2026-07-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
"Din mamma"-skämt är inte roliga och dessutom är de sexistiska mot kvinnor. Det är hela tiden "mammor" och "systrar" det ska "skämtas" om. Främst mammor då alla har en mamma, men inte alla har en syster. Aldrig "pappor" eller "bröder". Det är ett tydligen tecken på att det råder en patriarkal struktur här på Flashback som måste stävjas.

Låt Flashback gå i bräschen för ett icke sexistiskt och patriarkalt forum och förbjud "din mamma"-skämt NU!

Osmakligt och ej önskvärda så kallade skämt.
Citera
2026-07-02, 20:31
Medlem
Citat:
Inte det minsta. Tänk om vi kvinnor skulle hålla på ang folks pappor. Då hade de inte tyckt det varit så roligt.

Sexistiska inlägg ska naturligtvis totalförbjudas.
Som vuxen kvinna tycker jag att det är extremt befriande att kunna vara sexistisk på detta forum, både mot oss kvinnor och män.
Sen har jag jävligt omogen humor också, men det är en annan femma.
Citera
2026-07-02, 21:52
Medlem
Citat:
"Din mamma"-skämt är inte roliga och dessutom är de sexistiska mot kvinnor. Det är hela tiden "mammor" och "systrar" det ska "skämtas" om. Främst mammor då alla har en mamma, men inte alla har en syster. Aldrig "pappor" eller "bröder". Det är ett tydligen tecken på att det råder en patriarkal struktur här på Flashback som måste stävjas.

Låt Flashback gå i bräschen för ett icke sexistiskt och patriarkalt forum och förbjud "din mamma"-skämt NU!
Givetvis har du rätt. Det är en mycket fin moralisk kompass du har. Du verkar vara en sådan som står upp för sin sak.

Lite som min penis, gentemot…din mamma.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in