Citat:
Ursprungligen postat av
drowzee
Min dotter är 1 år och jag har tänkt börja medicinera med cs när jag har slutat amma.
Men håller med om att jag gör det onödigt svårt i mitt huvud att ha uppehåll, det som stör mig mest är hur allt fungerar med psykiatrin.
Okej. Då förstår jag mycket bättre. Du har alltså redan haft ett långt uppehåll och inser nu att det kommer behöva vara mycket längre om du också vill kunna få den ADHD medicin du är berättigad till utskriven.
Jag håller med dig fullt ut angående psykiatrin. Kan tyvärr inte ge annat råd än att man inte har mycket annat val än att rätta sig efter de regler de har för att skriva ut narkotiska preparat. Med tanke på den narkotikapolitik vi har så vore det nästan konstigt om de skrev ut amfetaminer utan att på något sätt förvissa sig om att patienten inte i deras ögon är en missbrukare.
Att få barn är såklart en väldigt stor händelse som borde vara det finaste man kan uppleva. Att då känna att man inte räcker till kan såklart vara förenat med stora skuldkänslor. Såklart jättejobbigt när hjälpen finns inom räckhåll men att inte få ta del av den.
Har inget bättre att komma med än att jag förstår och hoppas det löser sig på bästa sätt, samt att du har en förstående partner. Ta hand om dig. Försök att inte fokusera på det du inte kan påverka utan istället de möjligheter du har. Det blir lättare. Kram.