Höga temperaturer och ihållande blåst alstrar förstås gynnsamma förutsättningar för de förödande bränder som härjar i Frankrike, och även i Spanien och Italien:
French authorities have ordered the evacuation of almost 60,000 people near Bordeaux, taking the total number of people told to flee wildfires in France and Spain to more than 220,000.
Around 200,000 people have been evacuated in south-west France in the Gironde and Landes regions. French President Emmanuel Macron has mobilised the military to assist the response.
Vad gäller dagens etapp tror jag Pogacar har tänkt vinna även den. Om en utbrytning skulle kunna hålla gissar jag att Carapaz och Kuss är huvudaspiranterna på en etappseger.
Vad gäller dagens etapp tror jag Pogacar har tänkt vinna även den. Om en utbrytning skulle kunna hålla gissar jag att Carapaz och Kuss är huvudaspiranterna på en etappseger.
Denna etapp. över 2600m öh Galibier
5450 m total stigning
Inga flata delar
efter gårdagens batalj
Vissa partier under enstaka etapper men nej det räknas väl knappt
Ja, de regnade lite mera i Giro De Italia, jag minns när regnkläderna skulle sättas på och av, men hittils så har de haft tur med vädret på denna Tour, de ökar ju risken för olyckor.