2026-07-04, 21:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Det beror helt på vad jag ska ha det till.

Om jag ska ägna några dagar åt att spika panel, sätta upp ett staket eller annat ute i stekhet sol blir det så många Tuborg Grön som möjligt för pengarna.

Om jag däremot ska ha något gott att dricka när jobbet är klart och det är dags att lägga sig i hängmattan blir det bara kvalitet som styr. Samma som måltidsdryck eller allmänt njutningsdrickande.

Blir extremt sällan onykter nu för tiden och har inget intresse av att lägga tid och energi på skräp i onödan.
Citera
2026-07-05, 06:14
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det beror helt på vad jag ska ha det till.

Om jag ska ägna några dagar åt att spika panel, sätta upp ett staket eller annat ute i stekhet sol blir det så många Tuborg Grön som möjligt för pengarna.

Om jag däremot ska ha något gott att dricka när jobbet är klart och det är dags att lägga sig i hängmattan blir det bara kvalitet som styr. Samma som måltidsdryck eller allmänt njutningsdrickande.

Blir extremt sällan onykter nu för tiden och har inget intresse av att lägga tid och energi på skräp i onödan.

Ja syftet är ju en väldigt avgörande faktor, skall jag ut till stugan över helgen och klippa gräset,trimma häcken och rensa stuprören så köper jag så många billiga gräsklipparöl som jag kan få för 200 kr men skall jag njuta av livet liggandes i hängmattan så blir det att satsa på kvalitet
Citera
2026-07-05, 08:53
Medlem
Kan man inte få kvalité och kvantitet på samma gång så skippar jag det helt. Jag avskyr de där typerna som häller upp exakt 3 cl dyr maltwhisky i sitt Glencairnglas, eller öppnar en enda finöl och tar fram exakt rätt ölglass för typen av öl.
Citera
2026-07-05, 09:01
Medlem
GiveMeHeads avatar
Just nu dricker jag billig öl för att dämpa baksmällan. Blev blöt kväll på stan igår. Då funkar vilken skit som helst.
Citera
2026-07-05, 18:55
Medlem
19 kortburkar givetvis. Eller ja, jag hade kört 9 arboga 10.2or då så man kan supa till rejält.

Orkar inte sitta och låtsas va fin och smutta på 4 "hantverksöl" som smakar likadant som en billig för 12 kr.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in