2026-07-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
om mannen är hemma på normalt sätt är hon nog inte mördad av honom , då hade han varit häktad nu hundra procent.
I Sverige lätt att dölja mord tyvärr, därför ts borde ringa polisen och berätta om detta våld
Citera
2026-07-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
I Sverige lätt att dölja mord tyvärr, därför ts borde ringa polisen och berätta om detta våld
tror inte dom misstar detta när det finns historik på våld osv , polisen är duktiga på detta .
Citera
2026-07-03, 02:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
Jag har ju inte hennes personnummer så blir svårt att få ut någon info från Skatteverket då. Tidigare fanns ju födelsedatum på Ratsit, hitta.se, osv men hon är borttagen överallt nu
Mrkoll eller Ratsite ger dig det. Ratsite ligger hon kvar på samma adress ett par månader efter hon gått bort. Du måste rega dig för att få de fyra sista men det är ingen fara. Har själv varit regat där sedan 8 år eller så. enda som händer är att man får skräpmail varannan var tredje månad om att nya deklarationen och sånt kommit in.

Mrkoll kan vara rätt snabba på att plocka bort avlidna.
Citera
2026-07-03, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Först ring skatteverket. Får du inget svar av dem om hon lever eller inte.
Ring polisen och berätta det för du skrev för dom. Ring och säg att du vill vara anonym för din säkerhet.

Lycka till, du är omtänksam som tänker på din granne.
Omtänksam? Han tror ju hon är död.
Det är lite sent att vara omtänksam när den som omtanken riktas mot redan är död, eller?
Citera
2026-07-03, 05:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
Ja, precis det gör jag. Jag misstänker men vet inte, och vill veta! Hur kan jag få veta?

Det kanske de gör, eller så tror de att hon ramlade i trappan. Oavsett så vill jag veta när hon dog och vad det står som dödsorsak.

Du tror på riktigt att hon hade 0 anhöriga som vetat om att hennes gubbe var ett as.. och att polisen automatiskt bara avskriver hennes död som naturlig?

Du får nog ta och sluta leva i din fantasi
Citera
2026-07-03, 05:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life

Jaha, är det. Hur då?
Citera
2026-07-03, 05:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jaha, är det. Hur då?
Svenskar som bor i betongbunkrar umgås sällan med sina grannar. I bästa fall vet de vad grannen heter. ingen hör något, ingen ser något för att inte lägga sig i. Alla sköter sitt.

Är svensk och bott i ett par sådan kåkar.
Citera
2026-07-03, 10:52
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Svenskar som bor i betongbunkrar umgås sällan med sina grannar. I bästa fall vet de vad grannen heter. ingen hör något, ingen ser något för att inte lägga sig i. Alla sköter sitt.

Är svensk och bott i ett par sådan kåkar.

Yrar du om? Vad har detta med att det är lätt att dölja mord i Sverige?

Att någon ligger död inne i någons lägenhet i några dagar eller fan syftar du på?

Nästan i Sverige sitter fast i systemet på något sätt. Är man helt utanför samhället kanske det inte märks, men dom är väldigt få
Citera
2026-07-03, 12:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Låter som en amatör.

Jag kör min uppstoppade sambo i en stol med hjul fram och tillbaka i fönstren med hjälp av uppspända linor en stund varje kväll.

3e året jag lyckats förlänga pensionsutbetalningarna nu.
Citera
2026-07-03, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du tror på riktigt att hon hade 0 anhöriga som vetat om att hennes gubbe var ett as.. och att polisen automatiskt bara avskriver hennes död som naturlig?

Du får nog ta och sluta leva i din fantasi
Kan ju tyvärr vara som så att hon inte har några anhöriga.
Citera
2026-07-03, 17:56
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Du kan ju knacka på hos grannen och fråga vad som hänt, grannen bör väl sitta inne med mest info.
Citera
2026-07-03, 18:45
Medlem
Snälla ring polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här