Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Jag skulle vilja att profilsidorna för medlemmar uppdateras.
Att dom blir lite mer intressanta och levande, utan att för den sakens skull förstöra forumets stilrena layout.
Mina förslag är följande:
- Besöksräknare: En enkel räknare på profilen som visar hur många unika användare eller totala besök profilsidan har haft.
- Profiltext / Om mig: En dedikerad ruta på profilsidan där man kan skriva en kort presentation av sig själv, dela med sig av intressen eller lägga till valfria länkar.
- Mest aktiva forumdelar: Ett cirkeldiagram eller en lista som visar i vilka delforum medlemmen postar mest (t.ex. 40% Politik, 30% Kriminalitet).
För att bevara anonymiteten och valfriheten för de som vill hålla en låg profil, tänker jag att detta kan vara helt frivilliga funktioner.
Man ska alltså kunna stänga av besöksräknaren och lämna texten tom om man föredrar det.
Vad tror ni andra om detta? Skulle det uppskattas, eller föredrar ni att profilsidorna förblir så minimalistiska som de är idag?
Det finns redan utrymme för att den som vill kan skriva en presentation om sig själv.
Man går in på kontrollpanelen och väljer signatur, sedan kan man skriva om sig själv där.
En besöksräknare gynnar enbart oseriösa medlemmar, ingen går in på exempelvis din eller min vanliga normala profil men trollen kommer att få massor av besökare för att man blir nyfiken på hur många idiotiska trådar/inlägg den personen har gjort.
Punkt 3 angående att man ska behöva välja anonymitet känns inte rätt när forumet från början är anonymt, nu går det förvisso ändå att gå in och kolla vad för typ av trådar/forumdelar någon är mest aktiv i men det krävs lite jobb så jag tycker att det är onödigt att servera dessa fakta.
Förstår ändå hur du tänker med mer levande profiler och att det blir mer människor än användare, hade vanligtvis gillat förslaget men inte på Flashback där man om man vill bara kan vara sina åsikter och tankar.
Både du och jag har ju valt att visa en hel del om vilka vi är genom samtal i Backstage och jag har genom de trådar jag har startat varit ganska öppen.
Tycker att den möjligheten räcker och att vi som frivilligt vill prata om oss själva kan göra det i chattråden.
Länkar till den om fler känner att de vill delta
(FB) Den stora chattråden 2
Obs. Alla har inte tillgång till Chattråden, villkor är medlem 6 månader och minst 200 inlägg.