Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Det är inte lämpligt att gå naken på stan bland barnfamiljer. Vad är det ni HBTQP-entusiaster har sådana problem med att förstå ang det? Vi har lagar mot förargelseväckande beteende av en anledning. Varför ska dessa lagar inte gälla bara för att det är Pride?
Visst är det hemskt att det enda vi har i denna värld som är vårt eget, vår kropp, kan anses förargelseväckande, säger en del om människans inställning till sitt eget varande och tankarna man har själv som man projecerar på andra.
Om jag skulle vilja leva naken utan att ha någon sexuell tanke bakom detta men anses av andra bete mig opassande så är det andras tankar om sig själv och sin sexualiserade syn på nakenhet som projeceras på mig som gör det opassande för dem.
Jag är alltså inte ens inblandad i denna process.
Det är lite som med oväsen. Jag kan vara på en tyst plats och plötsligt kommer det fler som börjar prata stoja och kanske till och med sätta på musik.
Dom har all rätt i världen att höras och skapa oljud men jag har ingen som helst rätt att ta tillbaks min tystnad.
Det är lite som med muslimerna, se hur deras "beskyddande" av kvinnor skapat det vi ser idag av respektlöshet i allmänhet och misshandel och gruppvåldtäkter av icke muslimer. Förbud löser sällan eller aldrig några problem det skapar bara fler.
Lämpligt eller ej, är nog inte så många barn på dylika ställen som inte dragits dit av sina föräldrar, så ta ett snack med do istället för Pride gänget.
Så det inte blir fel, har absolut inget positivt att säga om något som tillhör Pride och lbtqxxxxsx sfären.
Nakenhet är väl knappast något att hänga upp sig på, gör man det så tror jag snarare problemet ligger hos den som ojjar sig över detta. Det är när det sen enkla nakenhet en kopplas ihop med sex och sexuella avarter i det publika utrymmet som saker gått överstyr.
Men om vi nu har en Riksdag som beslutat att utrota sin egen vita befolkning i barmhärtighetens namn så tror ni väl knappast att dom skulle försöka förstå skillnaden mellan naken och sex och se till att det ena inte kopplas till det andra i offentligheten.
Att födas till homo är inte mycket den enskilde kan göra något åt och att hamna med en dylik på ett ställe som en arbetsplats har gett mig rätt i de tankar jag haft om Pride.
De flesta homos är inte pridetokar, dom lever helt vanliga liv utan behov av att springa runt med en regnbågsflaggan på gatorna.
Dom har insett att Pride bara handlar om pengar och att skapa splittring i samhället.
Dom få representerar de många för att dom skriker högst.
Jag tror inte det ens funnits någon debatt att tala om ifall homos hade fått leva precis som oss i samhället, det är dessa ytterligheter som Pride och psykiatriska problem som folk dras med och som dom får ge utlopp för i lbtqxxx folkets led som skapar splittring och ilska.