2026-07-07, 22:46
Medlem
VonFurunkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ja jag tolkar allt under 2% som "det är nog bäst du slutar"

såvida det inte är speciella omständigheter då, tex att jag ligger svinhögt eller alla får lågt pga marknadsläget etc.

Ja min grundinställning är att löneökningarna ska matcha inflationen. Men om man är ensam på en arbetsplats om att ha en extremt mycket högre lön så får man nog titta på andra lockmedel och förmåner.
Citera
2026-07-09, 09:07
Medlem
Man kan också ge sig själv högre timlön, jobba mindre men rapportera som förut

Citat:
Ursprungligen postat av VonFurunkel
Ja min grundinställning är att löneökningarna ska matcha inflationen. Men om man är ensam på en arbetsplats om att ha en extremt mycket högre lön så får man nog titta på andra lockmedel och förmåner.
Citera
2026-07-09, 09:35
Medlem
VonFurunkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Man kan också ge sig själv högre timlön, jobba mindre men rapportera som förut

Det har jag gjort, absolut, när jag känt mig utnyttjad på en girig och missunnsam arbetsplats. Jag brukar försvara det med att jag arbetar resultatdrivet snarare än närvarodrivet!
Citera
2026-07-09, 09:47
Medlem
fan rätt
fattar inte att det finns så många FÅR som bara accepterar att deras arbetsgivare inte betalar dem ok
tror de att deras företag har nån form av lojalitet mot dem eller och ska visa samma sak tillbaka?
går marknaden ner åker du ut på röven!
förutom i dåliga tider ska arbetsgivare vara skitglada att folk jobbar hos dem

Citat:
Ursprungligen postat av VonFurunkel
Det har jag gjort, absolut, när jag känt mig utnyttjad på en girig och missunnsam arbetsplats. Jag brukar försvara det med att jag arbetar resultatdrivet snarare än närvarodrivet!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in