2026-07-01, 09:39
Medlem
PyjamasXLs avatar
Det låter multikultirelaterat.
Citera
2026-07-01, 11:22
Avslutad
Mina tankar är som så att det är sinnessjukt.
Citera
2026-07-01, 11:23
Medlem
Kan någon förklara konceptet "utköpt" i det här fallet? Vad betyder det och varför finns det? Låter absurt att en person inte straffas för ett brott. Vad missar jag här?
Citera
2026-07-01, 11:48
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eniimsaJ
den misstänkte heter ry*n wall*n.. tittar man på mrkoll har han tidigare haft ett utländskt namn

*=a *=e

Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Kan någon förklara konceptet "utköpt" i det här fallet? Vad betyder det och varför finns det? Låter absurt att en person inte straffas för ett brott. Vad missar jag här?

Köper ut, sopar under mattan sen kan personen söka liknande jobb i grannkommunerna.

Man kan ju fråga sig varför mannen flyttat runt i Sverige så mycket, bytt namn och om det således hänt tidigare?

Dingle
Flyttade till denna tidigare adress 2019-02-01

Grebbestad
Flyttade till denna tidigare adress 2020-10-01

Uddevalla
Flyttade till denna tidigare adress 2021-12-01

Västerås
Flyttade till denna tidigare adress 2023-08-02

Kristianstad
Flyttade till denna tidigare adress 2025-09-01

Edit:

Saxat från ts:

Enligt kommuns dokumentation av rekryteringen lämnade mannens tidigare chef mycket goda referenser och hade bara gott att säga om honom.

Det var på den tidigare arbetsplatsen som mannen jobbade när han misshandlade sin dåvarande kollega och flickvän. Han var inte dömd eller åtalad när referenserna togs, men av polisutredningen framgår att mannens dåvarande chef redan då kände till att han var brottsmisstänkt.

Den andra kommunen, där mannen fick sluta efter misskötsel, verkar Kristianstads kommun inte ha tagit referenser från.
Senast redigerad av KFCnogger 2026-07-01 kl. 12:04.
Citera
2026-07-01, 12:07
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utköpt för 110k, det är en jävla skymf mot den utsatte och hela dess familj. Sönderslagna knäskålar och avlägsnande av könsorgan utan bedövning vore väl lämpligare?

Hur resonerade kommunen när de belönade honom med 110 000 för att våldfört sig mot en av de han var anställd att hjälpa?

En rimlig teori kan väl vara att han inte är dömd eller åtalad för något brott som har med hans anställning att göra? Men vad vet lilla jag?
Citera
2026-07-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Det låter multikultirelaterat.

Ja hans tidigare namn är utländskt som någon skrev.
Citera
2026-07-01, 12:30
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Ja hans tidigare namn är utländskt som någon skrev.
Det ante mig.
Citera
2026-07-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
En rimlig teori kan väl vara att han inte är dömd eller åtalad för något brott som har med hans anställning att göra? Men vad vet lilla jag?

Enligt artikeln är han dömd två gånger tidigare

Citat:
Han är dömd för grov kvinnofridskränkning och misshandel, och på en tidigare arbetsplats ska han ha betett sig sexuellt olämpligt mot en kollega och skrikit på sina patienter.
Kristianstads kommun vill inte kommentera uppgifterna.
Citera
2026-07-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Absolut att han inte är åtalad… än… men att våldta en boende i sin roll som undersköterska borde vara tillräckligt för att få sparken på direkten!
Och även om han inte blir dömd så med tanke på att han fått sluta och det skrivs om just honom så borde det finnas många bevis som pekar på just honom…
Citera
2026-07-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Det ante mig.

A*do H*j Y*hia

*b *a
Citera
2026-07-01, 12:34
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
A*do H*j Y*hia

*b *a
Wazzup bror?
Citera
2026-07-01, 12:37
Medlem
Det man framförallt vill veta är vad "utköpt" innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in