2026-07-01, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Det är trivialt uppenbart att spektakel likt dessa är medvetet provocerande oanständiga och olämpliga för barn. Alla normala människor tycker det, även alla här i tråden som försvarar det.

Det är lika trivialt uppenbart att HBTQ+ korrelerar betydligt mer med pedofili än det gör för normala heteronormativa personer. I slutändan rör det sig om olika parafilier, men av någon anledning (läs: politiska och aktivistiska) anses vissa parafilier vara ok, så till den milda grad att de ska föräras temamånader och gatufestivaler. Att bara vara homo och hålla det för sig själv istället för att springa omkring i bondagepyamas och visa drulen för barn är det såklart inte tu tal om.

Hela det här fenomenet med att torgföra sina pervesioner har givetvis sitt ursprung i en vänstervriden världssyn där inget ska få vara privat, allt ska vara offentligt, jag är konstig och annorlunda och det ska minsann hela världen få veta och nåde den som stör sig på det. Sen när det råkar krocka med allmänt vedertagna sanningar som att barn inte ska sexualiseras, då försöker man försvara det på sedvanligt vis - "Det händer inte, men om det händer så är det bra".

Hur sexualiseras barn?
Citera
2026-07-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo.

https://www.google.com/search?q=pride+nudity&sca_esv=daab60778bf84638&udm =2&biw=1748&bih=955&sxsrf=APpeQnsgPvbSD7XYNZYa3oWX S_8jOglXOQ%3A1782901663183&ei=n-tEaqXkCvGj1fIPuI-Q8Ag&ved=0ahUKEwjlr7aiorGVAxXxUVUIHbgHBI4Q4dUDCBM& uact=5&oq=pride+nudity&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIMc HJpZGUgbnVkaXR5SOYkUPsDWLYVcAF4AJABAJgBRKABlQOqAQE 3uAEDyAEA-AEBmAIDoAKKAc ICCBAAGAcYHhgTwgIHEAAYgAQYE8ICBxAjGMkCGCfCAgsQABiA BBixAxiDAcICCBAAGIAEGLEDwgIFEAAYgASYAwCIBgGSBwEzoA evC7IHATK4B4EBwgcDMi0zyAcTgAgB&sclient=gws-wiz-img#ip=1&sv=CAMSURoyKhBlLTVGMEQ1aV8ydmZsMHRNMg41Rj BENWlfMnZmbDB0TToOejZ4MUpvUVp4MkQ0OE0gBCoXCgFzEhBl LTVGMEQ1a V8ydmZsMHRNGAEwARgHILiDmqoHSggQARgBIAEoAQ

Läser du texten där, så är detta foto på en grupp nudister som deltar i en prideparad, alltså inte ens säkert det är HBTQI folk.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-01 kl. 15:36.
Citera
2026-07-01, 15:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Har tittat på intervjun med polisen, vad har jag skrivit som står i motsägelse till det som sägs i intervjun?

Nudism var inte förbjudet under Tredje riket, det är dock en komplicerad historia. Varsågod att läs på om detta innan du börjar babbla om saker du inte är insatt i.

Snarare fåntrattar som försöker få nudism till pedofili som behöver söka hjälp. Flytta till Iran om det inte passar här.

Att det inte är förbjudet att gå naken offentligt i Seattle.

Inte i sig möjligtvis. Det är skillnad på nudistläger och att gå naken på stan dock.

Om man går naken på stan bland barnfamiljer så är det ett starkt tecken på pedofili jo. Vad är det för fel på att klä sig anständigt? Det är ingen som begär att du ska gå klädd i burka, bara normalt jävla klädd.
Citera
2026-07-01, 15:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läser du texten där, så är detta foto på en grupp nudister som deltar i en prideparad, alltså inte ens säkert det är HBTQI folk.

Detta foto? Det finns mer än ett foto. Och vad har det egentligen för betydelse så länge Priderörelsen tillåter folk att gå nakna i deras parader?
Citera
2026-07-01, 16:03
Avslutad
Citat:
Att det inte är förbjudet att gå naken offentligt i Seattle.

Inte i sig möjligtvis. Det är skillnad på nudistläger och att gå naken på stan dock.

Om man går naken på stan bland barnfamiljer så är det ett starkt tecken på pedofili jo. Vad är det för fel på att klä sig anständigt? Det är ingen som begär att du ska gå klädd i burka, bara normalt jävla klädd.

Pride fick tillstånd i Seattle, har pratat om detta tidigare tänker inte repetera det igen.

Har svarat på detta flera ggr, ser ingen mening med att repetera mina svar i evigheter.

