättkränkta idag.
Citera
2026-07-03, 15:16
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
jag har faktiskt varit där och jag kunde inte bry mig mindre om nazister är du rädd för dom eller hahaha pajas

Håller med föregående talare, du verkar väldigt ung eller godtrogen. Kanske rentav tvärkorkad. Det som är lustigt att läsa tidigare i tråden är din kommentar "Dummaste jag hört". Läs dina egna kommentarer istället. 😆
Citera
2026-07-04, 10:27
Medlem
DoktorNos avatar
Kan man ta tåget till Auschwitz?
Om inte, vore det väl en turistattraktion i sig att få åka fullsatt godsvagn till lägret för att komma i rätt stämning. Eller varför inte gå all in och ha en vecka varje år där folk kan lajva WWII och klä ut sig till fångar och lägervakter, typ Medeltidsveckan i Visby?
Citera
2026-07-04, 10:30
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, stället att åka till är kongressområdet i nurnberg. På zeppelinerfältet hölls de enorma mötena (där spelar nu mer band som stones och man kan ha biltävlingar framför hitlers podium), där kan man beskåda den halvfärdiga kongresshallen och drömma sig bort om vad som kunde bliva.
Och gatorna är belagda med bohuslänsk granit (ja på riktigt, graniten importerades från sverige).

Det är idag ett parkområde som påminner om slottskogen.

Symbolerna är nu mer rivna.

Inget slår en solig söndag i skiftet Augusti/September i kongressparken.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Reichsparteitagsgel%C3%A4nde

Jag har kort på alla barnen utförandes hitlerhälsning från stentrappan.

I Nurnberg har man inte korv och bröd utan man säljer i stället en rätt med flera små korvar med riktigt kött. Men det säljs mer glass.
Helt enig!
Citera
2026-07-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ser dom det som en kul grej för hela familjen? Tar kort på sina barn under skylten arbeit macht frei? Skyndar till gaskammaren för att slippa stå i kö? Säljs det mat? I fall man kan köpa en korv i bröd medans man tittar på historiska saker?

Nä varför skulle nazister åka till ett koncentrationslägen på semester, det finns en fin nazistisk semesteranläggning på ön Rügen på ett ställe som heter Prora.
Citera
2026-07-07, 11:43
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Nej vi åker till second hand-butiker och tittar på lampskärmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in