Avslutande kommentar i tråden för min del: Pride är en kul grej och frihet för många, tycker synd om er som läser in saker som inte finns där mer än på andra platser i samhället. Finns det många som går i Pride som jag tycker är osmakliga? Ja. Vill jag förbjuda Pride? Nej. Frihet är viktigt.
Citera
2026-07-01, 16:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Pride fick tillstånd i Seattle, har pratat om detta tidigare tänker inte repetera det igen.

Har svarat på detta flera ggr, ser ingen mening med att repetera mina svar i evigheter.

Avslutande kommentar i tråden för min del: Pride är en kul grej och frihet för många, tycker synd om er som läser in saker som inte finns där mer än på andra platser i samhället. Finns det många som går i Pride som jag tycker är osmakliga? Ja. Vill jag förbjuda Pride? Nej. Frihet är viktigt.

Ja, och då kan man ju fråga sig varför inte lagar om förargelseväckande beteende ska gälla under Pride.

Som sagt så är nakenhet offentligt i princip inte förekommande öht mer än på Pride. Att det finns exhibitionistländer som Tyskland som är undantaget förändrar inte detta faktum. Det är bara vidrigt, groteskt och motbjudande. De låter till och med barn delta i paraden, givetvis halvnakna de med.
Citera
2026-07-01, 18:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det hela är en del av pridejugend. Syftet är att indoktrinera barnen med normer som är mot familjer bestående av mamma, pappa, barn.
Citera
2026-07-03, 08:22
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Det är inte lämpligt att gå naken på stan bland barnfamiljer. Vad är det ni HBTQP-entusiaster har sådana problem med att förstå ang det? Vi har lagar mot förargelseväckande beteende av en anledning. Varför ska dessa lagar inte gälla bara för att det är Pride?
Visst är det hemskt att det enda vi har i denna värld som är vårt eget, vår kropp, kan anses förargelseväckande, säger en del om människans inställning till sitt eget varande och tankarna man har själv som man projecerar på andra.
Om jag skulle vilja leva naken utan att ha någon sexuell tanke bakom detta men anses av andra bete mig opassande så är det andras tankar om sig själv och sin sexualiserade syn på nakenhet som projeceras på mig som gör det opassande för dem.
Jag är alltså inte ens inblandad i denna process.
Det är lite som med oväsen. Jag kan vara på en tyst plats och plötsligt kommer det fler som börjar prata stoja och kanske till och med sätta på musik.
Dom har all rätt i världen att höras och skapa oljud men jag har ingen som helst rätt att ta tillbaks min tystnad.

Det är lite som med muslimerna, se hur deras "beskyddande" av kvinnor skapat det vi ser idag av respektlöshet i allmänhet och misshandel och gruppvåldtäkter av icke muslimer. Förbud löser sällan eller aldrig några problem det skapar bara fler.

Lämpligt eller ej, är nog inte så många barn på dylika ställen som inte dragits dit av sina föräldrar, så ta ett snack med do istället för Pride gänget.
Så det inte blir fel, har absolut inget positivt att säga om något som tillhör Pride och lbtqxxxxsx sfären.

Nakenhet är väl knappast något att hänga upp sig på, gör man det så tror jag snarare problemet ligger hos den som ojjar sig över detta. Det är när det sen enkla nakenhet en kopplas ihop med sex och sexuella avarter i det publika utrymmet som saker gått överstyr.

Men om vi nu har en Riksdag som beslutat att utrota sin egen vita befolkning i barmhärtighetens namn så tror ni väl knappast att dom skulle försöka förstå skillnaden mellan naken och sex och se till att det ena inte kopplas till det andra i offentligheten.

Att födas till homo är inte mycket den enskilde kan göra något åt och att hamna med en dylik på ett ställe som en arbetsplats har gett mig rätt i de tankar jag haft om Pride.
De flesta homos är inte pridetokar, dom lever helt vanliga liv utan behov av att springa runt med en regnbågsflaggan på gatorna.
Dom har insett att Pride bara handlar om pengar och att skapa splittring i samhället.
Dom få representerar de många för att dom skriker högst.
Jag tror inte det ens funnits någon debatt att tala om ifall homos hade fått leva precis som oss i samhället, det är dessa ytterligheter som Pride och psykiatriska problem som folk dras med och som dom får ge utlopp för i lbtqxxx folkets led som skapar splittring och ilska.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-07-03 kl. 08:37.
Citera
2026-07-07, 22:30
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Nog för att jag tror att många ungar hade tyckt det var roligt med glada människor, färger, musik och spektakel, men om vi bortser från det är det så otroligt talande hur folk på det här forumet ser på sexualitet.

Pride handlar inte om att stoltsera med sexuellt umgänge, utan om att få leva på lika villkor som heterosexuella.

För att fortsätta att hålla den glada stämningen på topp för ungar är det ju bra att slippa se nakna människor dansa.

Det går väl fira på lika villkor på alla hjärtans dag som alla andra.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in